Am mai scris, dar au scris si alții despre PcGarage.
In articolul precedent am povestit ca am avut ceva probleme cu incompatibilitatea unei placi de captura, asa ca am fost nevoiti sa achizitionam urgent o alta placa de captura. Am fost interesati sa achizitionam foarte rapid, pentru ca aveam nevoie ca problema sa fie rezolvata! Sa zicem ca a fost o avarie.
Baietii de la suportul tehnic de la PcGarage in afara faptului ca nu aveau habar ce vand, ne-au tratat si cu spatele.
Nici nu mai vorbesc de faptul ca la orice intrebare a noastra legata de produs, legata de livrare, ni se raspundea cu o intrebare „deci anulam comanda!?!” Unde e marketing-ul?! Unde sunt persoanele care te fac sa cumperi produsul? Mai ales cand cumparatorul este interesat direct sa cumpere de la tine.
Stiam ca am facut un compromis cand am ales o placa de captura digitala (AverMedia DarkCrystal HD) in loc de una pe analogic, iar SH-urile nu erau o varianta pentru ca trebuiau trecute prin firma.
Pana am reusit sa o „pacalim” ne-am gandit ca ar fi bine sa dam retur sau macar sa ne ofere o alternativa, eventual sa o schimbam cu ceva care ne-ar ajuta. Un hard, orice sa putem folosi.
Colegul meu suna din nou la ei, încearcă sa discute un eventual retur, dar nici pana in ziua de azi nu am primit modalitățile de retur nici măcar decizia de returnare. Bai proștilor, chiar daca n-au trecut 24 de ore de la livrare v-o returnam sau spălați-va pe cap cu ea.
Dupa o zi de munca am reusit sa-i dau de cap placii, sa o putem folosi si pe aceea.
In concluzie, si de data asta, PcGarage isi trateaza clientii „extraordinar”. Stiu ca legea cu returul nu se aplica pentru firme, dar colaborarea putea fi de durata, iar ei oricum nu pierdeau nimic, nu am facut storno, ci doream inlocuirea cu altceva care poate fi folosit. Astfel eram si noi multumiti si ei cu marfa vanduta.
Rezultatul a fost ca am mai avut nevoie de o placa de captura pentru un alt calculator si am comandat de la cel.ro.
Prin urmare, eu, colegul, firma la care lucram, am decis sa renunțăm la serviciile PC Garage. Trebuia sa ascult la ceea ce cumnatul meu a spus despre ei ca sunt nesimțiți. (v-am povestit aici cum a primit o placa video stricata – probabil de la furnizor – iar el a fost blocat aproape o săptămână cu munca)
Sper ca nu sunt probleme cu garanțiile la PC Garage pentru ca ar pune capac.
As fi ales oricând eMAG, dar, din păcate, nu asemenea componente pe stoc. Așa ca am căutat alternative. Se pare ca nu au fost cele mai bune.
vio a zis
Abuz din partea Pc Garage si nerespectarea conditiilor de garantie, in cazul unui produs in termenul de garantie, trimis la testare in service, care a fost stornat, fara sa fiu instiintat in prealabil, doar pentru simplul motiv ca nu este in stoc si nu poate fi inlocuit.
Stornat la pretul de achizitie de 725,49 lei din 2016, iar in prezent 2018, costa 1.566,28 lei. Eu doresc inlocuirea sau repararea sa, in schimb PC Garage nu doreste sa-mi ofera o explicatie clara, chiar daca politica site-ul o prevede.
In momentul de fata, Pc Garage nu imi prezinta un document, cum ca, produsul este sau nu defect, nu doreste sa inapoieze produsul, in schimb, au stornat cum am spus mai sus suma de 725,49 lei in contul de client. Astept si un punct de vedere din partea ANPC.
Marius Cucu a zis
Ar fi interesant de ținut la curent cu situația. Cred că e undeva la limită. Dar ce produs a fost de au explodat prețurile atât de mult?! 🙂
anonymous a zis
Se vede ca autorul acestui articol este un atehnic care habar nu are ce isi cumpara. Nu iau apararea la PcGarage intrucat si eu am avut probleme, dar am citit articolul asta cu mare atentie si ma intreb de ce oamenii de genul se ambaleaza asa tare in conditiile in care nu fac research inainte sa isi cumpere o placa daca este compatibila cu sistemul lor sau nu si ce lucruri trebuiesc facute ca sa functioneze. Autorul acestui articol pun pariu ca si-ar comanda componente random fara sa verifice ce chipset merge cu ce cpu etc incearca sa le conecteze si face scandal ca nu merg. Este cel mai jenant articol pe care l-am citit in viata mea in calitate de software dev/specialist IT. Sincer treaba asta cu IT-ul nu e chiar ptr toata lumea, mai bine lasati-va sau continuati ma distrez foarte tare cand citesc aberatiile voastre.
Marius Cucu a zis
Atât timp cât ești anonim ar trebui să nu îmi bat capul cu tine.
Ca să cataloghezi. Într-o regie tehnică, mai ales una analogică, mergi pe teste, mai ales când nu sunt bugete pentru dezvoltare. Ca să îți ușurezi munca trebuie să faci un fel de A/B testing.
Placa de captură nu era pentru un PC clasic, mai târziu am aflat că ne face o grămadă de conflicte și am renunțat la idee. Dar e bine că tu etichetezi înainte să știi despre ce era vorba.
Să nu mai vorbesc că sari peste paragrafele în care se amintește de 2014, iar noi suntem în 2019 în era digitală, nu analogică.
Florin a zis
Nu va sfatuiesc sa cumparati de la acest vanzator (PC GARAGE). In caz ca ti se strica si trimiti la garantie iti constata (unilateral) alte lucruri si iti impun punctul lor de vedere (mi s-a intamplat o data si a doua oara am vrut sa returnez un sistem de valoare mai mare si vroiau sa imi faca acelasi lucru).
Acum am deschis o ancheta privind modul de constatare in defavoarea clientului la protectia consumatorului.
Daca vi se intampla acest lucru sesizati imediat protectia consumatorului.
Dupa multi ani de comenzi la aceasta firma observ o schimbare (dar nu in bine)
White ship a zis
NU RECOMAND!!! Cea mai proasta experienta pe care am avut-o de cand cumpar online. Am cumparat un ASUS ROG Zephyrus S, am platit prin bitcoin cu $500 mai mult din cauza conversiei lor. Plata a durat 3 zile sa se confirme. Comanda si plata a fost facuta marti dimineata, este sambata si inca nu am primit produsul.
Folosesc cea mai mizera firma de curierat, SAMEDAY care a luat pachetul de vineri dimineata si inca nu l-au livrat desi sustin ca livreaza in aceeasi zi. M-am oferit sa ma duc la depozit sa ridic pachetul personal, dupa 2 ore de cautat 3 adrese diferite, sunt in continuare fara pachet. In concluzie si PC GARAGE si SAMEDAY cu care lucreaza sunt niste mizerii. Sameday are 1800 de reviewuri si rating o steluta, ce sa mai zic? Serviciu cu clientii – 0, Plati – 0, Curierat – 0 Produsul? – inca astept!!!NU RECOMAND !!!
Marius Cucu a zis
Pai a fost 1 mai, a fost Paștele, multi nu au lucrat în perioada asta. 🙂
Client a zis
Niște penali…mi-am dus telefonul in service, pentru probleme cu un senzor IR…și primesc răspuns de la ei că a problema a fost soluționată prin schimbarea display-ului, dar senzorul cu pricina nu a fost remediat. După o alta reevaluare primesc răspuns că nu există acel senzor…Le am trimis și confirmarea existenței primită de la producator…prea mare bătaie de cap pentru așa ceva(4 drumuri până la sediu și nenumărate mesaje schimbate)…nu știu care este criteriul de angajare acolo…(de fapt nu cred că există așa ceva).
E o vorbă..prostul nu e prost destul daca nu e și fudul..
Victor a zis
Pe scurt am dat o comanda pe data de 27 Aprilie 2022, in valoare de 25 140 lei pentru un Laptop apple, un mouse și 2 adaptoare. Înainte de a plasa comanda, am discutat pe Chat-ul lor, iar un operator pe nume „Gelu” m-a asigurat ca îmi vă ajunge comanda in 2 zile la Iași. După ce am facut plata cu cardul online, îmi spune ca adaptorul care era pe stoc la furnizor nu ar putea ajunge in 2 zile si ca ar trebui sa mai astept pentru el inca 7 zile adica va ajunge pe data de 2-3 mai.
I-am solicitat ca nu pot astepta atât, și ca vreau sa îmi trimita comanda (laptop + mouse) vineri, iar adaptoarele sa le trimita separat in alta comanda. Nici nu s-a omorat sa transmita mai departe și mi-a solicitat sa trimit mesaj in sectiunea de comanda catre departamentul de vanzari. Asa am și factu, ca după câteva ore sa primesc un mesaj de la Domnisoara Carmen Tanase de pe departamentul vanzari, ca „Comanda nu se poate separa, estimam aprovizionarea vineri, 29 Aprilie 2022, ulterior livrarea se va face in 1-2 zile lucratoare.”
Asta insemnand ca eu sa primesc comanda după 7 zile. Frumos!
Asa ca nu am ce sa fac și aștept 7 zile. Vazand ca nici in ziua 7 nu am primit niciun numar de AWB, am incercat sa ii contactez 2 zile la rand, pe formularul de comanda intrebandu-i de nr de AWB și niciun raspuns.
Am incercat in repetate randuri sa ii contactez și pe chat, și mi-au raspuns la bună ziua, iar după explicarea problemei nu am mai primit niciun raspuns din partea agentilor: „Gelu” și „Andu”
Intr-un final primesc raspuns și îmi spun ca:
„Produsul Adaptor Orico XC-104, USB-C la miniDisplayPort, argintiu [ XC-104-SV s-a aprovizionat, insa doar 1 buc. Verificam cu furnizorul cand se poate aproviziona si a doua bucata si revenim cu informatii catre dvs.”
Nici nu au avut bună intentie sa mă sune/mesaj sa-mi comunice acest lucru. Le-am trimis mesaj inapoi și le-am solicitat sa îmi trimita produsele ce le au pe stoc și când au și ultimul adaptor sa mi-l trimita.
Și ce sa vezi.. primesc asta:
„Alocarile si comenzile pentru produsul Adaptor Orico XC-104, USB-C la miniDisplayPort, argintiu [ XC-104-SV ] au fost sterse de la toti furnizorii.”
Cel mai prost Customer Service!! nu recomand la nimeni!
DE a zis
Nu comandati niciodata nimic de la PC Garage, nu am mai intalnit in viata mea customer service mai prost decat aici….daca vei comanda de la ei un produs si ajunge defect, vor face tot ce le sta in putinta pentru a nu-ti inapoia banii….
P Mircea a zis
Atentie !
In urma cu un an am cumparat de la Pcgarage un telefon Xiaomi POCO X3 Pro.
Intr-o dimineata dupa ce l-am scos de la incarcat ,telefonul nu s-a mai aprins.
Am luat legatura cu Pcgarge si acestia mi-au spus sa-l trimit la ei.
Inainte de expediere am facut 15 poze telefonului din diferite unghiuri.
Telefonul a fost expediat in cutia original , apoi cutia originala am pus-o in alta cutie + folie cu bule
La scurt timp am fost contactat de Pcgarage , acestia mi-au spus ca nu imi pot repara telefonul pentru ca eu (propietarul ) i-am cauzat doua crapaturi pe lateral .
Le-am trimis poze cu telefonul si le-am facut reclamatie la ANPC.
In reclamatia de la ANPC am atasat dovezile (poze ).
Acum cateva zile am primit email de la ANPC , comisar Robert Cojocaru ,jud Giurgiu .
ANPC nu m-a putut acuza ca eu am provocat cele doua crapaturi pentru ca am prezentat dovezi (poze)
Au spus ca vina este a mea pentru ca nu am ambalat corespunzator telefonul
Pcgarage intentionat a produs defecte estetice telefonului pentru a nu-l repara si apoi s-au bazat pe pilele lor de la ANPC
chiru andrei a zis
NU RECOMAND.
Cer achitarea unei sume de 120 lei pentru verificarea produselor care sunt in garantie, toate fiind cumparate de la ei.
Altfel doresc trimiterea doar a piesei defecte, acest aspect nefiind cunoscut de mine, eu observand doar ca monitorul nu se aprinde, monitorul fiind in regula.
chiru andrei a zis
nu se poate comunica cu pcgarage decat prin online si acolo raspund foarte greu.
AndreiP a zis
Din pacate n am citit reviewuri despre PCGarage inainte de a lua un RX7900xt de la ei la 1000euro plus, traiam cu impresia din tinerete ca s firma serioasa. Asta pana ajungi la garantie. Dupa cateva luni, placa a inceput sa se incinga. Am vorbit cu baietii, le am trimis ce teste mi au cerut ei si au zis ca pot sa o trimit in garantie. Dupa cateva zile, ma uit in cont client si vad ‘testat ok’. Ii intreb cum au rezolvat o, imi zice un tip ca placa n avea defect si mi da o poza, ca dovada cica. Ma uit pe poza, vad ca n avea legatura cu defectul reclamat. Ii zic de chestia asta, incepe sa imi zica de alt produs cu alte specificatii. Ii dau link de la producator sa i arat ca n are legatura ce imi zice el cu realitatea, imi da peste nas si mi zice ca deja mi a trimis inapoi placa, defectul nu s a manifestat si o zi buna. Ma uit intre timp pe net, caut reviewuri si ma ia frica un pic ca vad lume care zice ca baietii strica intentionat produsele trimise in garantie si dau vina pe curier ca sa se certe clientul cu astia si ei sa se spele pe maini. Refuz asadar coletul si cer sa revina in garantie, bazandu ma pe faptul ca minciuna lor e demonstrabila.
Primesc mail de la ei la cateva zile, ca placa e considerata abandonata si mi o caseaza in 60 de zile daca nu le dau bani sa mi o trimita inapoi (nereparata).
Ma indrept la ANPC, zic ca e e evidenta chestiunea, doar am poza in care se vede ca astia mint cu nerusinare. Si n plus, nici nu mi au inregistrat cererea de garantie, imi cer bani, refuza contraexpertiza tehnica… basically toate legile consumatorului incalcate. Depun plangere, astept aproape 45 de zile (termen maxim legal ca sa primesc raspuns), trimit mailuri si intr un final primesc raspuns ‘s a constatat ca operatorul economic n are sediu in Bucuresti’, cum scria pe factura pe care o aveam eu, ca s au mutat cu sediu la Giurgiu si trimit plangerea tot acolo. Super, zic eu. Dau mail acolo, astia imi zic ca mi raspund dupa alte 30+ zile.
Intre timp dau search pe Google „ANPC Giurgiu”. Dati si voi, uitati va la comentarii. Va zic eu, daca n aveti timp: primele 3 comentarii fac referire la cum protejeaza ANPC Giurgiu PCGarage ul. Imi zic: dar hei, e imposibil totusi, cu atatea dovezi, sa primesc raspuns negativ. Astept 30 zile, trimit mail, prelungesc astia iar… Primesc intr un final raspuns: solutionata cererea ca neintemeiata, pe motiv ca nu au de ce sa mi repare produsul daca nu e stricat. Si ca daca nu mi convine, sa cer contraexpertiza.
Le dau mail inapoi, le zic: ALOOO, v ati uitat peste dovezi?? E STRICAT DAR ASTIA MINT. Si n plus, AM CERUT CONTRAEXPERTIZA, dar astia s au facut ca ploua si imi cer si bani ca sa mi recuperez placa. Ghici ce? Ignore total. Am facut contestatie si la Giurgiu, si la adresa de contact la ANPC central, catre Corpul de Control, am revenit in vreo 3 randuri sa cer un numar de inregistrare, ceva, orice… niciun raspuns de la ei, altii pe care i doare.
Deci, NU VA CHINUITI CU PCGarage ul, cumparati doar cabluri sau orice nu necesita garantie sau eventual retur. Nu si au mutat degeaba sediul in Giurgiu, nu rezolvati NIMIC cu ANPCul de acolo si aparent e legea junglei (am cautat o pe google pe dna comisar care mi a trimis mailul si o vazusem mentionata intr o ancheta DIGI de cu vreun an in urma in care era acuzata ca nu si face treaba sau ca ia spaga, apropo; dar nu pare ca s a schimbat ceva in organigrama)
Insa DACA va aflati intr o situatie similara, mai exista o speranta. Eu personal am facut sesizare la DNA si mi au redirectionat plangerea catre Parchetul Giurgiu, in care imi cereau sa detaliez fapta. Urmeaza, in lipsa unui raspuns competent de la comisari si avand recomandare de la Avocatul Poporului (contactat ulterior), sa fac plangere penala pentru abuz/neglijenta in serviciu si tipului de la Garantii pentru inselaciune, avand dovada mincinoasa la indemana (cautati articolele pe net daca nu puteti intreba un avocat si vedeti diferenta intre inselaciunea definita de codul penal si incalcarea contractului civil).
Nu stiu daca ma baga cineva in seama pe mine, insa daca suntem mai multi poate suntem mai greu de ignorat si poate va fi trasa vreodata la raspundere organizatia asta de tip mafiot.
Intre timp, paguba de 5200 lei pana la proces civil si 3 luni in care am pierdut timpul cu mailuri 🙂
Marius Cucu a zis
Cine s-a mutat la Giugiu, PC Garage?
Eu văd că tot pe Str. Logofatul Tautu 68A sunt.
Altfel, mă uitam și eu zilele astea pe AMD, să iau placă video. Nu cred că rămâne opțiune, rămân cu Nvidia.
Andrei a zis
Nu recomand să achiziționați produse de la PC Garage, fac Review-uri și se ocupă de atras persoane către ei, dar nu vă doresc să trebuiască să mai interacționați cu ei după ce ați achiziționat ceva.
Am achiziționat un laptop care avea integrat în el căști Bluetooth și care apăreau în două poze la ei pe site și nu specificau că ar fi opționale sau că nu sunt incluse. Din cauză că am achiziționat laptop-ul pentru firmă pot să nu mă lase să returnez produsul chiar dacă în poze e diferit de realitate ceea ce mi se pare absurd că dacă asta e permis ai putea să te trezești cu un laptop care arată total diferit de cel din poză și să nu poți să îl returnezi. Dar deocamdată legea din România nu apără firmele care achiziționează produse in nici un fel și ei doar profită de asta. Bineînțeles că în felul ăsta nu ajung departe și nu Înțeleg cum de e-Mag permite așa ceva după ce i-au achiziționat.
Nu aprobă comentariile negative, nu pot fi contactați telefonic și formularele online de contact nu funcționează după ce dai trimite.
Sunt foarte multe review-uri negative despre ei pe site-uri de specialitate, dar acolo te uiți doar după ce ai probleme cu ei și nu înainte. Cei care au avut probleme ar trebui să posteze comentarii despre asta la ei pe site (deși nu tare aprobă ei comentariile de genul) și pe YouTube la review-uri.
Am mai avut o experiență negativă cu ei cu garanția la un monitor care avea niște dungi mai subtile de la backlight și deși a fost în garanție au zis că nu are nimic deși se vedeau bine.
Pe mine m-au pierdut ca și client deși am cumpărat destul de mult de la ei, dar ar trebui să fie înlocuiți de cei mai serioși și cei care au probleme cu ei să spună asta pe social media și oriunde pot anunța clientul înainte să ajungă la probleme.
Marius Cucu a zis
Nu vreau să înțelegi că le iau apărarea, dar legea este clară privind comenzile de la distanță pe firmă. Nu suntem protejați. Eu mereu iau produse pe persoană fizică și… după modific pe firmă dacă am nevoie de el acolo sau dacă nu sunt sigur de produs.