Cum ziceam anterior, consumul s-a dus în cap. E drept, eu m-am uitat foarte mult la zona de imobiliare pentru că sunt mai atent pe acolo. Dar nu este vorba doar de imobiliare, ci și de alte frâne.
Consumul în online este la polul opus față de pandemie, atunci când a mers perfect.
E clar că lumea nu mai are bani și-a pus frână lucrurilor neimportante: nu mai iei un televizor nou, nu mai iei un telefon nou că mai tragi de cel vechi.
Totuși, mă uit și la tot ceea ce înseamnă campanii online și cam scârțâie Emag. Era un comentariu pe un grup de-al lor și cineva se plângea de 25% scădere în perioada asta.
E la nivel de bârfă, n-o luați ca ceva confirmat. Totuși, ce am eu pe afiliere confirmă o scădere, mai ales pe nișele care au bubuit înainte. Aș mai face o legătură și cu 2Performant și Profitshare ce parcă sunt metastază. Efectiv, pare că au cuțitul la gât, iau decizii din ce în ce mai haioase. Primii, de când sunt listați la bursă, sunt amuzanți.
În plus, e concurență din ce în ce mai mare pe tot ceea ce înseamnă online: Altex a intrat cu transport gratuit și, câteodată, preț mai bun. Nu mai știu cum sunt serviciile lor, eu am renunțat de mult timp la ei, dar site-ul e mai așezat, au aplicație, aplică fix tactica Emag din trecut.
Repet, știi că le merge prost că au campanii din ce în ce mai lungi. Semn că e pauză de idei, de consum.
Totuși, lumea consumă. Pe travel am pariat bine, eu vara nu treceam de 5k niciodată, acum se vede munca din ultimii ani. Un semn că lumea vrea lucruri la preț OK este faptul că articolele cu reduceri se duc bine.
Constantin a zis
Exista mai multe expilcatii pentru aceasta scadere. Prima ar fi preturile tot mai mari la orice. Iar lumea a inceput sa devina, cum ai spus si tu, mai prudenta, nu mai cumpara orice.
In cazul concret al eMag e foarte normal sa aiba o scadere serioasa a vanzarilor. Vezi disparitia practic a suportului pentru clienti, vezi „alba-neagra” cu avantajele cu „Genius”, vezi intrarea in marketplace-ul lor a multor, prea multor selleri neseriosi (ca sa nu le zic tzepari).
Toate aceste greseli trebuiau „decontate” candva de catre eMag. Se pare ca a venit momentul „decontului”…
Marius Cucu a zis
Da, dar mă uit la Altex și au anunțat creștere. Bine, ei au și transport gratuit în ultima vreme…
Valentin a zis
Confirm, Altex are un site mult mai ordonat. Nu are varietate atat de mare precum Emag, dar măcar găsești ușor ce cauți. Iar prețurile sunt corecte în 90% din cazuri. Emag are sistemul de filtre bușit rău. Probabil o urmare a interventiei vânzătorilor din markerplace. Prețurile variază de la x la x2 de la o zi la alta pentru produse vândute de Emag. E ceva AI în spate care ajustează prețurile la ei. Nu sunt fan, optimizarea asta dusa la extrem nu da bine la imagine și prestigiu în fata clienților.
Despre vânzări: da, e o scădere accentuată începând cu luna martie. Se regăsește aceasta scădere inclusiv în rapoartele IDC unde, de exemplu, piața de PC-uri a scăzut cu aprox 20%. Iar previziunile sunt de scădere și în perioada următoare.
Ma uitam pe un grup de Facebook cu Selleri Emag. Zilnic apar anunțuri cu „vând firma integrată în Emag Marketplace”. Bine, nimeni nu spune ca vinde pentru ca nu mai merge treaba, se inventează diverse motive.
Am cumparat recent o carcasa NZXT H1 de pe Emag. Era în stoc limitat de mai bine de o luna cu 3 buc disponibile. Emag o vinde la 1100 lei. Următorul preț pentru carcasa asta e pe la 1600+ lei. Nici de pe Amazon nu o iei mai ieftin. Da, și asta e un semn ca vânzările au scăzut mult. Produse cu prețuri bune, nu se mai vand.