Saptamana trecuta, cand eram la serviciu si erau „foarte multe de facut”… cautam cate ceva pe internet, mai comentam cate un blog, mai citeam un articol.
Pe unul dintre aceste bloguri am gasit o reclama la KFC, un nou meniu, o oferta. In afara faptului ca am comentat ca mi-e foame, m-am dus si in 10 minute m-am intors cu doua meniuri de acel tip.
SIgur, toate cele de mai sus au fost pentru ca ne era foarte, foarte foame si chiar nu mai stiam ce sa mancam.
In schimb, daca ma uit la TV, la o reclama parca nici nu ii mai dau interes, nu mai ajung la esenta, adica…sa imi vanda.
Probabil ca si aici as gasi o explicatie pentru ca, probabil nu este destinat mie, nu am nevoie de acel produs sau poate chiar nu este reclama suficient de buna incat sa ma convinga pe mine.
Reclama clasica mai are viitor sau ne indreptam toti spre online, spre reclamele cu subinteles(advertoriale,bannere,clipuri de promovare).
Daca da, de ce banii inca sunt la televiziuni, bugetele de publicitate sunt de zeci de ori mai mari decat pe internet?!
Laura Ana a zis
Apropo de KFC.
Era o stire de curand in care se spunea ca un tip a gasit creierul unui pui cand si-a comandat aripioare picante o_O .
Marius Cucu a zis
Tu chiar vrei sa nu mai mananc deloc de la ei?! :))
Laura Ana a zis
Si creierul ala facea parte din pui! 😆
Scraf a zis
O sa vina vremurile cand vom avea si noi teancu de verzisori (nu bancnote de 1 leu 😐 ) pentru advertoriale sau bannere 😉
Cosmin a zis
Pentru ca pe Internet nu exista cenzura (DNA) pe cand la tv tot ce este reclama trec pe la ei(4% din pretul produsului promovat il iau ei), apoi ajunge in televiziune unde televiziunea (depinde de grila) cere un pret de aroximativ 0.33 €uroCenti pe difuzare.(EXEMPLU)Eu sunt CacaMaca TV si difuzez o reclama de 3 ori intr-un spot de reclame de 10 minute. Imi iese un dolar la 10 minute numai de la o reclama… asta inmultit cu vreo 9-10 reclame difuzate si redifuzare ( de 3 ori), este vba de 4 dolari in 10 minute.Asa se fac banii in televisiune.Pe cand in Online, o reclama de la Adsense se plateste cu 0.22 EuroCenti( din cate stiu eu) si muncesti de iti sar capacele sa promovezi site-ul unde ai afisat reclamele , asta doar ca sa fac cel putin 5-10%pe luna din cat se castiga in Massmedia pe zi.Nu exista un Poll dar astea au fost sondajele mele in urma citirii unui blog la un articol de genu’.
Marius Cucu a zis
ca sa-ti faci o idee, la PRO 3-4000E pe 30 secunde. La cele mici scade direct cu audienta…
In online, cel putin adsense conteaza foarte mult ce tip de reclame ai afisate pe site, poti castiga un cent sau 10E, in functie de cine realizeaza campania…
Alexandru a zis
Orice produs expira in 10 minute . Am un prieten care lucreaza acolo . Plus ca folosesc acelasi ulei de mai multe ori . Nu mai mananc de acolo de 1 an si ceva .
Ifrim Giani a zis
Produsele sunt facute din zapada sau cum de expira in 10 minute? Reastaurantele fast-food sunt foarte verificate. Mai mult, sunt companii multinationale care nu-si risca reputatia si nu fac compromisuri din punct de vedere al calitatii.
SydowBlog a zis
E normal pe undeva sa aiba o putere mai mare de convingere o reclama de pe blog. Spre exemplu eu mai repede cumpar un produs daca vad un articol si comentarii gen: Am testat si eu produsul e ok etc decat daca vad la televizor un tip care incontinuu promoveaza ceva si spune cat de bun e fara sa aud opinii de la alti oameni.
Valentin a zis
Pentru ca inca se uita foarte multi oameni la TV decat sunt pe internet si da reclama clasica o va mai duce atata timp cat o mai duc televiziunile si lumea se va mai uita la ele.
Catalinu a zis
Si eu de regula nu mai dau atentie reclamelor de la tv, exceptie fiind emisiunea lu’ Andi Moisescu, dar pe net sunt mai atent la reclame. 😀
Gabriel Ursan a zis
Sunt multe de discutat pe acest subiect. Inca se vor plati bine reclamele la TV pentru ca audienta este mai mare si mai centralizata decat in mediul online.
In plus, nu toate spoturile publicitare intentioneaza sa vanda direct, adica sa transmita vreun „call to action”. Mai sunt si campanii de branding. Vezi Coca Cola (nu sunt singurii) – rar mai promoveaza nu stiu ce sticla la pret promotional la TV (ca pe etichete e alta poveste). Ei incearca sa transmita mai degraba emotii si sentimente care sa le intareasca brandul si notorietatea acestuia.
Repet, sunt multe de discutat, insa cred ca m-ai inspirat pentru un articol viitor.
Daniela a zis
Eu am renuntat de mult la McDonald’s. De la KFC o data in viata am mancat, dar desigur sunt multi cei care mananca de la KFC si pentru ei poate avea un impact reclama.
Raluca a zis
Reclamele vor avea succes atata timp cat televiziunile vor exista.
raul rual a zis
eu cred ca va fi o triere. pe tv vor fi reclamele la Prostamol si „Draicucar”, si la Catena, desigur, iar in on-line, uite, la KFC si Forex.:))
bucuros a zis
te’au manipulat. oricum aripioarele lor sunt bune bune si nebun de bune 😀
Perfu a zis
Vor avea mereu succes atata timp cat romanul le observa , daca nu le-ar fii obsservat firmele nu ar mai fii investit atatia bani in advertising
Alex a zis
pentru ca online-ul e sub tv la noi in tara, parerea mea.
George Ginghina a zis
Publicitatea este un domeniu care nu va muri niciodata. Reclamele sunt eficiente atat in online cat si in offline.
Depinde insa de target. Pentru tine, evident, a mers mai bine o reclama pe un site decat una la televizor. Pentru baba Floarea, din comuna Coarnele Caprei, care in fiecare zi, la ora 5, se uita la Happy Hour, iti dai seama ca la ea o sa prinda reclamele de acolo.
In ziua de astazi, campaniile de publicitate sunt extrem de complexe si dedicate unui anumit segment de public.
Valentin a zis
Mie mi se par cel mai stresant lucru posibil! Nu ma simt influentat deloc de raclame.
daniel a zis
E adevarat ce spui ca reclamele nu mai au rolul de a vinde (doar daca prezinta o oferta promotionala, ca in cazul KFC).
Scopul reclamelor este mai mult sa iti reaminteasca de brandul lor, ca atunci cand iei o decizie de cumparare, sa-ti apara primul in minte. Practic, nu vand pe moment, dar vand in momentul deciziei tale. Asta e „cheia”, ca sa zic asa.
Andrei a zis
Eu cred ca s-a intamplat. Va era foame si reclama de atunci te-a surprins la locul potrivit in momentul potrivit, zic ca, daca te uitai poate la TV atunci si vedeai aceeasi reclama, tot in 10 min te intorceai cu masa 🙂
Alexandru a zis
Daca aveti incredere in fast-food ca sunt sanatoase, atunci va spun pofta buna !
Cris-Mary a zis
Nu am inteles si nu voi intelege niciodata de ce o firma investeste atat de mult in TV si nici nu transmite nimic. Pe mine cu greu ma mai convinge o reclama sa imi cumpar ceva.. sincer.. Sunt unele care imi provoaca repulsie doar fiindca m-au intoxicat cu o reclama proasta: vezi tigaia magica Dry Bla Bla.. cand aud ca incepe schimb postul.. Ptr mine reclamele nu mai au nici un viitor daca nu transmit ceva cu adevarat inedit si nou si spectaculos si dac anu sunt combinate si cu alte mijloace de promovare..
ice4you a zis
Nu am avut rabdare sa citesc toate comentariile … desi unele sunt pertinente.
Ideea de bani in online este una ciudata deocamdata … mai ales cand intreaga lume s’a obisnuit sa ia din online ce candva plateau cu bani! In plus de asta … una este sa dai 3-4000EU/30 de secunde la 3-4-5 televiziuni si alta sa dai 10EU catorva mii sau zeci de mii de internauti pentru ca mesajul lor sa ajunga in toate paturile sociale. Televiziunea este un fenomen de masa si ramane ca unul. Orice sarac are un televizor la care i’a spanzurat o improvizatie de antena pe coliba … cu internetul e ceva mai greu de atat. Oricat ar parea de ciudat si ultimul sarac este un potential cumparator … pentru ca toti avem nevoie de ceva … fie ca e pasta de dinti fie ca hartie „inginerica” … fie mancare ieftina si de proasta calitate care ne este promovata la nivel de trufandale.
Influenta reclamelor este una masiva … pe toti ne afecteaza oricat am incerca sa spunem ca nu. Diferenta este ca pe unii mai mult pe altii mai putin. Eu de exemplu nu mananc din principiu fast-food … deci pentru mine aceea reclama era 0 barat oricat de foame mi’ar fi fost … da uite cum nu mie mi’se adresa! 😀
MADE a zis
Reclama isi va schimba paru’dar naravu’ba. Va imbraca forme tot mai creative in online si aici va chalenge-ul. In 10 ani TV nu va mai fi la fel de strong (sper)