Culmea este că lumea a început să caute informații despre televizoarele OLED de la Samsung. Momentan, pe piață au numai QLED-uri, adică Quantum Dot LCD(LED), ca să facem un pic o diferență între termeni. Cei de la Samsung Display – divizia care face display-uri, nu care vinde spre consumatori a dat un comunicat în care își prezintă noua tehnologie a display-urilor.
Acum ceva ani, când încă mai făcea Panasonic conferințe despre televizoare, ni se prezenta un roadmap pentru televizoarele OLED. Toată lumea dorea să ajungă să acopere cât mai mult din spectrul de culoare BT 2020, iar panourile să fie cât mai luminoase.
De ce ne interesează să fie televizoarele cât mai luminoase și să aibă culori cât mai multe?
Cumva ajungem la Dynamic Range. Avem nevoie ca diferența între alb și negru să fie cât mai mare. Cu cât poți vedea în zona luminoasă, cu atât poți să recuperezi detalii, automat să ai anumite zone din imagine corect interpretate.
Ca să vă fac să înțelegeți mai bine fiți atenți la artefactele pe care le avem pe măsură ce trecem de anumiți niți. În momentul în care televizorul nu știe să ajungă la o anumită valoare tone mapping-ul se „duce în bălării”. Imaginea este foarte arsă, detaliile dispar de pe rochie și așa mai departe. Parcă vorbim fix de-o poză, dar din altă perspectivă, a redării informației pe un dispozitiv, nu a capturării momentului.
Știm deja că panourile OLED au marele avantaj că LED-urile se închid singure și obținem negrul complet. Exact cum bănuiam înainte de comunicatul lor, vor avea un filtru QDOT și ei spun că vor acoperi și mai mult din spectrul BT 2020. Cumva matricea unui OLED va deveni ceva mai complicată. De văzut dacă o să fie și OK pe termen lung.
Într-adevăr, miniLED-ul testat de mine chiar a fost neașteptat de luminos și trecând peste efectele de blooming HDR-ul nu arăta rău deloc. Sunt foarte curios să văd cât de mari vor fi diferențele în viața reală, trecând de graficele acestea de marketing.
Mai multe treburi de marketing citiți și la ei pe site.
Cumva, vom ajunge să avem minim 2 competitori: LG Display și Samsung Display. Probabil vor intra și niște chinezi la masă ceva mai târziu, dar poate că nu se va afla în Europa de ei.
Altfel, e mișto când dezvoltă și alții lucruri. Știm că, pentru telefoane mobile, cea mai importantă este autonomia. Dacă vrem să facem telefoane bune reducem consumul display-ului, nu mărim grosimea bateriei. Ei se laudă cu Eco OLED că l-au pus pe Z Fold 3. Sunt curios să văd cum se comportă pe termen lung și cât de bună e autonomia, dacă duci ziua.
Concluzia mea e aceeași. Tare curios sunt cum o să facă marketing pe OLED-uri, în condițiile în care au avut campanii în care râdeau de mama focului de OLED, de burn in, de orice.
Adaugă un comentariu