Am glumit un pic pe un subiect de politică și au început să mă invadeze o grămadă de postări despre politică. Tipic Facebook.
Pe blog am zis câteva chestii serioase, așa cum le consider eu despre independenți. E posibil să fie și excepții de la regulă, dar atât se vede prin aria mea de acoperire.
Politicienii au nevoie de social media și încearcă să o folosească. Cică e la putere.
Totuși, mulți n-au nici cea mai mică idee ce înseamnă puterea Facebook-ului, că oamenii pot vorbi ok sau pot să trolleze.
Probabil că mai sunt și postaci, dar și oameni care simpatizează pe unul sau pe altul. Poate că sunt puși să caute ceartă, ca să-l enerveze pe celălalt. Poate că primește mai mult de-o ciorbă dacă ar fi ales x-ulescu. Habar n-am.
Dar ca om care sunt în online de ceva ani, așa cum sunteți mulți dintre voi, mă amuz teribil de felul în care își aruncă banii ca să comunice cu oamenii.
Câteva din Ploiești…
2 situații de săptămâna asta de la mine din oraș. Unul face o campanie de branding sau… probabil de adunat like-uri. Cică se poartă asta. A făcut o pagină de like și a pus un tag și-un logo. Trebuie să te scarpini mult ca să-ți dai seama despre cine și ce este vorba.
Alții și-au luat-o tare. Culmea, sunt cei care au avut cea mai mare prezență în online, în blogosfera prahoveană. L-a provocat pe un postac și-a început să-i zică de toate cele 44 de pahare. Social media făcută cu succes, ce să zic. 🙂
Am făcut ceva printuri cu discuția, dar nu vreau să se creadă că denigrez pe unul sau altul.
Concluzia este că băieții ăștia și-o vor lua-o de fiecare dată, pe rețelele de socializare. Dacă vrei să fii prezent, fă-o cu cap sau ia-ți lângă tine o echipă capabilă.
ice4you a zis
Marius, parerea mea este ca vremea „haiduciei” pe retele de socializare a expirat la fel cum a expirat aia pe bloguri. Lumea internetului se schimba de la o zi la alta, daca acum cativa ani nu era la moda „heitingul” acum e plin de „heitari” care au facut din asta un mod de viata. Daca nu ai in spate o echipa buna de marketing care sa le vorbeasca pe limba lor si sa le redirectioneze „heituiala” inspre target’uri ce sa ii excluda pe cei care incearca ceva campanii de promovare acestia din urma o „iau cu pita”. Cine este interesat de manipularea „heitului” sa ma contacteze, lucrez si pe bonuri de masa de la partid! =))
Marius Cucu a zis
Păi avem autobaza și junimea, grupuri de troll, nu?! 😀
ice4you a zis
Cand pornesti la razboi aka campanie, trebuie sa ai atat ofensiva cat si defensiva bine pusa la punct. Daca nu esti pregatit si nu te duce mintea, te bat aialalti cu armele tale de iti suna apa in cap. Lucrul asta s’a vazut si in campania PSD pentru presidentiale. Cum ziceam, azi nu mai merge „haiducia” de altadata cand castigai un mandat cu un dicton scris pe garduri plus niste promisiuni la galeata. Multi or sa si’o ia grav … si comic in acelasi timp.
Marius Cucu a zis
Eh, pe locale încă nu s-a descoperit apa caldă. Sunt mulți pe dinafară.
E un candidat atent în online, care comentează orice prostie, cu radare, probabil că e fan expunere.ro și comisarul.ro
Are niște texte în el și o turmă de lingăi de mori de râs.
Sigur nu va face nicio brânză pentru că nici în „offline” nu e prezent, dar… e de analizat și de… râs.
Păcat că și de data asta vom vota rău cel mai mic și chiar nu există pentru că toți provin din vechiul sistem, din vechea administrație.
Ăștia mici, de care râdem noi, probabil că sunt puși să ia procentul de voturi pentru a strica tot mai mult combinațiile pentru locul 1. Cred că știe toată lumea că se votează, într-un singur tur, anul ăsta și orice vot dat aiurea contează.
Oricum, doar ei puteau să facă asta, va fi ca și cu votul uninominal(parcă), atunci când locul 2 și locul 3 a întrat în Parlament.
Acum poți ieși cu 25% din voturi… primar.
Vasile a zis
Hm, sa ajungi sa votezi pe cineva doar pentru ca da bine bine pe Social Media sau sa ajungi sa te convinga doar asa, asta fiind sinngurul criteriu… o sa fie rau si o sa avem numai „valori” de carton in fruntea noastra, fatade construite pe nimic, fumigene. Sper ca FB-ul sa ramana doar o jucarie noua pentru copil de care nu se desparte nici cand doarme cateva saptamani si la un moment dat sa mai uite de ea. Toata agitatia asta pe sociala de a crea imagini din nimic, profile, mie personal imi provoaca greata. Pana acum nu s-a concretizat nimic, sper ca oameni sa observe si sa ramana doar un divertisment aceste „campanii”, sa conteze putin sau deloc in formarea unui punct de vedere despre unul sau altul.
Eh, dar ce stiu eu sunt din alte vremuri cand oameni se adunau si discutau, intrebau direct in fata, primeau raspunsuri, vedeai reactii.
Apropo, tot ce-mi vine de la tine ajunge in spam!!!
Marius Cucu a zis
Hmmm, probabil că vin prea multe mail-uri zilnic și Google crede că e spam. Bănuiesc că au mai dat și oamenii mark as spam în loc să se dezaboneze de la blog…
Ești abonat la newsletter sau mailchimp?!
Vasile a zis
Intradevar ciudat, si cele de la wordpress ajung in spam, acum am observat. Mailchimp ajunge mereu in spam chiar daca am tot bifat ca nu e. Cine stie, o fi ceva de moment. Eu pot sa fac un filtru si sa remediez, dar cati vor face asta?! Posibil sa mai fi umblat Google pe la reguli si…. sau am eu prea mult spam in general si apar erori.
ice4you a zis
Vasile … galetile si plasele cu spaga electorala nu au disparut doar ca s’au mutat in online unde s’au transformat sub forma de like. Cam asta e tot …
Marius Cucu a zis
La mine cele de la mailchimp ajung în oferte, pe telefon.
Ciudat să ajungă în spam și cel de la WordPress…
Malin a zis
Am vazut o chestie interesanta apropo de abordarea felului in care-si fac campanie unii dintre candidati pe online. Cand am timp mai scriu articole si pe un bloc de are ca subiect doar aspecte de politica si administratie publica de la noi din oras.
Noi, cei cu o oarecare vechime online sau care suntem activi zi de zi si nu punem botul la manipulari si dezinformari ne punem problema asta si consideram ca orice ar face un potential candidat pe online nu ne-ar convinge sa-l votam. Fair enough! asa e. Dar, onlineul in general fie ca vorbim de Romania sau de SUA e format in proportie de 90% de oameni ce pun botul la aproape orice citesc si 10% din noi, cei care verificam, cantarim, analizam si tot nu ne lasam convinsi.
Campania facuta de politicieni pe social media se adreseaza exclusiv celor 90%. Doar ca pe la noi exista atat de multi „specialisti” in social media si online incat oamenii astia fac o treaba foarte proasta si deocamdata pentru cei 90% e relativ bine ca nu sunt asa de usor de manipulat si convins pe social media.
La mine in oras in perioada campaniei se organizeaza o sedinta intre cei ce controleaza destinele partidului si se vorbeste de social media, si unul dintre ei mai rasarit spune haideti sa-l sunam pe Ionel Cutare ca el e cu „calculatoarele”. Pentru ei nu conteaza ca ala stie doar sa instaleze un Windows XP de pe un ISO pirat ce nu cere cheie is are driverele gata integrate sau ca nivelul lui de navigat online e egal cu al lor. Daca e „cu calculatoarele” e bun pentru ceea ce vor ei. Si atunci s-a dus dracului sansa lor pe online 😀
ice4you a zis
Malin … nu au nevoie de oameni inteligenti ci de masa electorala. 🙂
Malin a zis
Pai tocmai asta ziceam si in articolul respectiv. Sau ma rog incercam sa sugerez exemplificand pe subiect. Desi aia ce reprezinta masa electorala sunt suficient de multi pe online, partidele si politicienii nu au un plan concret si un parcurs cat de cat decent pe online incat sa poata sa-i atraga tocmai pe aia.
Spre finalul articolului am enumerat o serie de aspecte pe care eu ca votant ma asteptam sa le vad postate pe o pagina de candidat sau partid politic si care lipsesc. Cred ca alea ar convinge fara doar si poate si ar crea masa aia electorala.