E mult zis dus la extrem, dar trebuie sa para si articolul asta ca are o valoare si pentru cei de pe Twitter. 🙂 Acolo e un grup mai mare de oameni care incearca sa discute problemele lumii, sa dezbata ce a mai zis Putin, sa mai duca discutia la ce a mai facut Orban sau sa ceara fel de fel de lucruri nationaliste. Desi traim intr-o perioada in care globalizarea se opreste si in care lucrurile ajung sa se faca local eu inteleg ca prin local inseamna Europa, Uniunea Europeana.
Eh,iar aici lucrurile stau un pic diferit pentru ca, noi ca Uniune Europeana inca nu discutam ca o tara. Ok, tindem spre lucrul asta, tindem sa avem un consiliu european care sa controleze mai tot, dar mai este mult pana departe.
Au fost niste ani ciudati , cu legi foarte tampite date de fiecare stat in parte cu pandemia asta. Cat am calatorit eu, parca unii si altii se intreceau in prostie. Parca voiau sa iasa in evidenta pentru majoritatea, sa fie cat mai populari.
La noi, nu mi-au dat impresia de ticalosie, nu atat de mult, ci mai degraba, de prostie! Efectiv, eu cred ca nu a fost rea credinta, ci prostie. La noi persista.
Germania este tara industriei, cica, nu neaparat a turismului. Au experimentat treaba asta cu biletele de tren la pret mic. Parca 9 euro.
Spania a zis, hai sa incercam si noi, dar nu 9 euro, hai sa dam localnicilor gratuit pentru trenuri. Nu am inteles foarte bine care a fost strategia, daca puteau sa obtina si turistii, cert este ca rezultatul a fost: turistii nu mai aveau loc in trenuri. Efectiv, autobuzele mergeau cu 3-4 calatori, in timp ce trenurile erau sold out. Efectiv, toata lumea era in tren.
In Ploiesti, la nivel mai mic, au fost perioade in care s-a dat transportul public gratis. Perioada limitata, cat au reparat orasul. Ce s-a intamplat dupa 2 ani de zile?
De la 1.3 lei biletul a ajuns la 2.5 lei si oamenii s-au dezobisnuit sa foloseasca taxatorul. A luat ceva timp pana s-au adaptat sa plateasca.
La spanioli mi se pare ca au dezechilibrat un pic treburile. Nu stiu care trenuri sunt de stat, care sunt private si cine da cu banul pentru subventioarea asta, dar clar ca i-a lasat cu ochii in soare pe astia cu transportul normal.
Ioan Mihai a zis
Din punctul meu de vedere este clar că trebuie să lucrăm către o lume mai buna, mai deschisa, către incluziune. Cu cât închidem mai multe uși, cu atât aprindem și mai mult naționalismul de extremă, socialismul și părțile urâte ale doctrinelor de orice speță.
Alexje a zis
Bai eu sunt pentru ca totul sau cat de mult posibil sa fie produs in Europa. Chiar daca va fi sigur mai scump, macar va fi cu 3 clase peste tot ce e produs in China. Deja se vorbesc de fabrici multe in Europa pentru cip-uri si alte electronice.
Marius Cucu a zis
Păi, de când cu pandemia, de fapt, eu zic că de când cu restricțiile pentru Huawei și alte companii din China s-a dat startul deglobalizării. Se va produce tot ce e esențial pe fiecare continent în parte.