Alaltăieri m-am enervat pe Romarg. Mă trezesc cu notificări de site picat. Aveam un server relativ micuț, dar în care se băgau bani. Înțeleg când e mentenanță, dar anunță-mă să știu dinainte să pot frâna lucrurile.
Nu, ei au anunțat pe pagina de status pe care trebuia să fiu eu sigur să o verific când deja faptul era consumat. Am stat 7-8 ore ca să vedem că asta e buba. E grav că pare că angajații sunt de pe altă lume. Să ai om la suport tehnic care să nu poată să îți dea o informație. Să nu mai vorbesc de cei de la telefon. Da, am sunat de 3 ori că ei nu erau în stare să comunice ok pe mail. Nu suport să sun, dar dacă arde, n-am încotro.
Așa că, cu 3 luni înainte să expire contractul mi-am băgat șutul și am migrat la Digitalocean.
Și m-am trezit bine dispus și-am automatizat tot ce s-a putut, să nu mai stau să dau click-uri aiurea. Acum instalez serverul cu un bash, îmi activez pluginurile la click, am optimizat și partea de backup(nu o făceam cu WP-CLI, ci export de dB și trebuia mereu să modific utilizatorul și parola).
Practic, acum pot să mă mut cu cortul din 3 comenzi. Vreau acum să fac backup automat și pe Raspberry, să fac o sursă de backup și acasă, nu doar la firme d-astea amatoare.
Păcat de serviciile lor, 5 ani de zile n-am avut nicio problemă cu ei, până m-am lovit de suportul tehnic.
Bogdan a zis
Trebuia sa platesc luna aceasta o factura prin paypal si ei au dezactivat optiunea de plata cu paypal si nu m-au anuntat. Cand am deschis tichet au spus ca vor anunta si ei mai sus ca am facut eu o reclamatie si ca pot plati doar cu cardul online sau transfer bancar fara alte explicatii. Nu este prima data cand se intampla asemenea lucruri la ei, site picat, eliminare anumite optiuni de plata fara sa anunte si alte 2 -3 lucruri mici.
Eu stiam totusi ca clientul nostru este si stapanul nostru. Ar trebui sa mai lucreze la anumite aspecte ca site-urile mele se misca mult mai bine de cat la alte firme de host dar lipsa de comunicare lasa de dorit.
Marius Cucu a zis
Mie până ieri nu mi-a picat niciodată. Chiar niciodată. Din punctul de vedere al uptime-ului și al resurselor chiar a fost ok. Asta până când a picat o dată și bine și le-a luat 2 zile să comunice asta. Site-ul a picat la 4 seara, la 5 mi-am dat eu seama, abia la 10 au zis că s-ar putea să fie de la migrare. S-ar putea… După mesaje pe chat, pe ticket, la telefon.
Dar mă bucur că acum migrez cu câteva click-uri. A fost de bun augur să plec de la ei. 🙂
Silviu a zis
Voi aveti probleme cu mailuri de phishing?
Orice site pun pe romarg, dupa cateva zile contact@ e atacat cu emailuri de phishing…
Emil a zis
Salut, Marius!
Eu eram hotarat sa aleg serviciile celor de la romarg.ro, dar acum sunt putin incurcat…
Ce recomanzi pentru un site de prezentare, wordpress?
Marius Cucu a zis
Pe chestii de prezentare poți merge pe chroot. Dacă va trece de zona de prezentare și va cere resurse… sunt și alte opțiuni mai ok.
Hw_guy a zis
daca puteti mai asteptati putin pana toate firmele de hosting isi vor afisa noile preturi in concordanta cu cresterea de pret si limitarea de conturi a licentelor de cPanel, altfel s-ar putea sa va treziti cu o crestere de pret luna viitoare ( octombrie )!!! – mai ales in ce priveste Romarg
Marius Cucu a zis
Sau să se limiteze lumea în a cumpăra soluții cu directadmin 🙂
Hw_guy a zis
ar fi un pas bun trecerea pe ceva de genul directadmin…Interwox… ( nu sunt fan cPanel ) , dar din experienta noastra iti spun ca mai toti vor cPanel.Noi si cei de la Mxhost din cate am vazut suntem singurii care am modificat pachetele de webhosting ( mai ales cele de Reseller ) conform noilor conditii.
Marius Cucu a zis
Eu cred că dacă cineva va veni explicit cu oferta pentru directadmin și cea pentru cpanel, eventual pus fix prețul pentru licența cPanel cred că mulți o să aleagă și varianta mai ieftină. Parcă anterior la serviciile cu Windows era treaba asta.
Hw_guy a zis
Se face deja si la noi ( intovps sigur, cu directadmin oferit gratis) si afara dar rezultatele sun cum ti-am spus mai sus – clientii vor cpanel ( daca se poate la costurile vechi ).
Raul a zis
Serviciu Jalnic rau la Romarg, Astept de 14 zile sa rezolve o problema, nici macar nu au raspuns la ticket. Prima luna merge bine si dupa isi bat joc de oameni, pica site-ul si nu te anunta, la telefon au pus personal care nu stiu un gram de informatie, praf total. Fugiti cat puteti de ei.
Mr.Lucia a zis
Romarg a fost spart in data de 26-27 noaptea Aprilie 2020
Marius Cucu a zis
Foarte trist. Pagube mari?
Mr.Lucia a zis
Carduri furate ..etc clienti care siau bagat datele de la carduri sau dus la alti.
Marius Cucu a zis
Uh, foarte urât. Bine că nu mai sunt la ei 🙂
Oricum, din ce am văzut, peste tot e nebunie, chiar și compania la care sunt acum cu blogul a primit DDOS masiv azi.
Ar trebui să vedem raportul la Data Protection. 🙂
Mr.Lucia a zis
NU v-a spune la nimeni, dar din anuntul lor, mailu primit …etc trebuie sa fi chiar prost sa nu iti dai seama.
Marius Cucu a zis
Legea îi obligă să declare și să rezolve.
Mr.Lucia a zis
Stai flex, cu ce au anuntat ei au manevrat legea de la bun inceput ? dar e foarte clar si repet tre sa fi prost sa nu iti dai seama.
De unde a stiut atacatoru „care cica nu a reusit asa cum zice romarg” cui sa trimita mail ? Nah ala are servicii la Romarg de unde sa stie daca nu din baza de date logic, iar daca o iei ca e doar phishing hai sa fim seriosi nu schimbi serverul, platforma, url, si resetezi parolele la toate conturile. Tre sa fi prostu prostilor sa crezi asa ceva.
Mr.Lucia a zis
Deci astia sunt jalnici stau de 1 saptamana zi de zi cu ei pe chat sa imi aloce ipul aditionat cumparat acus 1 saptamana, mama ei de treaba si acceasi poveste, ca a transmis colegilor.
JALNIC cel mai rau suport ever .
Marius Cucu a zis
Nu degeaba am plecat de la ei. Sunt tone de alte soluții pe piață. 🙂
HW_GUY a zis
Ce nu inteleg:
– de ce memorau datele de la Cardurile de credit ? si noi avem plata cu card dar nu salvam datele…( nu e nevoie , te expui doar daca o faci )
– parca aveau protectie DDOS de la Voxility …nu o mai au ?
– spartul serverelor nu are treaba cu atacurile DDOS , mai ales cele cu datele clientilor, daca s-a intamplat cred ca e iz de inside job 😉
Pot sa confirm ca au fost atacate mai multe firme de hosting din RO , inclusiv noi suntem atacati de cca. 5 zile constant cu 8-10 Gbps peack atac, dar asta nu trebuie sa-ti influenteze reteaua /serviciile avand in vedere ca atacurile vin din extern. ( cel mai simplu tai externul daca nu ai protectie DDOS!!! 🙂 noi avem )
Marius Cucu a zis
Da, nici pe aici nu am acces la anume lucruri din extern de ceva timp. Au anunțat, îi lăsăm pe băieți să rezolve. Au fost și mici probleme de downtime, undeva la câteva minute, la un moment dat.
Mr.Lucia a zis
Azi dimineata gata nu am mai putut, am sunat iar la ei am facut un scandal monstruos, am coborat toti sfinti pe ei si dumnezai ca am pierdut contractu cu clientu care astepta sa ii mut magazinu online si sa ii fac modificarile 😐
Si mia trimis acum la ora 21:40 mail „IP-ul este in curs de alocare si vom reveni cu o confirmare, de indata ce acesta a fost atribuit pe masina dumnevoastra virtuala.”
PENIBIL si am sa le si fac plangere la ANPC.
Mam mutat la hzone.ro de romarg in viata vieti mele sa nu mai aud. Baieti de la hzone 2 minute miau alocat ip, si tot ce am avut nevoie. Cineva mi-a recomanda si vad ca sunt foarte ok, cu mult mult mult mai ok la suport decat romarg.
Marius Cucu a zis
Nu am auzit de hzone, dar cu siguranță suportul tehnic nu e ok la Romarg. 🙂
Mr.Lucia a zis
SI acum miau trimis asta.
„Ne pare rau ca ati asteptat foarte mult dupa alocarea ip-ului dedicat. Din pacate, limitari momentane ale platformei tehnice nu au permis si nu permit momentan alocarea ip-ului dedicat. Am stornat factura pentru ip si am initiat returnarea sumei achitate.”
Bataie de joc pe fata.
Andrei a zis
Poti sa ne spui care este parerea ta despre hzone acum? Este picat de cateva zile, nici macar domeniul lor nu face resolve la DNS, cam asta se intampla cand pui toate merele intr-un cos.
50.0% Query timed out at ns2.hzone.ro (188.214.88.9)
50.0% Query timed out at ns1.hzone.ro (77.81.181.106)
Au aparut foarte multe firme de gazduire web cu servere in debara, suportul este esential dar si siguranta este esentiala, chiar sunt curios care este parerea ta acum.
Mr.Lucia a zis
Cred ca ai pasarici la cap si faci afirmatii false, tu esti oare acel Andrei care se dadea drept angajat HZone ? Si cereai bani la omenii de faci asa afirmati false ? Sa auzit de tine peste tot pe internet.
HZone e UP si nici nu a fost down si nu au servere in debara, am colocat la ei 2 servere in vara. Au un DC normal cu tot ce ai nevoie, da nu e High Class de milioane de euro ca la GTS sau M247 dar nu uita HZone are propriul DC (Decent) facut pe bani lor nu pe fonduri cum au toti de la gts pana la m247 si cine vrei tu.
Cica picat de cateva zile, vai, suferi baiatule, si la cum ai scris esti acel Andrei de la firma aia de dadea tzepe peste tot pe internet.
Mr.Lucia a zis
Nu le memorau ei, chestia a inceput asa.
Lea spart sistemul astfel au avut acces la toata baza de date, baietii au luat toata baza de date si a trimis mail la toti clienti ca serviciul v-a fi suspendat daca nu achita factura pe link-ul x astfel au fot foarte multi care au muscat-o.
Daca nu le spargea siteul si era doar mail phishing asa cum pretinde ei care ar fi fost motivul pentru care sa schimbe repede link de la zona de client + resetarea tuturor parolelor de la conturi, logic ca au avut acces la sistemul si la baza lor de date si aveau parolele de la conturi, e simplu si la mintea cocosului.
radu a zis
Am un domeniu cumparat prin resseler de la ei. Acum resseluru nu vrea sa se mai ocupe de site, sit-ul meu e in carantina si romarg se misca cu viteza melcului. Eu nu pot sa-mi recuperez propriul domeniu care e blocat la romarg. Am tichet la ei de o saptamana, am vorbit cu toti de acolo. Ma paseaza de la unul la altul. Suportul e varza rau. Feriti-va!
Marius Cucu a zis
Ce extensie are domeniul? De ce ai luat prin resseler așa ceva??
radu a zis
.eu l-am luat acum 9 ani cand tot la resseleru ala am luta si un hosting
radu a zis
Ghiciti firma de hosting care are sloganul asta „Din 2001 facem viata mai simpla pentru toti detinatorii de site-uri”.:)
La mine povestea merge mai departe cu ei :))), dar viata nu e asa simpla….
paul a zis
Mai nou cand vrei sa suni la ei si au o problema mai mare, activeaza mesajul “IMPORTANT ! – Lucrare de mentenanta telefonie” iar daca incerci sa deschizi un tichet, au dezactivat pagina unde poti sa detaliezi ce problema ai.
…simplu si eficient… Zero batai de cap din partea lor.
Pe viitor, le recomand sa fie atat de ingeniosi si cu identificarea si solutionarea problemelor…
Dan a zis
vezi pe status romarg (dupa cum zicea si Marius la inceput)
https://status.romarg.com/incidents/yf28fynfzt0r
Paraschiv Razvan a zis
Chiar astazi pe 26 aprilie serviciile nu au functionat aproape deloc, gazduire praf
Dan a zis
Suportul a fost ok că și răspuns, nașpa că ești foarte limitat dacă vrei să folosești chestii mai avansate. Înafara de ieri, nu am mai avut Pb cu găzduirea… Se mai întâmplă :))