Observ că apar tot mai mulți termeni „complicați” pe la magazinele noastre.
Mă uitam, zilele trecute, să iau un ibric de pe eMAG. Dintr-o căutare interesantă am ajuns pe la tigăi și mi-au apărut câteva noi elemente. Între timp, aceeași opțiune am văzut-o mai peste tot.
Cumva, știți că de anul trecut ANPC a făcut câteva modificări privind politica de prețuri și care ar trebui să reglementeze un pic online-ul. Să nu mai fie atât de multe campanii dubioase, ale unor magazine de pe la noi.
Pentru cei care nu sunt atenți la detalii, în loc de butonul cu prețul tăiat acum avem și PRP(Preț Recomandat de Producător).
Uitați aici un link ca să înțelegeți despre ce vorbesc.
Eu zic că de bun augur modificarea, probabil că nu mai funcționa treaba cu reducerile, în plus, acum sunt mai bine înțelese costurile de marketing. Va fi interesant să vedem cum se va aplica treaba asta de Black Friday. Din ce văd, nu e o opțiune disponibilă la nivel de întreg site-ul, ci doar pe anumite categorii.
Tu ce experiențe ai avut cu modificarea? Ai găsit ceva nereguli?
Adrian Bolocan a zis
Și ce ibric ai luat?
Marius Cucu a zis
Mi s-a luat, între timp. Ceva mizerie de la Auchan. Deh, până găsesc eu unul bun… fierbe apa și la ăsta. 😛
Adrian Bolocan a zis
Cică alea din cupru sunt bune! 😀
Marius Cucu a zis
N-am idee din ce e ăsta. Nici măcar bon n-am avut la el 😀
Adrian Bolocan a zis
De regulă alea din Auchan sunt din ceva Inox. Acum că mă gândesc și al meu e ars rău. :))
Marius Cucu a zis
Eu am rămas fără coadă, am țipat, mi s-a luat cadou, end of story. Vedem cât ține ăsta, are coadă de ebonită și eu nu suport mirosul, vomit de la el. Dacă face fițe, zboară.
Iulian a zis
Aceeași Mărie cu altă pălărie. Nu mai e tăiat, e prețul recomandat. Și astea se pot fenta. E oarecum mai credibil PRP-ul ăla. Ori sunt eu prea sceptic.
Marius Cucu a zis
Posibil, dar măcar acum e mai multă transparență.
Stefan a zis
In Romania nu ai sa vezi opțiunea asta activa de Black Friday…am lucrat multi ani in domeniu știu cum stau lucrurile cu reducerile.
Andrei a zis
Din ce am vazut eu, prp-ul de pe emag e complet fals. Sa luam spre exemplu placa video Gigabyte GeForce® RTX™ 3070 GAMING OC 2.0 LHR. Pe site e listata la 6.199 Lei cu prp-ul de 7.080 Lei. O diferenta destul de maricica. Mda, problema e ca actualul prp la placa video respectiva este de ~3.000 de lei, nu 7.080.
Apoi baietii de la emag au decenta sa iti zica ca pretul lor e mai ieftin decat cel rocamandat. Ce dragut din partea lor. Iti arata si diferenta de pret ca sa vezi cat economisesti.
Alt lucru indoielnic este faptul ca orice produs cu prp, din ce am cautat eu, are pretul listat ca fiind mai ieftin decat prp-ul. In teorie asta ti-ar aduce profiturile pe minus.
Marius Cucu a zis
Mă gândesc că e vorba de prețul de achiziție/ import al plăcii video. Și eu aș vrea un 3070 să-l cumpăr cu banii ăia. 😀
Dar e posibil să ai și dreptate. E „opțiune” de început. O să urmăresc și eu mai atent în perioada următoare.
Pheno a zis
Daca chiar ai nevoie urgenta sa cumperi ceva, il cumperi indiferent daca are PRP, reducere, crestere, pret taiat, etc. Eu folosesc Pricy si pana la urma gasesc o varianta mai buna care pare mai ieftina. Din pacate Mozilla Firefox a blocat app. Price Rocket care se pare ca mai e activ doar pe Chrome, iar alt comparator nu stiu.
Marius Cucu a zis
Nu are cum să fie o aplicație perfectă care să îți compare prețurile. Am încercat și eu să dezvolt ceva, am ceva la nivel mic, undeva la 10-20 de mii de produse, dar sunt milioane pe internet, se schimbă prețul și de 2 ori pe zi, n-ai cum să ții o evidență clară, ci mai mult o estimare.
Vorba aia, nici Google nu reușește prin shopping ads.
Alin a zis
Unde or fi maica reducerile de 70% la tigai?? :(((
Asa imi placea sa fiu mintita de Emag… a draq tigaie era mai ieftina cu o zi inainte. Aaa, si la telefoane, la toate…
Ca la prosti… iar ANPC-ul nimic. Pe somnifere! Legea zice ca pretul taiat=cel mai mic din ultimele 30 zile, dar degeaba!
Marius Cucu a zis
Hai că parcă nu mai sunt atât de multe „reduceri” ca înainte.
Alin a zis
In cele din urma da, asa se pare. De prin octombrie nu mai “dau” asa in preturi… nici EMag, nici altii. In sfarsit putina decenta!
Marius Cucu a zis
Nu e doar asta. Nu prea mai au în ce să dea, e inflație foarte mare, cresc costurile de producție, iar de la anul vor crește și mai mult prețurile. 😉
zrt8 a zis
Lege europeana baieti. Legea spune ca nu poți afisa un pret taiat si pune minus 50%
decat comparabil cu cel mai mic pret din ultimele 30 de zile din acel punct de vanzare. Asa ca au schimbat acum cu pret recomandat de producator dar nu exista asa ceva…praf in ochi doar…
Alex H a zis
Laptop cumparat pentru tatal meu, 1450 ron pe Emag, dupa 2 zile ajunge la 1999 ron, dupa inca 2 zile ajunge la 2650 ron, dupa 1 saptamana ajunge la 1540 ron, apoi la 1790 ron si acum iar la 1540. Il urmaresc de ceva timp ca vreau si eu unul, acum sa vad de blackfriday ce schema baga :)). Prp ii pe la 2700 ron inca de la inceput. Eu cred ca modifica preturile in functie de cerere. Vedem noi…
Adrian a zis
FIRMA A importatorul (poate fi producator sau chiar importator)
FRIMA B vanzatorul engross (firma de apartament cu 1 angajat)
FIRMA C vanzatorul endetail (emag, altex, cum vrei tu sa spui)
firma B cumpara de la firma A engross si devine furnizor pentru C
Asa ca poate recomnada ce pret dorecte C pentru ca au aceeasi actionari, acelasi portofel, cartel, talharie
Firma A poate recomanda ce vrea ea pentru ca nu mai conteaza.
Doar firma B conteaza. Plus poate vinde produsul X cu 200 ron engross, si are contract ca primescte discount 70% daca vinde cateva bucati. Discountul vine pe factura separata. Firma A pune pretul recomandat la 200 si cel de vanzare 190.
Bunicul meu m-a invatat despre loz in plic asa: Hotul in plic si prostul afara! si asa se face bussiness sau bisnita
Marius Cucu a zis
Schemele astea sunt de mult știute. 🙂
Pheno a zis
Nu stiu daca ati observat (mai ales la eMAG) ca toate produsele au reduceri permanente. Treaba e ca desi in comparator gasesti la acelasi produs diverse preturi la diferite magazine, cand intri pe cel afisat in comparator ca fiind cel mai mic (sa spunem 100 lei), daca il cauti la respectivul magazin, gasesti produsul cu un pret mai mare (sa spunem 110 lei) sau lipsa stoc. Am incercat si alta varianta si se pare ca e mai bine asa. Ma uit pe comparator, vad ce sugestii de preturi sunt si la care magazine, dupa care selectez copy/paste produsul (nu si magazinul) si-l caut pe Google. Surpriza e maxima. Apar si alte magazine ce nu sunt arondate la eMAG si care chiar au preturi decente fata de „ofertele” eMAG.
Am atasat doua exemple:
1. https://www.emag.ro/casti-fara-fir-creative-sound-blaster-jam-v2-negru-creat-head-jam-v2/pd/DB847FMBM/
2. https://www.forit.ro/casti-over-head/creative/298453-sound-blaster-jam-v2-ultra-light-bluetooth/
Dragos a zis
Ia de aici…PRP 398 lei…pret de vanzare 90 lei…si cumva am dat un ochi si la recenzii si ce sa vezi…s-au mai scapat cativa cu pretul prin perioada 2018-2019…de pe la 80 lei la 100 lei..deci same shit ca acum, doar ca poate acum ne scoate ochiul PRP ul si toti vedem o mega reducere de la 400 lei la 90 lei
https://www.emag.ro/trespass-cizme-de-iarna-straiton-ii-negru-45-mafobom20001-black-45/pd/D7F1B0BBM/
Dragos a zis
Nu stiu la ce „comparator” te referi…ca eu nu am vazut nici o optiune de-asta pe…sa zicem EMag..sau altii…
Pheno a zis
Pai daca PRP este un pret recomandat de producator, inseamna ca atat si-a propus producatorul sa obtina pentru acel produs. Cum reusesc vanzatorii (care nu sunt producatori ci sunt mana a doua, adica distribuitori) sa revanda acel produs, sub pretul recomanat de producator? Care este castigul vanzatorului/distribuitorului? De ce ar face asa ceva? Care mai e afacerea? Concret, eu produc ceva pe care il dau cu 100 lei (PRP) spre vanzare unui vanzator, iar vanzatorul il vinde cu 80 lei…, pe care trebuie sa mi-i dea mie inapoi, dar ar trebui sa-mi achite 100 lei, fiindca asta mi-am propus. Cum face vanzatorul sa achite valoarea recomandata, producatorului, in asa fel incat sa iasa si el (vanzatorul) cu un castig, fiindca altfel e dama paguboasa? Astept cu interes, ziua in care va fi afisat PDC (pretul minim dorit de cumparatorul/clientul final). Abia dupa asta putem spune ca pretul cat de cat corect, reprezinta media ponderata intre PRP (pret maxim) si PDC (pret minim), dar asta nu se va intampla niciodata.