De mult nu am mai văzut o perioadă atât de proastă pentru Emag. De fapt, mi se pare că sunt pierzătorii anului 2023. Asta și pentru că Altex și Evomag le-au cam copiat strategia, încep să cumpere link-uri, să facă SEO cam ca ei, să le pună probleme pe toate planurile. Sigur, unii dintre ei scriu advertoriale ca și cum abia s-ar lansa S23. Probabil mă așteaptă pe mine să le public video. :))
Însă, într-o piață în scădere(cea online), mi se pare că Emag pierde prin deciziile pe care le tot ia. Dar poate își vor reveni… vreodată. Vedem de Black Friday.
Știrea zilei de vineri e următoarea: Amazon a pus prag de livrare gratuită pentru comenzile lor. Adică dacă veți comanda de peste 49 de euro de pe Amazon.de veți avea livrare gratuită.
Așadar, putem considera că Amazon a venit în România cu ocazia asta?
Că livrări se puteau face și până acum. Eu am comandat tot ce n-a fost pe la noi: lumini, adaptoare, tâmpenii.
Evident, nici Amazon nu mai este în ochii mei diferit de Emag. De fapt, recenzii false întâi au fost pe Amazon, produse supraevaluate întâi au fost pe Amazon, apoi au venit și chinezii pe platformele noastre. N-au reinventat ai noștri roata, doar au implementat-o mai bine. Apropo de implementări… cred că avem cele mai curate site-uri de ecommerce. Mă pierd efectiv pe Amazon.
Daniel a zis
Problema este ca romanul vrea plata la curier. Si amazon nu ofera asta. Pe site-ul meu, am peste 84% comenzi cu ramburs, aproape 10% card pe anul asta.
Alta chestie e ca romanul vrea livrare ieri. Si amazon nu ofera asta.
Inca o chestie este ca romanul vrea retur usor…si amazon nu prea ofera asta (poate s-a schimbat de anul trecut cand am incercat eu sa fac un retur si m-am lasat pagubas).
Cine cumpara de pe amazon o va face in continuare.
Dar, concurenta este bună.
Marius Cucu a zis
Da, înainte era greu de returnat la Amazon, dar… au băgat retur gratuit prin curier rapid. S-ar putea să fie o bună concurență.
În rest, da, româneasca cu ramburs o confirm. Dar și testele mele de anul ăsta… parcă le mai dau și lor dreptate. Până nu pleacă banii de la procesator în 2-3 zile ca să comande altceva… nu se mișcă piața de ramburs în jos.
alina a zis
Salutare! Imi poti spune cum se procedeaza rambursul cu curier rapid?
Mi s-a dat o eticheta dhl si imi apare ca trebuie sa-l predau eu la urgent cargus. Ma suna si vin ei sau trebuie sa inregistrez eu la urgent cargus cu nr din eticheta? sau trebuie sa merg eu o predau intr-un centru pickup ?
Comanda am primit-o prin fan curier.
Multumesc anticipat
Postolachi Dumitru a zis
Aveau pe Amazon un produs în pandemie la vreo 150 euro, recomandări frumoase dar seller-ul nu livra în România sub nici o formă.
Am intrat azi după ce-am mai citit și la alții de transportul acesta gratuit în România peste un anume prag: același produs, probabil alt seller, 350 de euro… NU, mulțumesc… era vorba despre un kit pentru automatizări smart home 🙁
Marius Cucu a zis
Îți dai seama că peste tot se va întâmpla asta: se va „ajusta” adaosul ca să fie transport gratuit.
finch a zis
eMag a băgat taxa de livrare 12 lei la produse de valoare mica, pentru Genius, la Dropbox. Era gratis și logic că undeva se pierdea ceva profit. Așadar nu merita sa mai comanzi ceva de valoare mica, iar abonamentul Genius incepe sa cam fie degeaba.
Daniel a zis
Hai sa fim seriosi. Deci tu vrei pentru un produs de 10-15 lei sa ai transport gratuit?
Este o aberatie si din pacate educatia economica lipsa ne duce in asemenea discutii.
Totul costa. La un produs de 15 lei, mai scazi tva, mai scazi pretul de intrare, ceva taxe de depozitare, manipulare, ambalare, etc si mai trebuie sa ramana si profit. Daca mai pui si transportul… ailei.
La 30 lei ai transportul gratuit.
Bobses a zis
Un mouse cumparat de pe eMAG a venit in 10 zile, in timp ce acelasi mouse cumparat de pe amazon.de a venit in 7 zile (cu transport gratuit). 🙂 Evident, pe primul l-am returnat (mai ales ca venise si folosit). Ah, a fost mai ieftin pe amazon decat pe eMag.
Marius Cucu a zis
Cum adică 10 zile? L-ai luat de la seller din China?
Bobses a zis
Uite asa – a durat 10 zile pana l-am primit (mouse vandut si livrat de eMAG, platit in momentul comenzii). 🙂 Dar aparea ca fiind livrat de a doua zi (evident, n-am primit nimic, nici SMS, nici telefon, nici colet de la curier). Noaptea mintii.
Cu scandal si emailuri si la eMAG, si la Sameday, dupa care am facut si la protectia consumatorului. Abia dupa ce le-am scris ca i-am reclamat la OPC m-a sunat cineva de la eMag, apoi a venit si curierul cu fraza „s-a ratacit in depozit”.
Din cauza asta am sa evit pe cat posibil sa mai platesc anticipat – la curier sau la Easybox, cu cardul, ca-i mai sanatos (asta in conditiile in care n-am mai platit ramburs nimic de ani si ani).