Hai să ne înțelegem din start. Presa manipulează. După cum vrea ea. Transmite cum vrea mesajul pentru cine și pentru ce dorește.
Depinde cine dă banul. Pentru că presa nu se susține din publicitate. Sau dacă se susțin… le numeri pe degete.
Presa manipulează pe diferite nișe. Așa cum am face noi un site:
- pentru proști
- pentru idioți
- pentru oameni mai inteligenți
Lângă presa a mai apărut și internetul. Aici e un pic haos că nu prea e reglementat. Iar totul se mișcă frumos, direcționat. Am mai vorbit despre asta, nu?!
Aseară, antena3 a dat în mai toți ceilalți. Da, au uitat că și ei au făcut asta, dar a scos la lumină niște chestii urâte. Chiar și brandurile, până și pe cel mai important jurnal de știri din țară se pot comanda știri. Iar când te gândești că pentru mulți dintre noi jurnalul ăla era un etalon.
Chestia este că e o practică generală ce au arătat ei aseară. Mai mult ca sigur au făcut și ei asta cu alte ocazii, dar dacă nu sunt dovezi, dacă oamenii de investigații sunt tot mai puțini… și poate n-au bani direcționați în sensul ăsta… n-o să iasă prea curând la lumină.
PS O chestie pe care am auzit-o ieri legată de cei care încă văd vedetele ca pe niște super oameni. Gândiți-vă că și ei stau pe „tron” în fiecare dimineață.
cKy a zis
Te referi la ancheta aia facuta unui primar? In care Latrina povesteste că au tăiat fibra la toate companiile din Năvodari să nu vadă electoratul ancheta?
Marius Cucu a zis
Nu, nu, antena 3 a făcut publice niște mail-uri(dintr-o anchetă) schimbate între postacii Elenei Udrea și emisiuni de pe trusturi mari: ProTV(știrile, după 20 de ani), B1, Realitatea și altele.
Sorin a zis
Păi presa şi oamenii de presă, adică jurnaliştii, care e oameni şi ei(!) la fel de oameni cum sînt şi „vedetele”, deci oamni fiind au nişte „nevoi” pentru ca să supravieţuiască deci trabuie se mănînce şi deci trebe ceva bani ca să poate se cumpere şi deci banii se face şi asta ştie ei cel mai bine cum se face banii: se arunci cu noroi în ceilalţi, se-i consideri pe toţi ceilalţi nişte proşti, idioţi şi fraieri, şi se devii marele înţelept care le ştie pe toate. Cam asta e reţeta „succesului” din ziua de azi. Iar presa face de fapt ce a făcut dintotdeauna… iar eu fac ce fac demult… iarna viscolu-l ascult…
Costin a zis
Da, trebuie și ei sa mănânce mâncare, dar care costă bani, deci inainte de a mânca mâncare trebuie să mănânce foarta multă mâncare mai mâncata odată, deci mâncare second hand… Înțelegeți voi…
Vasile a zis
Ce titlu glumet 🙂 !
Marius Cucu a zis
E realist.
Cornelia a zis
Sincera sa fiu, as prefera sa citesc un blog(al tau sau chiar altele) decat sa citesc cine stie ce stiri postate de diverse publicatii in care se promoveaza tot ceea ce tine de domeniul fizic, in care se pune accent pe barfa si batjocura. Stiri.. nu, mersi! Felicitari pentru articol.
Petre a zis
Si chiar marii „deontologi” de la antena3 s-au gasit sa faca astfel de dezvaluiri ?
Ei care au procese pentru santaj ?
Ipocrizia salveaza Romania … sau nu.
Marius Cucu a zis
N-o știi p-aia: hoțul strigă hoții?! 🙂
Larisa C. a zis
Bine punctat! Din pacate, de cativa ani incoace se aplica si se intelege total eronat meseria de jurnalist. Si nu ma refer doar la zonele politic-administrativ-social, ci chiar si la divertisment… care trebuia sa fie placut, echidistant, sa promoveze valori si talente. Macar aici trebuia sa nu existe lupte comerciale si de imagine, cu pretul indobitocirii si mai rau a populatiei. Si, din pacate, oricat ai incerca sa pastrezi o verticalitate, esti asociat, poate involuntar sau generalizat, cu toti cei care actioneaza sub dictatura sefilor care vor rating, cu orice pret. Dar eu tot sunt optimista ca usor-usor se vor redresa lucrurile, macar pe anumite domenii…