De curând mi-am achiziționat mouse-ul Logitech G402. Am vrut să înlocuiesc bătrânul Logitech mx518, dar nu prea a ieșit. Nu era nici pe departe ceea ce așteptam eu de la acesta. Așa că am hotărât să-l returnez.
A fost achiziționat de la Altex, cu 2,3 zile înainte să aibă campania de reduceri din weekend-ul trecut.
Returul produsului l-am făcut pe site, chiar dacă am sunat întâi să întreb de procedură. Dacă există comanda în cont, cel mai probabil, o să vă apară acolo un formular. După ce îl completați ar trebui să aveți o cerere de returnare ca cea de mai jos:
După aceea s-a nimerit ca același curier să ridice produsul pe care am dorit să-l returnez. Din câte am observat ei lucrează cu Cargus.
Nu trebuie scris nimic pe pachet tu dai doar coletul și plătești transportul.
Eu locuiesc în Ploiești, iar serviciile de curierat m-au costat 9.3 lei. 70 de bani au fost comisionul de urcat și coborât pe scări pentru că mi s-au cerut 10 lei. Probabil că în alte orașe sau sate prețul diferă.
Am lângă serviciu un sediu de-al lor, m-am oferit să-l returnez acolo. Se pare că dacă ai cumpărat online, rezolvi online și atât.
Vineri am returnat produsul, iar aseară am primit mesajul de confirmare: produsul a ajuns la sediul lor și cererea va fi soluționată în 14 zile. Nu am nicio emoție, eram în cele 14 zile oficiale, iar coletul a fost intact, atât mouse-ul cât și cutia.
Nu pot să nu fac comparație cu concurența de la eMAG. Returnarea de produse este gratuită(să fim mai corecți și să spunem că este în prețul de achiziție), iar dacă te duci în showroom banii ți se dau înapoi instant sau în 48/ 72 de ore dacă ai plătit online, cu cardul.
Nu știu care este procedura la garanții, cât de corecți sunt, dar până acum totul pare în regulă.
Am returnat încă un produs de la ei
Am avut o a doua experiență cu returnarea produselor și am zis că este cazul să vă informez și pe voi. Produsul a fost un cooler ce nu m-a mulțumit.
Am completat cererea luni, iar joi m-am întâlnit cu curierul. Nu ne-am găsit la orar, așa că de miercuri am lăsat-o, de comun acord, pe joi. Am predat și am plătit o taxă de ~10 lei pentru returul produsului.
Până în săptămâna următoare, adică marți, am fost contactat de către Altex pentru a înlocui produsul. Aveam un SMS standard, cred, cu 14 zile de soluționare a problemei.
La câteva ore primesc un telefon de la aceștia, iar totul a decurs cum trebuie. Așadar, cu tot cu weekend ne-am lungit la o săptămână și ceva.
Încă o situație cu returnarea produselor de la ei
Nici nu știu câte produse am luat de la ei. Cert este că pe 10.06 fac cerere de returnare, curierul ajunge pe 16.06, iar abia acum, pe 05. 07 primesc mailul prin care mă anunță că produsul a fost recepționat de ei. Cu alte cuvinte curierului i-au luat mai bine de 2 săptămâni să livreze un colet la București.
Mesajul este următorul:
Produsul returnat de dumneavoastră a ajuns la noi si urmează a fi verificat. Cererea de retur va fi soluționată in maxim 14 zile.
Cu cât e coletul mai bine asigurat, cu atât aveți mai puține probleme. Cutia produselor sau accesoriile lipsă pot duce la refuzul coletului sau să vă oprească din bani.
Se face foarte ușor, de pe site-ul lor, v-am pus un buton care vă duce direct acolo.
Nu mereu ajunge în Inbox. Verificați tabul Oferte sau Spam.
În general, la mine, vin cei de la Sameday sau Cargus după colete.
De foarte multe ori procedura a durat foarte mult, ba chiar a depășit cele 14 zile legale. Insistați! Neapărat să păstrați AWB-ul de la curier.
Gabriel Niculae a zis
Am facut si eu cerere de retur ptr un laptop la Altex( Media Galaxy, mai exact, sunt aceiasi), dar dupa mai bine de 31 de zile de la primirea produsului.Cererea a fost acceptata totusi, ma gandesc ca nici nu au verificat timpul care a trecut de la vinzare…cred ca vor verifica atunci cand vor primi produsul inapoi. Crezi ca are rost sa mai trimit laptopul?
Marius Cucu a zis
Evident. O sa vina un curier sa ia produsul.
Dan a zis
Eu am o tastatura luata astazi si nu imi merge tasta Z. Asa ca am reambalat-o, am facut cerere de retur si mi s-a acceptat. E prima data cand patesc asa ceva si am oarecare dubii, imi vor inlocui produsul? imi vor returna banii? intr-un cuvant sunt seriosi sau nu?
Marius Cucu a zis
Păi poți să o returnezi fără probleme sau să ceri banii înapoi, dacă ai luat-o astăzi. Sau chiar să iei alt produs. Discută cu ei. Nu sunt probleme.
cristi a zis
am luat un samsung a5 2017 din magazinu altex acuma 2 zile.nu sint multumit de el si vreau sa returnez.la tel.miau zis ca nu se poate returna din cauza ca nu e sigilat.adica cum sa incerc un tel.daca e bun sau nu.
ce ar trebui sa fac ca sa al returnez/?????
Pohoata a zis
Același lucru l-am pățit Si eu ,Niste jegosi care își bat joc de clienti!
Am sa fac reclamație la O.P.C.!!
Evelin Mihai a zis
Salut! Am achizitionat un x-box… Am facut procedura pentru returnare in fata unui angajat de la magazinul Altex.. insa ce nu stiu e cand va veni curierul sa ridice produsul (angajatul a zis pe Luni m-ar suna curierul, eu am facut cererea Joi) si sa mi-l aduca inapoi.. de ce am cerut retur? simplu, produsul are o oferta si din aceasta lipseste ceva si anume un joc Forza Horizon 3.. cine stie exact si ma poate lamuri.. cand voi primi produsul complet si daca il voi primi.. am ambalat produsul la loc.. am depistat lipsa jocului la desfacere.. doar sigiliul cutiei a fost rupt, in rest produsul nu a fost utilizat..
Silviu a zis
Dar mouse-ul l-ai returnat primind aceeași bani sau mai puțini?
Marius Cucu a zis
Aceiași bani.
Am avut o situație în care mi-au zis să le plătesc diferența pentru un aspirator robot doar pentru că l-au curățat. Le-am dat mail și le-am zis că aș fi putut face și eu operațiunea, dar asta însemna ca eu să desigilez produsul(să desfac câteva șuruburi). Apoi au revenit cu mail și mi-au zis că nu mai e cazul că au discutat la producător.
Pohoata a zis
Am vrut să înlocuiesc un telefon dar au spus că a fost rupt sigiliul!
Jegosii ordinari!!!
Niste tepari!
Marius Cucu a zis
Păi a fost comandat online sau din magazin?
Marian a zis
Salut! Am dat comanda din magazinul Altex de căști insa am realizat ca nu le mai vreau. Inca nu mi-a venit produsul si vreau sa stiu daca il pot returna/inlocui sau orice dar nu castile alea ?
Andrei a zis
Salut!Cam in cat timp primesti raspuns de la altex dupa ce ai primit mail ca produsul tau a fost receptionat?
Marius Cucu a zis
Foarte mult timp. Câteodată și 7-8 zile, câteodată mai puțin. Dacă am nevoie să soluționez pun mâna pe telefon și comunic cu ei.
Andrei a zis
Nu știi cumva ce număr ar trebui sa sun sa soluționez cu ei? Nu vad de ce le ia atâta,am luat un laptop și bios-ul nu recunostea hdd-ul. Am fost sunat zilele astea cu număr ascuns și nu știu de ce, oare îs cei de la Mediagalaxy și le este rușine să vorbească?
Marius Cucu a zis
Eu sunt la numarul afisat pe site. Vorbesc in call center.
Dorina a zis
Buna seara. Am comandat de la Altex un smartwatch care producatoeul garanteaza functionare de 4 zile. Prima saptamana dupa ce l- achizitionat nu am putut sa-l verific. A doua saptamana l-am testat si am constatat ca bateria in conditii minime de functionare nu rezista nici 2 zile. Fiind o nefunctiobalitate efectiva a produsului oare am vreo sansa la retur?
Marius Cucu a zis
Dacă l-ați luat de pe site-ul lor și n-au trecut cele 14 zile puteți să faceți cerere de RMA și cel mai probabil veți primi banii înapoi pentru că nimeni nu stă să verifice autonomia. Dacă au trecut cele 14 zile doar în service mai puteți rezolva ceva.
bebeama a zis
ce de rahat e altex la returnari.cine dracu ma pus sa comand la incapabili astia ..fratilor nu comandati la astia .daca e sa dai retur.te apuca plansu cu nemernicii astia..
Ana a zis
Buna seara! Am cumparat recent un laptop (11 august 2018) din magazinul lor fizic si nu sunt deloc multumita de el. As vrea sa il returnez. Am vreo sansa daca merg la ei sa fac asta sau raman cu laptopul? Mentionez faptul ca nu e un laptop scump, luat exact pentru a scrie o licenta si pentru ca e ultraportabil. M-a dezamagit si chiar nu am ce face cu el. Multumesc tare mult.
bebeama a zis
dai retur da trebuie sa astepti pana te apuca plansu sa-ti returneze bani..intai idioti astia trebuie sa se foloseasca de bani tai si abia cand isi aduc aminte iti da bani inapoi..pt tot altexu more blowjob.
Marius Cucu a zis
Legal nu te acoperă nicio lege, poate doar dacă găsești pe cineva înțelegător. Doar online poți returna produsul în 14 zile.
Ervinboy a zis
Bună seara! Am făcut o precomanda la un telefon de la Altex ,l am achitat integral în magazin,(si nu a fost ieftin deloc) pe data de 29 octombrie.Mi au spus ca v-a ajunge joi,1 noiembrie,astăzi suntem pe 5 noiembrie și încă nu a ajuns,am fost în magazin sa intreb de ce nu a ajuns și tot te duc cu zaharelul ca e la curier,ba ca nu le a venit masina care transporta,și chiar am nevoie cat mai repede de telefon!A mai pățit cineva așa ?Se poate renunța la precomanda dacă a fost plătit integral în magazin ?Îmi pare rău acum ca nu am comandat de la emag măcar ei sunt foarte seriosi.
Nicu a zis
Salut. Am comadat recent un laptop din magazinul altex, adica laptop-ul era doar disponibil online. In cazul asta, comanda se considera online sau din magazin? In cazul in care laptop-ul are vreo problema, se poate returna? Nu e un laptop ieftin, in hur de 9.000 lei. Nu as vrea sa fie unul aiurit.. ma gandesc ca in magazin il verifica de fata cu tine sa nu fie lovit sau etc, si in caz de ceva poti cere altul la schimb
Marius Cucu a zis
Se poate cere. Din ce am înțeles, se aplică opțiunea și pentru magazin, așa că nu e problemă cu returul. Poți face oriunde.
mihai a zis
am facut retur la un laptop cumparat online, a venit curierul si l-a luat de aproape doua saptamni si inca nu am primit niciun semn de la altex, incep sa ma indoiesc de returnarea banilor prea curand
petre a zis
am cumparat azi 14-12-2018 un ;; tv ;; lg si nu merge pe rec. didital de pe cablu.Am fost la magazine sa l schimb sa iau altul cu dif plus de bani. Un I…. sef de tura avorbit siurat cu mine nu numai ca nu m-ia sch.produsul[o chinezisma ordinara cum de altfel sant toate ce vand ei]ATENTIE/ vand numai jafuri UN LOC DE FRAIERIT LUMEA.SHEM altex. din Petrosani , gulagul ‘romaniei.
Marius Cucu a zis
Nu merge pe digital sau ce încercați să ziceți?
Gina a zis
UN MAGAZIN DE TOATA RUSINEA, CU ANUMIȚI ANGAJAȚI DE TOATA JENA,
NU RECOMAND.
MUGUR TĂCEA ESTE NESIMȚIREA MAGAZINULUI, UN ANGAJAT DE LA COADA VACII VENIT LA BRASOV .
RUSINE!!!
Ciornohac Amelia a zis
Buna ziua! Nu recomand sa comandati de la altex! Eu am comandat pe 16.11.2018 un congelator și o mașină de spalat, comanda a venit abia pe 7.12.(vineri dupa-amiaza), am desfacut congelatorul,l-am montat, totul bine…Duminica am desfăcut și masina de spalat, m-am apucat să desfac suruburile de siguranță ale cuvei, sa racordez furtunul de apa, iar apoi încercând să-i reglez piciorusele de sub ea pt a nu trepida la spalat, realizez ca coltul din spate stanga este lovit ( chiar infundat, având și semne de rugina, deci lovitura fiind mai veche). Apoi văzând și că in interiorul cuvei era putin condens, m-am gândit clar ca am primit o masina resigilata. Am incercat de zeci de ori sa completez formularul de retur de pe site…surpriza, nu funcționa. Sa sun la ei, fiind duminică, nu găsești pe nimeni. Revin luni, abia luni dupa-amiaza apuc sa vb cu un operator, ii spun problema, ma sfătuiește sa mai incerc pe site, cu formularul de retur. Asa am facut…si, nimic, tot blocat, probabil din cauza sutelor de retururi, revin cu telefoane marti(timpul de așteptare pt a reuși să vb cu cineva este de 30min), intru-un final reusesc sa vb cu un operator, imi înregistrează el cererea de retur si-mi spune sa astept un raspuns pe mail de la ei. Trec 3 zile, neprimind niciun mail, revin cu tel la ei, pt a ma asigura ca am cererea de retur facuta, ma sfătuiește o operatoare sa le atașez și niște poze și să aștept în continuare. Rog sa urgenteze cumva pt ca vb totusi de o masina de spalat(de 1050 lei), nu de vreun mixer, tv sau casti, lucruri de care m-as putea lipsi si nu mi-ar fi asa necesare. Zis și facut, le atașez poze cu lovitura, cu suruburile de siguranță ale cuvei strambe de cat de tare au fost stranse, cu interiorul cuvei usor umed ( usa cuvei pe interior era “transpirata”). Si…astept; abia pe data de 21.12 ma suna curierul sa pregătesc masina ca vine s-o ridice, am ambalat-o cat de bine am putut, bine ca nu aruncasem acele polistiren care-l avea pe laterale și o scot din casa, punand-o în curte pt ca băiatul de la curier a venit singur și să ne fie mai usor de pus in masina. Cand o asez pe niste cartoane in curte, surpriza, curge putina apa din ea, deci…a fost folosită, pt ca eu chiar dacă ii montasem furtunul de apa, nu desfacusem robinetul de apa. După o oră a venit curierul s-o ia, iar de atunci, niciun semn,nimic. Așadar, nu va sfătuiesc să comandati nimic de la acești incompetenți:ALTEX !!!
anonim a zis
Atentie!!!! vin cu o ideie(care nu este pe placul tuturor) care deobicei functioneaza insa mare atentie veniti cu dovezi concrete pt ca altfel roata se invirte impotriva voastra,la mine a functionat: intotdeanuma cind vrei sa cumperi un produs si nu esti multumit pastreaza bonul si te duci la magazinul respectiv incearca sa sa fi diplomat cu vinzatorul iar daca nu functioneaza spunei cu frumosul: daca nu ne intelegem sint dispus sa schimb placa daca: iti las cu limba de moarte ca te voi blestema si te voi bintuii pe o 100 de ani, sa va speria si va fi nevoit fie sa iti deie banii inapoi sau un alt produs, mai sint si alte variante gen: te dau in judecata, depinde de fiecare producator cum reactioneaza pt a nu isi pierde din clienti.
Marius Cucu a zis
Păi ce treabă are magazinul aici? Procedura de mai sus este pentru produse cumpărate online. 🙂
sandu a zis
Pt anonim si marius: este cam acelasi lucru este un magazin online(depozit,site sau cum vreti sa il numiti) dar ideiea mi se pare cam aberanta dar si interesanta,dupa cum vad eu lucrurile se pare ii prea multa birocratie pt companii in privinta produselor in general desi nu esti obligat sa cumperi ceva anume iar daca iti cumperi ceva o faci pe riscul tau. Eu prefer sa cumpar cu bani cash decit online. 1.verific produsul daca este bun 2.daca imi place il cumpar 3.pastrez bonul in caz de orice eventualitate(in special pt garantie)fiecare face ce vrea.
Marius Cucu a zis
Sandu, in mediul online ai posibilitatea să dai retur fără să ai bătaie de cap.
Grigorescu Alexandru a zis
Salut,
Am și eu o întrebare, în cât timp ar trebui sa se livreze banii în cont după anularea unei comenzi de la ei?
Am comandat un produs de la altex acum 2 luni și jumătate, am refuzat produsul și inca astetept.
Va mulțumesc.
Marius Cucu a zis
Încearcă să îi contactezi telefonic. Eu pe mail obțin foarte greu lucruri de la altex. Nu știu ce tot fac oamenii ăia acolo.
Anonim a zis
Am o intrebare. Am cumparat un laptop lenovo. Dupa un an, a inceput sa faca fite, si vreau sa-l returnez. Cum fac cerere de retur?
deusdat a zis
Totuși pe situl altex.ro scrie: ”Consumatorul informeaza Altex cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea unui formular de retur (…) sau POATE RETURNA PRODUSUL PERSONAL in oricare magazin Altex.”
Stanescu Valentin a zis
Foarte mari probleme cu returul la un produs deteriorat in transport. Produs TV Sony Bravia 189 cm cumparat online ,pret 6500 ron resigilat, am recuperaret banii in 35 de zile fara a avea obtiunea de inlocuire a produsului, zeci de emailuri si telefoane, amenintari cu protectia consumatorului. Firma de curierat cu care lucreaza,Urgent Gargus fara personal,a venit cu TV ul o singura persoana cu un colet de 2 m pe 1 m si ceva ,cu 50 kg,la ridicare a coletului dupa 3 saptamani a trebuit sa l ajut cu transportul pana la masina. Verificati coletul pe loc,daca produsul e deteriorat si vreti sa faceti retur o sa va faca cu capul si Altex si Urgent Cargus, pana o sa vina sa ridice coletul.Dezamagire totala ca am pierdut toate celelalte oferte de la firmele concurente,asta din cauza termenului mare de solutionare a returului.In personalul Altex foarte putini angajati motivati sau de buna credinta,mint telefonic,furnizeaza info eronate.
doru a zis
Salut,
Mă contrazic cu cineva pe chestia dreptului de retur a produselor achiziționate din magazin fizic…
Eu știu că legea dă drept de retur doar pt cumpărături online!
Știe cineva sigur cum stă treaba cu returul pentru achizițiile din magazin fizic?
Și dacă este posibil așa ceva ( mira-m – aș …), aș dori dacă se poate și legea care stipulează acest lucru …( sau un link );
Mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Nu există o astfel de lege dar unele magazine pot avea regulament intern diferit.
doru a zis
Mulțumesc,
Exact ce îi ziceam și eu …
Stimă!
Adrian a zis
Pe data de 24.09.2019 am intrat in posesia unui produs cumparat online de la Altex pe care vreau sa-l returnez, iar astazi 07.10.2019, se fac 13 zile.
In cont nu pot sa fac cerere de retur, nu apare comanda.
In acest sens, am discutat telefonic la Altex si mi s-a spus ca, numaratoarea se pune cu ziua in care am primit produsul, adica data de 24 este notata ca prima zi si conteaza si ora livrarii, la ora 09:57 s-a facut livrarea, iar la ora 12:30 eu am facut solicitae retur.Dupa calculele lor, astazi se fac 14 zile si se ia in considereare si ora livrarii.
Nu este gresita numaratoarea astora?
Multumesc.
doru a zis
Sunt 14 zile …
Problema este alta : returul se poate face în termen de 14 zile începând cu ziua livrării ( cam așa sună dreptul la retur …);
Așa că faptul că erați în ziua a 14, NU conta!
Aveați încă drept de retur!
Cum adică contează ora?
Scrie / specifică undeva așa ceva?
Nu cred …
( Nu sunt jurist/ avocat … dar consider că dreptul de retur este prezent pe toată durata celei de- a 14 zile );
Părerea mea!
Adrian a zis
Mi-au acceptat solicitarea, i-am amenintat cu ANCP-ul.
Doru a zis
Așa da!
?
Sunt curios cât durează să ramburseze banii …