Update: proiectul a trecut.
- Din 2021 și proprietarii mașinilor Euro 4 vor fi nevoiți să achite o taxă pentru a tranzita centrul orașului. Taxa va fi de 500 de lei pe an.
- Din 2022, mașinile non Euro, Euro 1 și Euro 2 vor fi complet interzise complet în București
- Din 2024 vor fi interzise complet în tot Bucureștiul inclusiv mașinile Euro 3.
O actualizare cu forma finală aici.
Pe scurt, dacă n-ați aflat, din 2020 ar trebui să plătiți o taxă de 10 de lei/zi sau 1900 de lei pe an de intrare în centrul Bucureștiului, iar mașinile până la euro2 să nu aibă voie deloc. A explicat Firea aici.
Totul electronic, cu camere, probabil pe modul vignetei.
Zona este următoarea:
P-ța Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ștefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – /bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Șincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărășești – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertății – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzești – P-ța Victoriei, inclusiv limitele acestuia.
Sigur, la excepții sunt trecute bălăriile de mașini de pompieri, SMURD sau ambulanță ce au milioane de kilometri.
A mai fost un astfel de proiect propus acum ceva timp, dar n-a trecut, eu unul sper ca ăsta să treacă. Într-un fel sau altul trebuie să se pornească de undeva interzicerea mașinilor. Partea nasoală va fi pentru cei care sunt în București cu chirie și au mașinile de acasă. În situația asta ar fi și studenții, dar aia e, nu te mai bagi pe centru.
Am înțeles că s-a făcut și licitație pentru alte autobuze. N-a mai fost nimeni scandalizat că nu mai sunt turcești și acum sunt germane.
Dacă ar trece un astfel de proiect, deși e un pic discriminatoriu pentru că nu se aplică tuturor, eu zic că următorul pas ar fi să introducă mai peste tot bandă specială pentru transportul în comun. Și să se termine cu centurile alea, în viața asta!
Costin a zis
Ce, se cam apropie localele iar cona, inafara de chiolhanuri pe bani enormi, pitici & fluturasi/cerbi de pe la intersectii, nu prea are ce contabiliza? Binenteles si cele 21 de companii municipale cu angajati pe sprinceana.
De la turci a incasat spaga, iar cu mertzanele vrea sa scoata ochii bilovului bucurestean.
Oricum, daca panaramele din opozitie n-o sa cada la pace sa-si sustina un singur catindat, in mod sigur ne procopsim iarasi cu coana alti 4 ani. 4 ani pierduti din start.
Marius Cucu a zis
Păi și cu ce ai vrea să înceapă? Nu traficul e prima problemă a Bucureștiului?
Altfel, dacă o să văd autobuze electrice în București…
Costin a zis
Nu cred ca ai prins ideea…
Printre altele, da, si traficul e o problema dar sunt muuulte altele ce-ar trebui facute.
Magistralele de apa calda ale Radet-ului au depasit 50 ani de exploatare, parca-s ciuruite cu mitraliera. Mai sunt o droaie de drumuri de pamint, adica neasfaltate, despre utilitati pe-acolo sa mai zic? Capitala europeana in secolul 21.
Jumatate din spitale n-au mai fost renovate de pe vremea lui Ceasca, nu vrei sa vezi cum arata. Nu-ti doresc sa ai vreo treaba la Marius Nasta de exemplu, dotarile ai jura ca-s din razboiul de independenta. De fapt s-au si turnat niste cadre in filmul ‘Cuza’.
Per ansamblu din tot ceea ce ar fi trebuit facut nu s-a facut mai nimic. Si nici cei de dinainte n-au fost cu nimic mai buni. Primaria bucurestiului n-a fost decit o uriasa tzitza la care mai toate partidele au supt virtos.
Razvan a zis
Teapa vine de aici:
Non euro: 261
Euro1: 7.188
Euro2: 113.729
Euro3: 213.000
Euro4: 440.000
Euro5: 253.000
Euro6: 331.000
Grosul numarului de masini vine din cele exceptate. Majoritatea fiind masini de firma, se afla incontinuu in trafic.
Scopul este sa scapam de masini. Deci, taxa pentru toti, sau parcari atat de scumpe (si puse in practica), incat sa nu-ti mai arda sa pleci cu masina.
Nu mai punem in discutie faptul, ca orice Diesel fara DPF este un generator major de particule (majoritatea celor Euro4).
Marius Cucu a zis
Păi și unde e țeapa? Momentan, până la euro2 parcă se interzic urmând ca după să se interzică și euro3.
Dacă ei vor pune la dispoziție trasee de transport în comun și alternative pentru a construi trasee de transport alternativ… că ce avem acum e o glumă!
Razvan a zis
Teapa este că se interzice accesul a foarte puține mașini. Mai mult, majoritatea din cele non euro sau euro 1, sunt exemplare în stare foarte buna, întreținute cu multe sacrificii și bătaie de cap. Este și cazul meu. Și merg cu ea poate o data pe săptămâna. Și mai plătesc și impozit 900ron. Și când sunt evenimente auto toată lumea vrea sa vadă și mașini vechi. Mașinile astea au fost acceptate la înmatriculare ca bune.
Mai citește odată ce am scris in a doua parte a primei postări. Acolo se află rezolvarea.
Marius Cucu a zis
Momentan, vor să extindă treaba în viitor. Nu te obligă nimeni să o arunci, ci nu te mai lasă pe anumite străzi. Nu e doar în România treaba, e în toată UE ideea. Dacă nu se va implementa acum probabil că o vor face în următorii ani pentru că asta e tendința.
Marian Mihai a zis
1900 de lei anual este taxa de intrare in bucuresti nu de acces in zona protejata.
E doar o actiune populista din care mai ies si ceva banuti la buget. Bucuresteanul o sa tipe ca e mai bine asa ca sunt prea multi nonbucuresteni care circula cu masina prin bucuresti si vor sprijini ideea. Dar nonbucurestenii care lucreaza in bucuresti in numar foarte mare, platesc aceleasi taxe ca si bucurestenii, isi cheltuie banii in bucuresti, participa in acelasi mod la viata orasului vor plati taxe doar pentru ca nu au placuta de inmatriculare corespunzatoare.
Inainte de a aplica genul asta de taxa ar fi trebuit sa construiasca Park&Raid-uri la toate intrarile in Bucuresti cu tarife subventionate pentru a incuraja folosirea lor. Uite ce se intampla cu park&ride-ul de la Straulesti construit de Metrorex.E gol majoritatea timpului iar stradutele adiacente sunt pline de masini parcate . Ar trebui sa se incurajeze lasarea masinii la marginea bucurestiului. Dar daca se impune taxa de 10 lei pentru intrarea in bucuresti e de preferat sa platesti vinieta decat park&ride + bilet metrou + bilet autobuz.
Totusi trebuie aplicate niste taxe de genul asta ca sa descurajeze folosirea masinilor poluante sau folosirea masinii personale in general. Dar pentru asta ar trebui sa existe o centura cu 4 benzi si pasaje la intersectii, park&ride-uri la tarife convenabile,transport public rapid si eficient, piste de biciclete si trotinete. Astea ar trebui facute mai intai si de-abia dupa aceea sa vina cu un proiect de genul asta. De-asta spun ca e doar o masura populista.
Si ma mai intreb de ce sunt scutite masinile Mitropoliei. E normal sa fie scutite masinile cu care se presteaza un serviciu public. Dar ce serviciu ce interes public face BOR miscandu-si masinile prin bucuresti?
Marius Cucu a zis
Preoții aduc voturi, e simplu. Omul nu va da banii pe parcare dacă nu e obligat. Dacă găsește liber lângă sau nu pățește nimic că parchează acolo cu siguranță o să parcheze fix lângă parcarea plătită.
Adrian a zis
Rezolvarea era de fapt la guvern, care trebuia sa determine constructia de cladiri de birouri, in care sa stea unii sa clampane la calculator, si in alta parte decat in Bucuresti.
Mie unuia nu-mi creste nivelul de trai ca vin o gramada de provinciali sa lucreze si sa isi cheltuiasca banii in Bucuresti, poate celor care inchiriaza locuinte, patronilor de restaurante si celor de cafenele din Centrul Vechi.