Cred că am mai povestit până acum că am nimerit într-un taxi în Berlin și am fost fascinat de cât de ușor era traficul în condiții în care se și lucra pe vreo 2 străzi pe acolo. Dacă dai zoom out pe hartă începi să înțelegi că oamenii ăia au centură peste centură.
Totul are un sens. Eram cumva în mijlocul orașului și am reușit să ies din el în maxim 20 de minute. M-am mirat. M-am mirat și că am plătit până în 30 de euro toată treaba. Anul trecut era.
Ei bine, eram fascinat de cum se respectau în trafic mai toți. Cum își dau prioritate, cum se folosesc de fermoar atunci când trebuie.
Uitându-mă la proiectul ăsta de lege cred că ei deja au reglementată treaba asta. Ori de câte ori am putut am lăsat pe cel din lateral să iasă prin simplul fapt că m-am dus pe cealaltă bandă. Eu îi ziceam „optimizare”, nu „fermoar”. Eu dădeam puțin de volan, el dădea mai mult, nimeni nu frâna, doar spoream atenția.
Uite că avem un proiect care reglementează regula fermoarului. Ca amendă ar trebui să fie de maxim 600 de lei, fiind încadrat în clasa I. Cred că o să fie un pic greu de probat, însă da, asta ar însemna și mai multă atenție la volan, nu pe TikTok.
Eu las sa intre cei de pe străzile secundare. Dar, dacă lași pe unu, încearcă să forțeze și cel din spatele lui…unii chiar claxonează!
Poate, reglementarea ‘fermoarului’ va fi înțeleasă de toți.
Deșteaptă treabă. Și eu las pe cei din laterală să intre când este coadă mare. Sunt zone în care pur și simplu nu poți ieși dacă nu te lasă cineva.
Oricum, până se va implementa (dacă va trece proiectul) va dura. Plus că oamenii nu sunt informați, se întâmplă exact ca la schimbările din rond de acum 2-3 ani de zile.