În 2014, dacă nu mă înșel, în Ploiești am avut transportul gratuit. Asta pentru 2 ani de zile, cât s-au făcut lucrările de reabilitare pe arterele principale. La noi, în Ploiești, au fost 14 proiecte europene și 11 neterminate. Toate, realizate în același timp.
Timp de 2 ani de zile trebuia ca proiectele de infrastructură să se termine. Ca de fiecare dată DNA-ul și-a băgat coada, combinațiile au apărut și oportunitățile pentru băieții deștepți, dar și anumite proiecte făcute din pix, nu de pe teren. Ca fapt divers, la un pod peste calea ferată un stâlp pică direct pe calea ferată.
Toate chestiile astea au fost făcute un pic sau mai mult electoral. Domne, dacă deranjăm „plătitorul de taxe și impozite” să-i dăm și ceva gratuit.
Înainte de gratuitate, un bilet cu o călătorie costa 1.6 lei. După ce s-a introdus gratuitatea băieții au dat lege că scumpesc biletul și că se decontează 2 lei.
Cum s-a procedat?
Să zicem că avem 100 000 de mii de călători. Facem un abonament unic, pentru toate traseele, și decontăm câte 60 de lei pentru fiecare în parte. Lunar, banii ăștia plecau de la stat spre un proaspăt SRL.
Nu știai dacă se plimbă 1000 de oameni sau 10 000, tu decontai toată suma.
Cine a ciocănit la ușă?
Tanti Codruța. Curtea de conturi. Toată lumea. Dosare penale, consilieri locali pe la DNA și toate cele.
Acum și doamna Firea vrea să facă transportul public gratuit și în București. N-am înțeles dacă pentru o perioadă sau „pe viață”.
Nu știu, dar Codruța așteaptă mereu. Dacă se fac aceleași greșeli ca la Ploiești, sigur vom mai vedea televiziuni la DNA. 🙂
Oare se pregătește tanti de alegerile din toamnă?!
PS. O poză atât de relevantă ca cea din articol nu cred că mai găsim prea curând. 🙂
Redoo a zis
Populism. Nu cred ca bizonii vor lasa bemveurile acasa ca-i gratis cu autobuzul si atunci si cei de la ratb vor avea motive de dat m*** celor ce se plang…e gratis, astea-s conditiile.
Marius Cucu a zis
Să fii sigur de asta.
Nimeni n-o să renunțe în a mai sta la coadă, la semafor. Sau poate va fi un procent foarte mic.
La noi, după 2 ani de gratuitate, era foarte greu să-i dezobișnuiești.
Elevii chiar au făcut ceva virăluțe prin care solicitau transportul gratuit în continuare. Ca să sprijine școala și chestii de genul. 😀
Costin D. a zis
Cica pina-n 2017 sau ’18 RATB are deadline sa se transforme-n societate comerciala. Solicitare de la U.E.
Daca-i sa ne luam dupa contabilii din regia cu pricina, costul real al unei calatorii este in jur de 6 lei, diferenta suportind-o primaria.
Mai pe romaneste regia merge in pierdere. Dupa transformarea in soc. com. se doreste, asa, la prima strigare, crestrea cu 60% a preturilor biletelor.
Oricum 3/4 din personalul neproductiv consta din mame, surori, fufe, cumnati, verisori…ati prins ideea, pe niste salarii de norvegieni middle class. Capuseala pe fata.
Asta in timp ce parcul rulant inca mai are tramvaie din epoca Dej.
Sa vedem cine se va impune, U.E. sau coana de la prompter…
Joie Negru a zis
Nici Gratuitul nu mai e ce-a fost…