După cum știți, încă sunt în căutare de aparat foto nou. De fapt, dacă tot am așteptat atât și-am tras de Nikoane am zis să testez mai mult piața. Așadar, deja am testat ceva Fuji de la cumnată’miu, Sony A7III de la ceva amici, o să mai bag și ceva A7S MK 2 la sfârșitul lunii ce va fi primit de la statul paralel.
Bine, recunosc, am dat-o cotită între GH5 și Sony pentru că n-am tot ce îmi trebuie: 4k 60 FPS, autofocus și stabilizare. Un plus ar fi și dacă ar avea ecran rabatabil complet, nu tâmpenia pe care o fac toți ceilalți în afară de Panasonic.
Mi se par incredibile culorile de la Panasonic, eu zic că sunt cele mai plăcute de pe piață, până să intri să te joci cu ele. Dar cu toate update-urile de firmware autofocusul de la Panasonic nu e wow.
Așa că aștept un Full Frame decent de la unii, de la alții.
Panasonic anunță că scoate în martie primul Full Frame. Sunt extra curios să văd ce știe să facă. Sunt conștient că niciunul nu va fi perfect, dar poate dăm de un best buy.
Va fi pe montură nouă, L-Mount, va avea 60P în 4k, dual image stabilization, contrast AF și 2 sloturi de stocare, cu un display de 3′.
În teorie lucrurile arată foarte bine. Sunt curios să văd și în realitate cum va fi
Costin a zis
Un minut de filmare la 60 fps/4K, cam in ce volum se salveaza?
Marius Cucu a zis
Depinde de la fiecare la fiecare. Unii trag in 100 bitrate, alții în 200, alții la jumătate. Nu ocupa așa mult că sunt pe h.265 si are compresia mult mai buna.
Costin a zis
h265 nu implica cumva HEVC?
Marius Cucu a zis
Asta zici?
Costin a zis
Tot ce stiu, pe pielea mea, este ca aceasta compresie facuta cu codecul HEVC nu este compatibil cu nici un tip de subtitrare.
Adica ori stii bine limba in care se vorbeste ori procuri filmul facut cu h264.
Marius Cucu a zis
E corect, dar în practică, cel puțin pe piața de la noi, nu se folosește h265 așa de mult, ci mai degrabă se face downscalling la FULL HD. Prea puțini plătesc 4k momentan, dar una este să te joci cu o imagine de 200 mbps și să scalezi cum vrei tu, una e să te joci cu 50 mbps.
La fel și cu 60p. Noi tot vom livra în 25p, dar slow motion-ul făcut pe 25p n-are nicio legătură cu cel în 50p-60p.
Legat de filmele tale… pe măsură ce 4k devine mainstream și lumea își dorește 8k-ul… vom trece pas cu pas și la h265. Momentan, din ce am testat eu, randează mult mai greu codecul ăsta, fără diferențe foarte mari. Dar se maturizează.
Costin a zis
In nici un caz nu ma refeream la piata noastra. Problema mea este ca din ce in ce mai multe filme noi (cele de pe trackere…) sunt facute cu h265, deci niet subtitrare.