Războiul comercial abia acum a început și tare mi-e că o să vină spre noi, ca un bumerang. Pe Twitter circulă o poză referitoare la Temu și la faptul că… au oprit reclamele cu americanii.
Sigur, dacă deschideți TikTok o să vedeți și că sunt o grămadă de chinezi care le demonstrează americanilor că prețurile pe care le plătesc pentru produse, ca execuție, sunt de zeci de ori mai ieftine, ori poate de sute de ori.
Gândiți-vă că în trecut erau știri cu cât costă producerea unui iPhone. Pentru noi nu era neapărat o surpriză. Acum e cu video.
Ei bine, Temu a decis să oprească promovarea pentru Google Ads, varianta SUA. Sunt motive destule, taxele duble înseamnă că Temu, în forma actuală, nu mai are șanse în SUA. Nu mai sunt competitivi.
Mă gândesc că asta este și o formă de testare a piețelor, cum se descurcă pentru 90 de zile. Mă refer la americani, evident.
Problema este că Temu va trebui să vândă undeva produsele alea și tare mi-e că vor ajunge cu ele în Europa. Și e simplu să zici: iei, mai multe produse, mai ieftin. Doar că pică piața europeană, indirect pică economia noastră.
La fel și bugetele. OK, nu mai avem loc pe una dintre cele mai scumpe piețe din lume, îndreptăm bugetele de marketing spre Europa.
Culmea, pentru oprirea asta de reclame, indirect se dă și în americani. Google face mai puțini bani din reclame.

Sunt cumva la mijloc în războiul ăsta. Cumva, trebuie opriți și chinezii, însă felul în care americanii procedează nu e tocmai corect. Nimeni nu iese bine dintr-o criză de genul.
Pe de altă parte, oricât de mult s-ar dori „regionalizarea comerțului” e un pic cam greu să pui stop și dintr-o dată să faci hocus pocus și să crezi că se oprește globalismul.
Azi n am mai primit nici o reclama pe Yahoo inseamna ca nici in Romania nu mai vin pt cei cu adrese de e-mail pe serverele americane.