Am eu niște pitici pe care cu greu îi scot din cap cei legați de mașină. Am mai ieșit și eu din casă prin urbe și, într-una din zile, la ora 16:00 (oră de vârf, cum s-ar zice) am trecut peste 20 de mașini la semafor. Ghiciți câte erau cu 2 persoane în interior? 2, restul erau singuri în mașini.
Tot una care mă seacă de ceva timp, dar mi se potrivește mai mult mie, zic eu. Sau m-am obișnuit cu dezavantajele încât le iau ca avantaje: 20 de minute de mers pe jos, 40-50 de minute CFR și alte 20 de minute de mers. Ca avantaje, nu mai sunt atât de gras, iar mișcarea asta îmi face bine, chiar foarte bine în zilele în care sunt uitat la calculator. De ce să fiu obosit o oră în trafic când pot să îmi fac ale mele în timpul ăsta?! Ce-i drept, la comun cu alții.
Dar da, mi se potrivește mie, nu majorității. Cine o face deja doar n-o face că a auzit la Cucu.
Revenind.
Acum mult timp am scris un articol despre cum ar fi dacă mașinile să staționeze cu motorul oprit. Nu era ideea mea, ci am preluat ideea de la verișoara din Canada. Ei acolo au legea de-o grămadă de timp. Și deh, la noi e scuza aia că ții aerul pornit cât stai în mașină sau… ții căldura să nu îngheți. Ei bine, dacă nici la canadieni nu este… frig atunci unde?
La noi este un proiect care pare că face primii pași spre aprobare. Nu vorbim încă de o lege, dar mie mi se pare ceva foarte util și chiar așteptam asta.
Adică stați voi lângă 2 mașini diesel, mai ales dimineața. Stați să vedeți dacă puteți să respirați. Proiectul a fost anunțat de cei de la Profit.
Acum stau și mă gândesc la implementare. Cum te vor sancționa? Vor sta 3-4 minute pe ceas polițiștii? Vor pune camera și vor constata? Vă dați seama ce discuții se vor isca?
Costin a zis
In Buc. aceasta lege este demult in vigoare fiind decretata de catre consiliul general al municipiului.
Sau, cel putin valabila pt. mijloacele de transport in comun.
Lege data insa fara nici o consecinta administrativa atita timp cit la capetele de linie, intr-o majoritate coplesitoare, toate autobuzele stationeaza cu motorul pornit.
La intrebarea mea (cu ochi nevinovati) de ce nu opresc motorul, mai ales ca plecarea in cursa nu se intrevede prea curind, mi s-a raspuns ca n-ar mai reusi sa porneasca motorul. Sau ca se incalzesc / racoresc.
Le-am semnalat si politistilor, mi-au ris in nas…
Inclin sa cred ca exista niste motive absconse ceva legat de un consum cit mai mare de carburant.
Marius Cucu a zis
Păi să zicem că erau cazurile acelea în care era parcul auto învechit. Acum, ușor, ușor tot parcul din București va fi nou. Chiar și așa, mașinile noi au start stop…
Costin a zis
Semi-pieton fiind, n-am observat nici o innoire a parcului auto din cadrul RATB. Aceleasi Mertane obosite, ceva hibride si citeva electrice. Si cam atit.
Fata de Sibiu unde deja 90% din parc este complet electric…
Marius Cucu a zis
Nu cred că putem compara. Și la mine în Ploiești sunt multe noi, dar e și orașul mai mic.
ionică a zis
Și care e problema ta câte persoane sunt în mașină?!
Nu îți convine, rupe bara la autobuz!
Pavel a zis
Eu parchez mașina și merg la Kaufland sau Lidl pe jos. Tocmai ca să fac mișcare. Când mă aud colegii își pun întrebări. :))
Și făceam asta și înainte să alerg și acum. Ba chiar acum dacă am treabă pe la un magazin, închei alergarea tocmai acolo.
Aveam posibilitatea și la fostul job de a merge de la metrou cu un shuttle până la birou, dar preferam pe jos. Dacă nu am treabă, mașina zace în parcare. Alții merg și 500 metri cu ea. Și știu caz concret.
Cât despre staționarea cu mașina oprită… eu am o vorbă, România e țara cu cele mai multe mașini stricate. E plin Bucureștiul de mașini pe avarii. Săracii ghinioniști.
Pheno a zis
Citez: „Se va interzice staționarea cu motorul pornit în orașe?”.
N-am citit articolul, de aia pun cateva intrebari si astept raspuns de la cei initiati.
1. Cui se va interzice? Masinilor de mare tonaj, mijloacelor de transport in comun, autobuze/troleibuze/tramvaie/garnituri metro/trenuri (si asta se deplaseaza tot prin oras), ambulantelor, pompierilor, politiei, autoturismelor, tuturor vehiculelor cu motoare cu combustie interna, celor hibrid, celor electrice, motocicletelor, mopedelor, trotinetelor si bicicletelor electrice, etc.?
2. Sa zicem ca se va intampla. Minim 10% nu mai pot porni din diverse motive. Ambuteiaje, deranj, discutii, sandal, bataie, raniti, morti, etc.? Eventualele despagubiri le platesc legiuitorii?
3. Si daca totusi se va intampla, trebuie sa inventam roata sau aplicam legislatia canadiana?
4. Cine castiga si cine pierde (sanatate) si mai ales, care ar fi motivele plauzibile pentru sustinerea unei astfel de idei?
5. Pe ce se cheltuiesc concret, banii din eventualele amenzi?
Sper ca si-a dat seama toata lumea ca am pus intrebari la fel de aberante ca legea/oug/ideea in discutie.
Paul Georgescu a zis
Un raspuns deloc aberant la o intrebare aberanta : un motiv „plauzibil” pentru sustinerea ideii este acela ca , in conformitate cu unele regretabile statistici , 50% dintre cei care fac cancer pulmonar nu au fumat niciodata , macar o tigara …
Florian Ghita a zis
Buna seara,
Va rog sa ma ajutati cu recomandarea unui/unor modele de tv pentru un living.
Distanta intre tv si canapea este de 4m, insa as vrea o diagonala mai mare (160-170cm).Buget 3000 – 3500 lei.
Tv ul va fi folosit și pt. netflix, youtube (EXCLUS jocuri video).
Am numai tv Samsung în casa, dar accept orice variante de la dvs.
Va multumesc !
Costin a zis
La diagonala ceruta si asociat cu bugetul Hisense s-ar incadra.
Chiar daca-s kinezoaice, calitatea este destul de decenta.
Marius Cucu a zis
Cred că se poate citi și forumul ăsta.