De curând mi-am achiziționat mouse-ul Logitech G402. Am vrut să înlocuiesc bătrânul Logitech mx518, dar nu prea a ieșit. Nu era nici pe departe ceea ce așteptam eu de la acesta. Așa că am hotărât să-l returnez.
A fost achiziționat de la Altex, cu 2,3 zile înainte să aibă campania de reduceri din weekend-ul trecut.
Returul produsului l-am făcut pe site, chiar dacă am sunat întâi să întreb de procedură. Dacă există comanda în cont, cel mai probabil, o să vă apară acolo un formular. După ce îl completați ar trebui să aveți o cerere de returnare ca cea de mai jos:
După aceea s-a nimerit ca același curier să ridice produsul pe care am dorit să-l returnez. Din câte am observat ei lucrează cu Cargus.
Nu trebuie scris nimic pe pachet tu dai doar coletul și plătești transportul.
Eu locuiesc în Ploiești, iar serviciile de curierat m-au costat 9.3 lei. 70 de bani au fost comisionul de urcat și coborât pe scări pentru că mi s-au cerut 10 lei. Probabil că în alte orașe sau sate prețul diferă.
Am lângă serviciu un sediu de-al lor, m-am oferit să-l returnez acolo. Se pare că dacă ai cumpărat online, rezolvi online și atât.
Vineri am returnat produsul, iar aseară am primit mesajul de confirmare: produsul a ajuns la sediul lor și cererea va fi soluționată în 14 zile. Nu am nicio emoție, eram în cele 14 zile oficiale, iar coletul a fost intact, atât mouse-ul cât și cutia.
Nu pot să nu fac comparație cu concurența de la eMAG. Returnarea de produse este gratuită(să fim mai corecți și să spunem că este în prețul de achiziție), iar dacă te duci în showroom banii ți se dau înapoi instant sau în 48/ 72 de ore dacă ai plătit online, cu cardul.
Nu știu care este procedura la garanții, cât de corecți sunt, dar până acum totul pare în regulă.
Am returnat încă un produs de la ei
Am avut o a doua experiență cu returnarea produselor și am zis că este cazul să vă informez și pe voi. Produsul a fost un cooler ce nu m-a mulțumit.
Am completat cererea luni, iar joi m-am întâlnit cu curierul. Nu ne-am găsit la orar, așa că de miercuri am lăsat-o, de comun acord, pe joi. Am predat și am plătit o taxă de ~10 lei pentru returul produsului.
Până în săptămâna următoare, adică marți, am fost contactat de către Altex pentru a înlocui produsul. Aveam un SMS standard, cred, cu 14 zile de soluționare a problemei.
La câteva ore primesc un telefon de la aceștia, iar totul a decurs cum trebuie. Așadar, cu tot cu weekend ne-am lungit la o săptămână și ceva.
Încă o situație cu returnarea produselor de la ei
Nici nu știu câte produse am luat de la ei. Cert este că pe 10.06 fac cerere de returnare, curierul ajunge pe 16.06, iar abia acum, pe 05. 07 primesc mailul prin care mă anunță că produsul a fost recepționat de ei. Cu alte cuvinte curierului i-au luat mai bine de 2 săptămâni să livreze un colet la București.
Mesajul este următorul:
Produsul returnat de dumneavoastră a ajuns la noi si urmează a fi verificat. Cererea de retur va fi soluționată in maxim 14 zile.
Cu cât e coletul mai bine asigurat, cu atât aveți mai puține probleme. Cutia produselor sau accesoriile lipsă pot duce la refuzul coletului sau să vă oprească din bani.
Se face foarte ușor, de pe site-ul lor, v-am pus un buton care vă duce direct acolo.
Nu mereu ajunge în Inbox. Verificați tabul Oferte sau Spam.
În general, la mine, vin cei de la Sameday sau Cargus după colete.
De foarte multe ori procedura a durat foarte mult, ba chiar a depășit cele 14 zile legale. Insistați! Neapărat să păstrați AWB-ul de la curier.
Adrian a zis
Asta o sa le spun daca primesc raspuns negativ pt retur(am facut si sesizare).
In caz contrar, sesizare ANPC.
Multumesc.
Adrian a zis
Astazi au intrat banii pe card.
Doru a zis
Așa DA!
Totul e bine când se termină cu bine!
Mă bucur când citesc că se poate!
Stimă!
Tania a zis
Buna ziua…Am o situație destul de urata cu cei de la Altex…produs comandat online pe 17.10, primit pe 22.10 deteriorat, sunat imediat la ei, înregistrat retur, confirmat prin mail a doua zi pe 23.10…După zeci de apeluri, pe 30.10 a ajuns curierul sa ridice produsul( nu am primit nimic de la el, sub pretextul ca a fost contactat prin sms sa vina sa mi ridice coletul)…Azi este 19.11 și nu am nici un răspuns de la ei ? I-am sunat de nenumărate ori, nu știu sa mi zică nici măcar dacă produsul a ajuns in depozit sau nu, după atâtea zile..Sunt efectiv disperata ? Mi am pierdut orice speranta de-a-mi mai recupera cei 500 lei pt produs
Marius Cucu a zis
Imposibil. Probabil curier a fost nemo express și v-au dat un awb. Ba o foaie a5, ba un bon ca cel de casa.
La ce nebunie este pe retururi la Altex, daca nu aveți acel AWB nu prea au cum sa va zică.
Tania Dinca a zis
Da, am primit AWB când am promit produsul dereriorat, dar când a venit alt curier sa ridice produsul mi-a luat Awb ul , l a lipit pe cutie, mi-a zis ca nu are ce sa mi dea, ca nu era programat sa vina sa mi ridice coletul, l au anunțat prin sms sa treaca pe la mine, in urma unui apel efectuat către Altex in aceiași zi..Mi a zis sa fac o poza la colet in mașina dacă vreau, atat!!!!
sergiu a zis
Altex tepari Ordinari!
Asta pentru ca noi nu cunoastem legea, pentru ca nu ne pasa, pt ca protectia consumatorului nu exista etc
Daca citesti legea, produsele neconforme se returneaza fara cost! Dar asta presupune sa citesti si pe asta se bazeaza si Altex.
Daca vrei un produs prost , facut pe vapor sau la fabrica ALTEX proprie din Campulung mergi la ALTEX. Daca esti si mai prost mai platesti si extragarantie pe care nu o respecta niciodata.
Stiti cum functioneaza extragarantia la Altex ?
– La cumparare o extragarntie pt inca 2 ani este 15% din val produsului, adica la 3000 Ron platesti 600 extragarntie.
– Apoi cand se defecteza constati ca extragarantia este asigurata de o alta societate decat cea autorizata de producator ( lucru care nu este mentionat nicaieri) Alooo ANPC, cat mai merge shpaga?
– bineinteles ca produsul nu se poate repara ca asta este calitatea.
– Decizie de inlocuire. Bun pana aici, numai ca odata la 2 ani, au grija sa schimbe numele la produse identice, Si uite asa NU mai exista produs identic,
– Va dam altul dar este mai scump , iar noi va echivalam valoarea de acu 4 ani, deci trebuie sa ne mai dati 6 mil ( tot cam 15% din val), pt ca putem si ca suntem ALTEX
Final deci va dam o m-ie
Turcu Nicoleta a zis
Pentru imprimanta am cumpărat un cartuș Canon 545 Black XL ( PIXMA) cu suma de 119,99 lei.
Același produs l-am cumpărat de la eMag cu 82 lei + 7 lei taxa =89.09
Am comunicat celor de la Altex că doresc de 2xDiferența , condițiile fiind aceleași (noi și sigilate nu cum spun domnii că cel de la eMag ar fi altfel).
Menționez că timp de trei zile am fotografiat modelul existent la eMag.
Mă întreb de ce este acea reclama ” de 2 ori diferența” ? Chiar nimeni nu a pățit ce am pățit eu ??.
Mă gândesc ce se întâmpla în cazul unui produs foarte scump.
Eu știu un lucru : Reclama mincinoasă poate atrage multe
Radu a zis
Am comandat un SSD ADATA de 4TB de la Altex, il testez si observ ca se incazeste prea tare si ii scade viteza la standarde de hdd vechi.
Fac cerere retur, se aproba, vine curierul (cargus) in 2 zile. Predau coletul (exact asa cum a venit).
De atunci au trecut 5 zile lucratoare, ma uit pe site la cargus sa vad pe unde e coletul, aparent sta in depozit. Urmeaza sa sun la altex sa vad ce se intampla, momentan am 1750 lei blocati la ei ?
Revin cu update
Marius Cucu a zis
Eu am returnat și în 5 săptămâni la altex. Deh, e timp!
Alexandru Lazar a zis
Si eu am o experienta neplacuta cu Altex. Am mai returnat la ei niste produse, dar unele ieftine, prin 2019 un microfon de vreo 27 de lei si in 2020 niste casti de 120 lei si am primit banii rapid, dar de data asta am achizitionat de la ei un Laptop, comanda facuta pe 08.04 ajuns in 09.04. Totul bine pana aici, produsul era sigilat. Pe 13.04 fac cerere de retur, 14.04 il ridica cargus de la mine, 15.04 ajunge la ei in depozit in Chiajna. De acolo nimic, apeluri multe, majoritatea ma tineau in asteptare, dar am dat si de un operator, singurul de la relatii clienti ca numai ala mi-a raspuns la apeluri. Prima data imi comunica ca ar fi trebuit sa am banii in cont la inceputul acestei saptamani adica 19-20.04, dar luni pe 19.04 am primit un mail cum ca cererea de retur a fost solutionata si se va finaliza cu contravaloarea produsul in contul meu bancar. De aici, absolut nimic. Am verificat la ATM in ziua de 20.04 si 21.04 si nu am primit nimic, si tot pe 21 sun la ei sa intreb de bani, unde imi raspunde acelasi operator si imi comunica ca face o sesizare si o trimite la departamentul de retururi si ca este posibil sa primesc banii la inceputul saptamanii viitoare, adica 26-27.04, iar pe acel 27 se fac 14 zile in care cererea de retur ar trebui solutionata. In caz contrar voi depune sesizare la ANPC. Efectiv isi bat joc in ultimul hal de clienti, minciuni peste minciuni, ultima data cand cumpar de la ei si nu reecomand sa cumparati produse scumpe de la ei, poate va trimit ceva stricat, s-a intamplat treaba asta chiar saptamana trecuta mamei varului meu, au cumparat 2 masini de spalat de la Altex una pentru ei si una pentru mama lui, si cea a mamei lui a sosit cu display-ul spart, ei au desigilat-o cu cateva zile mai tarziu, au sunat la Altex sa le comunice defectul si li s-a spus ca in caz de produs defect se sesizeaza in 48 de ore de la achitionarea produsului, feriti-va oameni buni de acest Altex,asta nu e magazin serios, acum ma chinui sa imi recuperez banii.
Alexandru Lazar a zis
Update: am primit banii azi, 22.04, dar totusi din cauza ca a durat 9 zile am pierdut un Asus ROG strix resigilat de pe eMAG care era undeva la 2900 de lei, oricum nu recomand sa cumparati de la Altex, dupa experienta avuta nu voi mai achizitiona absolut nimic de la acestia, si am avut noroc ca nu am primit produs defect ca ala eram…
Adrian a zis
Buna ziua,
Cum se calculeaza cele 14 zile pt dreptul de retur,stiu ca din ziua in care am primit produsul, eu am primit produsul in data de 28.10.2021,pun prima zi la calcul cu data de 28?
Multumesc.
Marius Cucu a zis
Da, în ziua în care ți-a scanat curierul produsul. Ar trebui să ai în platformă asta, atunci când faci retur.
Adrian a zis
Este vorba despre scanarea curierului la livrare, nu?
Marius Cucu a zis
Da, atunci când îi dai PIN-ul din SMS.