În ianuarie, înainte de a pleca în Tenerife am dormit un pic prin aeroportul Otopeni. Un Gigel a zis că e nașpa cu avioanele și a fost o bâlbă la decolare. A trosnit ceva la un motor, s-a frânat puternic și ne-am întors la bază. Erau -11 grade afară, probabil nu s-a degivrat avionul.
7 ore mai târziu noi încă eram în aeroport și cu toate calculele am ajuns în Barcelona la 14:30 în loc de ~9 dimineața. Am și pierdut conferința cu ocazia asta, iar noi am ajuns la sesiunile tehnice despre televizoarele Philips.
A fost show, dar fiecare avea a profitat de treabă să își mai rezolve din lucruri. Unii au scris, alții au înjurat, așa cum se întâmplă la cazuri de genul.
Era de așteptat să primim despăgubiri pentru treaba asta. Mai mult, eu tot așteptam să văd dacă se întâmplă ceva scandal, dar nimic, oamenii au înțeles și au așteptat ca lucrurile să se rezolve. Dar deh, fiecare din avion a auzit că a trosnit ceva la decolare. Doar că a fost o comunicare cu pereții pe moment.
În fine, am vrut să am motive să testez ECC-ul și să fac subiect pentru blog pentru despăgubiri. Ei bine, n-am avut ocazia.
Am făcut reclamație acum vreo 40 de zile. Aveți un termen de 30 de zile de răspuns al solicitării și undeva la 3 ani de zile pentru a recupera banii. După 36 de zile primesc un mesaj pe mail că se scuză că au multe anulări și că au procesat cererea. În contul Wizz apărea că cererea este rezolvată. Am întrebat colegii și doar o parte am primit mesaj de rezolvare, iar unii că deja primesc banii înapoi.
Eu eram pe lângă și cu alți colegi… la fel.
Astăzi deschid mailul și primesc notificarea de rambursare a banilor.
Reclamația a fost depusă pe site-ul Wizz, am completat detaliile de zbor și cam atât. Pasul următor, dacă nu se rezolva, era cel legat de ECC (ANPC-ul european), iar mai apoi dacă nu se rezolva aș fi încercat la site-urile de compensații. Sunt multe variante acolo, toate fac același lucru, însă îți iau 25% din suma primită.
De altfel, când m-am întors acum din Malaga deja era al 2 lea echipaj cu care am mai zburat încă o dată în ultimul an. Cred că circul cam des cu ei.
Costin a zis
400 EUR ai platit initial si tu?
Sau valoarea despagubirii poate fi mai mare decit pretul calatoriei?
Marius Cucu a zis
Valoarea este în funcție de kilometri de zbor. Dacă sunt peste 2000 de kilometri ai dreptul la 400 de euro și poate crește până la 600 de euro la orice zbor care pleacă de pe un aeroport din Europa.
Biletul a fost mai ieftin.
Iulian M a zis
La mine nu a fost cazul, dar la cât folosesc eu avionul…era să mă pierd prin aeroport prima oară, nu știam ce am de făcut, etc.
La un zbor la o verficare a greutății bagajului am transpirat tot…
Într-un cuvânt mi se pare complicat să circuli cu avionul.