Activez de ceva timp în online. Nu pot spune că sunt foarte performant, dar încerc să învăț zi de zi, orice se poate. Ai avea pretenția de la oamenii din zona aceasta să știe cât de cât cum funcționează lucrurile.
De ceva ani de zile se tot vorbește de productivitate. Trebuie să fim cât mai buni la locul de muncă, trebuie să muncim cât mai mult, cât mai multe ore și cât mai rapid. Ca niște roboți. Ca viitorii roboți, poate.
Eh, lucratul în online de acasă este tot mai bine conturat și la noi. Tot mai multi lucrează sau toți mai mulți încearcă să facă ceva suplimentar. Part time.
Asta îi dă lui putere de decizie și taie în carne vie. „de ce nu mi-a răspuns la ticket? L-am dat de 2 ore”.
Uite așa… ajungem să avem servicii proaste doar pentru că n-am răspuns duminică dimineață la un ticket de la un client.
Că doar na… trebuie să lucrezi și în weekend, mai ales când programul e bine stabilit.
Și, dacă mă gândesc bine chiar și în offline se întâmplă asta. De multe ori, am văzut prieteni că sunt sunați de clienți la 22:00 seara. Sâmbăta.
Hai să ne uităm și la ceas și să învățăm să stabilim urgențele. Înțeleg că eMAG vrea să vândă mult, ca firma de hosting să aibă ceva răspuns prompt când sunt probleme de infrastructură, dar nu pentru orice bălărie să ai pretenția să primești răspuns instant.
Da, de luni până vineri, în programul de lucru obișnuit, un interval 8:00 – 20:00 mi se pare acceptabil.
Pe lângă faptul că deranjezi s-ar putea ca nici creierul tău să nu funcționeze optim non stop. Mai lasă-i și niște pauze. Nu știu dacă despre asta e productivitatea.
Delia a zis
Mi se pare enorm de la 08 la 20. Eu le spun din start clientilor programul meu. Unul singur ma suna sambata ”cu urgente” asa ca acum nu mai colaboram 🙂
ice4you a zis
Programul meu este urmatorul pentru toata lumea: 9-17, exceptand zilele cand nu am chef nici in intervalul ala, sambata si duminica nu e program cu publicul … cum nu am avut nici in ultima luna si tocmai ce m’am hotarat sa mai bag o luna de frecat menta … ca am muncit destul in ultimii 24 de ani. :))))))
Postolachi Dumitru a zis
Dacă ai ști la ce ore mici sună clienții… de aceea am început să am telefonul închis noaptea.
Dacă e vreo urgență reală există serviciul 112.
Marius Cucu a zis
Păi poți da notificările pe off, nu? La mine, între 0:00 și 9:00 telefonul nu există. Toate notificările sunt oprite.
Postolachi Dumitru a zis
Eu i-am programat ore de închidere și de deschidere și gata…
Malin a zis
E discutabila chestia. Sunt firme care ofera timpi de raspuns la tickete de sub 1 ora, cel putin pe suportul general si sunt clienti care platesc mai mult ca sa aiba suport 24/7. In cazul astora firmele tre’ sa-si asigure angajati care sa fie disponibili si sunt situatii in care oameni care fac suport tehnic avansat sunt treziti noaptea din somn ca sa rezolve o urgenta.
O fac pe bani desigur si eu unul zic ca atat timp cat se plateste treaba si cei care o fac considera ca merita s-o faca pe respectivii bani nu e nicio problema. Nu mi se pare deloc absurda pretentia clientului atat timp cat plateste si are un angajament.