Gata, reclame la TV, reclame pe Facebook, oamenii încep să discute tot mai mult despre Black Friday. Ce criză? Dar, probabil, reducerile se vor lăsa așteptate pentru cei care urmăresc fenomenul și vor fi wow pentru cei care nu au avut timp să butoneze. E și vina lor că nu pot vedea mai mult decât promoție, ofertă, ocazie.
Dar ne răcim degeaba gura pe aici pentru că, oricum, prea puțini au ochi să citească.
În articolul ăsta vreau să aduc iar în discuție un subiect pe care l-am abordat acum ceva timp, pe blog. Aici parcă.
Este legat de felul în care unii aleg să își trateze partenerii de vânzări. Ar trebui să fie o situație win-win. Eu îți vând produsul, tu îmi dai de mâncare. Tu câștigi mai mult, e normal, eu iau o mică părticică. S-a început cu un 3%, apoi s-a diferențiat. Apoi… 1% pe anumite produse. După aceea 1% pe general. La procentele astea avem grijă să mai adăugăm și taxe de 32,5%.
Dar schimbarea este iar schimbată și vedem în TOS:
de-a lungul unui asemenea eveniment se poate aplica o grila diferita de comisionare, iar cookie-urile care vor putea genera conversii in perioada evenimentului sa fie doar cookie-uri dedicate acestui eveniment (fara posibilitatea de a obtine conversii din cookie-urile standard, plasate anterior in browserele utilizatorilor de internet)
Cu alte cuvinte: bă proștilor care munciți un an întreg pentru conținut, hai sictir. Nema dobandă!
Nu știu cum este pe alte nișe, dar eu fac afiliere de conținut. Nu insist pe PPC. Practic omul se informează, citește recenzia sau citește informații utile și pleacă. Cu 1,2 zile înainte și apoi își face o idee ce are de cumpărat.
Nimeni nu stă în dimineața de BF să caute informații. Toți cumpără!
Dar așa se fac lucrurile la noi…
Eu, ieri am produs câteva mii de click-uri în platformă. Am luat articole vechi și am renunțat să trimit trafic către platformă. E felul meu de a promova Black Friday.
Vasile a zis
Foarte subtil 😉
„….bă proștilor care munciți un an întreg pentru conținut, hai sictir. Nema dobandă!”
Acum daca inteleg eu; ma „informez”, din timp, pe ici pe colo, intru ma uit, apoi astept ziua si „pac”, bine pentru mine prost pentru tine!
Marius Cucu a zis
Nu e subtil, e doar un pic de frustrare. Eu am ales munca de indian pentru că, înainte de toate, e pasiune. Puteam, la fel de bine, să investesc timp să învâț PPC, dar nu mi-a plăcut atât de mult.
CIPRIAN a zis
Unele oferte sunt foarte bune in aceasta perioada
ice4you a zis
Cum am zis si atunci zic si acum … in perioada aia opresc tot ce inseamna afiliere … cum am facut si anul trecut si acum doi ani. Nu castig mare scofala ca asa cum zici tu, inainte de toate la mine e pasiunea iar de scos bani sunt multumit macar de host iar daca ii si de o pizza + bere = me happy ca nu din asta traiesc cum nici tu.
Sa fie la ei … pentru mine oricum eventul asta va trece la fel ca si restul in care nu mi’am cumparat absolut nimic, preferand sa cumpar dupa cand apar produse noi iar preturile scad in mod real la cele mai vechi. 😀
Si oricat ai critica tu oricum nu le poti deturna strategiile lor de marketing in care se investesc sume fabluoase pentru spalarea creierelor celor care sunt constienti ca e teapa dar tot nu se pot abtine sa spere/cumpere.
Paraschiv Sorin a zis
Mă surprinde ca multe lume încă ține la treaba asta cu black friday. Eu unul mereu am asteptat pana s-a ieftint produsul mult si l-am luat, dupa aia se scumpea mult si se „ieftinea” ma rog. Oricum am cazut si eu de cateva ori in „pacatul” de a cumpara de black friday..ca doar na, cică reduceri. :))
Razvan a zis
Este o mare prostie ce fac magazinele, multe, dar multe. Scad % inainte de Black Friday si culmea, tot nu pierd. Faza cu: noi nu castigam nimic, vindem sa facem vanzari si clienti multumiti… e falsa. Oare, ar trimite si un astfel de mesaj la Google Adsense, la agentiile care se ocupa de reclama la TV? Nu, ca nu isi permit sa faca asa ceva.
Marius Cucu a zis
Îl știu de când l-a publicat Dragoș. 🙂
Nici care bagă PPC nu sunt avantajați deloc… Problema este că mulți s-au luat după eMAG că na… ei dau trendul.
Sorin a zis
Pai de aia se cheama Black FRAIERIDAY !!!!!!!!!!!!!
Dobre Petronel a zis
Eu nu mi-am cumpărat în viața mea ceva de Black Friday și nici nu o voi face prea curând, cel puțin nu la prețurile astea. Dacă vreau ceva, îl iau oricând.
Să vezi, în ciuda la toată propaganda asta care s-a făcut pe fb cu prețurile, emag și mulții alții se vor lăuda iar cu cifre astronomice! Cică se mai bate un record!
cKy a zis
Sa vina Alibaba în România, intr-un an falimenteaza toți cu strategiile astea.
Alibaba se pisa pe tot ce tine de marketing în România, z
S-a pisat grav și pe Facebook