În cazul care nu știați, deși anumite magazine online au făcut fel de fel de campanii pentru a valida recenziile, de multe ori, acestea sunt filtrate sau adaptate. Depinde de cât de mare este magazinul. Platforma cu cele mai multe recenzii este eMAG. Ei au fost primii care au impulsionat recenziile, ei au avut de câștigat pe termen lung. De fapt, ei sunt cei care bagă cei mai mulți bani în SEO. Sau cel puțin așa au făcut în 2021. Timid și evomag și altex au făcut-o, iar cel.ro au cam tras cortina. Erau ani în care aveau PBN-uri de toată frumusețea.
Revenind.
Deși foarte multă lume este interesată să pună o recenzie, mereu a fost filtru din partea magazinelor, mai ales dacă mesajele nu erau active. E o discuție inclusiv pe reddit referitoare la asta. Am mai văzut de-a lungul timpului foarte multe pe rețele.
Există însă și platforme care generează recenzii false. În categoria asta aș pune chiar și testimonialele. La orice magazin nou apărut vezi așa ceva. Crede cineva că-s pe bune?
Eh, există un proiect de lege care ar trebui să reglementeze treaba asta. Cumva, se încearcă să se facă un cadru legal pentru a nu fi probleme pe viitor.
Ca de exemplu, cei de la avocatnet (ar fi interesant de parcurs tot) au făcut o sinteză pentru proiectul de lege:
- afirmarea faptului că recenziile privind un produs provin de la consumatori care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul, fără a lua măsuri rezonabile și proporționale pentru a verifica dacă aceste recenzii provin de la consumatorii respectivi;
- prezentarea sau însărcinarea unei alte persoane juridice/fizice cu prezentarea de recenzii sau recomandări false ca venind din partea unor consumatori ori prezentarea înșelătoare a recenziilor sau a recomandărilor unor consumatori pe platformele de comunicare socială pentru a promova anumite produse;
- revânzarea de bilete către consumatori, în cazul în care comerciantul le-a achiziționat utilizând mijloace automate pentru a eluda orice limitare impusă privind numărul de bilete pe care o persoană le poate cumpăra sau orice altă regulă aplicabilă achiziționării de bilete;
- furnizarea de rezultate ca răspuns la o căutare efectuată online de către un consumator, fără a menționa în mod clar existența oricărei publicități plătite sau a oricărei plăți specifice pentru asigurarea unei încadrări pe o poziție mai bună în ierarhie a produselor în cadrul rezultatelor căutării.
Ar fi interesant ca acesta să treacă, să avem o reglementare mai bună a internetului și a tot ceea ce se întâmplă p-aici.
Ioan Mihai a zis
Nu știu dacă ai observat dar eMag are inclusiv recenzorii de la produse total diferite postate uneori, in general modele diferite cu recenzii de la modele superioare.
Marius Cucu a zis
Da, au combinat un pic treaba, mai ales la electrocasnice. E de minim 2 ani mișcarea.
Daniel Bis a zis
De multe ori postarile nu sunt aprobate daca nu le convine: pareri negative, postari cu preturi, postari cu defecte, etc
Marius Cucu a zis
La treaba cu prețurile e normal. De asta sunt și singurii care nu acceptă să fie în comparatoarele de prețuri. Ei și restul.
Daniel Bis a zis
De ce e normal sa nu fie postate si preturile?!
Nu e mai normal transparenta totala?
Sa vad si eu cand si la ce pret a fost un anumit produs? Sa stiu daca MegaReducerea e de fapt un fleac?
Marius Cucu a zis
Să luăm un exemplu: frigider. Să zicem că acestea se schimbă o dată la 5 ani de zile, apare o serie nouă, să zicem Beko modelul X.
În 2022, dacă tu comentezi că el costă 2000 de lei ce relevanță o să aibă în 4 ani comentariul ăla? Costurile de producție sunt altele în 4 ani de zile, costurile de transport vor fi diferite, ba chiar ăia 2000 de lei nu vor mai avea aceeași valoare peste x ani de zile. Pe termen scurt e foarte ok ce zici, pe termen lung… meh.
Altfel, eu încerc pe blog să susțin ideea că alergi după servicii, nu după preț. Rar se întâmplă ca eMAG sau altex să aibă cel mai mic preț. Magazinele mai mici, cu costuri mai mici se bat pe ieftin. Cei mari au sărit pragul ăsta de mult.
În plus, din punctul de vedere al Google, de multe ori, indexează aiurea prețurile, chiar dacă le setezi cu schema și stock
dam167 a zis
Unii așteaptă să apară un model nou sau pur și simplu se așteaptă ca într-un an să scadă semnificativ prețul. Multă lume are impresia că magazinul aduce xx bucăți și dacă rămân pe stoc prețul va scădea, dar nu mai e așa. Și dacă stai să te gândești îți faci doar sânge rău dacă ți se pare că tot timpul cineva te păcălește, că dacă ai nevoie de produsul respectiv degeaba era mai ieftin acum 3 luni.
Bine punctat cu serviciile. Pe unii am văzut că i-a răsfățat eMAG și așteaptă aceleași servicii de la toate magazinele. Un magazin mai mic îți trimite oriunde în țară un produs în 1-2 zile dacă are comenzi puține, dar dacă dintr-odată are multe n-o să facă față. Am comandat și eu anul trecut (la sfârșit) un aifon de la eMAG, am anulat comanda și în aceeași zi aveam banii în cont, deci nu e rău deloc. Plus că au și fost prompți când am avut o problemă și de obicei s-a rezolvat totul repede – nu sunt perfecți, dar pe un interval de timp mai lung nu se compară cu alte magazine.
Marius Cucu a zis
Păi cred că am mai explicat pe aici: sunt câțiva importatori mari. Toți iau, în principiu, din același loc, dar dacă eu mă duc la Bosch să le zic: băieți, eu vând 30 000 de mii de bucăți anul ăsta, mai facem o campanie împreună, mai facem un mixt, nu îmi dați la prețul X? Magazinul mic n-o să aibă puterea să facă asta, implicit nici cashflow-ul.
ice4you a zis
Si imi explica si mie cum vor face asta, cum verifica recenziile alea? Stiu pe unii care platesc postaci sa le faca recenziile alea periodic, intelegerea e la negru…cum rezolvi asta? Nu e rea initiativa, dar greu de aplicat.
Marius Cucu a zis
Eu știu că pratica e des întâlnită la amazon. Probabil sunt și ei aici(a se înțelege sigur), dar da, greu de aplicat.
Adrian Bolocan a zis
Am pățit și eu să vreau să las o recenzie mai puțin pozitivă unui produs de pe eMAG, vândut de altcineva, și nu mi-au aprobat-o. 😀
Marius Cucu a zis
Cică trebuie să nu menționezi numele sellerului.
Adrian Bolocan a zis
opsss. primesc amendă? :/
ice4you a zis
@Adrian: eu nu le las recenzii ca nu sunt platit pentru asta si nici nu lucrez pentru ei, insa am auzit destui amici care au patit acelasi lucru, unul acum vreo luna la un aspirator!
Doc a zis
La eMag la două recenzii mă tot invitau să mai schimb căte ceva la ele până să le posteze ,au făcut asta de mai multe ori așa că am renunțat să-mi bat capul cu ele.In rest nu am avut probleme .La Altex în schimb durează o grămadă să-ți aprobe o recenzie.
Marius Cucu a zis
Pariez că la altex totul e manual. Îți pun ei copy paste într-un formular. :))
Vasi a zis
Cei de la eMag sunt de comă la categoria recenzii. Abia îmi vine produsul acasă și ei deja mă pistonează să le las recenzie, fără să am timp să-l probez bine să-mi pot forma o părere. În plus, mă disperă că nu primesc mail ori de câte ori îmi răspunde cineva la recenzie/review, să-i pot răspunde omului. De ce nu îmi aduce aminte și peste 1 an să revin cu un review ?
Marius Cucu a zis
Acolo e treabă automată. Nu e niciun Dorel. Nu înțeleg nici eu sistemul, chiar și la Digi am pățit-o cu robotul de la reclamațiile telefonice. Pățeam la altex ca produsul să nu ajungă și să îmi ceară recenzia. 😀 Probabil au mai rezolvat cu noua platformă, deși cred că doar pe exterior au schimbat, nu în întreg sistemul.
După un an lași recenzii pe platforme individuale, bloguri, etc. În practică, erau ceva studii la un moment dat, că vreo 10-20% dau recenzii și procente extrem de mari dau recenzii doar la nervi. Prea puțină lume vine să zică: uite ce mișto e produsul luat.
Grig a zis
„furnizarea de rezultate ca răspuns la o căutare efectuată online de către un consumator, fără a menționa în mod clar existența oricărei publicități plătite sau a oricărei plăți specifice pentru asigurarea unei încadrări pe o poziție mai bună în ierarhie a produselor în cadrul rezultatelor căutării.”
Asta-i redactată de cineva care crede că a plătit prea mult pentru servicii SEO
Marius Cucu a zis
Cred că se referă la pozițiile în site, pe Marketplace, nu neapărat la Google.
Stefan a zis
Da multe păreri negative nu sunt aprobate… Iar testimoniale la firmele noi clar nu sunt pe bune.
Beatrice a zis
Pe eMag am avut și eu recenzii neaprobate…m au anunțat și atât…nu mai las nici o recenzie…dau like la unele postări care sunt apropiate de părerea mea sau deloc…