10.5 lei dai pe un drum spre București din Ploiești. E penibil de ieftin. O bere la Sinaia costă 21 de lei. Bei 2 beri ca să te duci la capitală. Pe drumul ăsta am timp să scriu, să dau mailuri, să îmi organizez ziua. Face 55 de minute, în mod oficial. Neoficial, mai sunt și necazuri.
Cred că e Regio Express, adică circulă mulți navetiști cu ele. Pe de altă parte, există același Regio care face 1 oră jumătate, dar pe Sud. La fel, navetiști. Absolut mereu, dar mereu vezi lucruri, vezi România reală în trenurile astea. Plictisiți, obosiți, țărani la modul… idioți. E țara aia la care n-ai acces de fiecare dată.
Trenuri mai rapide și mai confortabile
În ultima vreme, nu le-am mai nimerit p-astea, ci CFR-ul „ăla scump”. Nu mai e 10.5 lei, e între 26 și 31 de lei, în funcție de ce nimerești.
Repet iar și iar, CFR e bine-bine față de privați. Privații OK se numără pe degete: Softrans(totuși, nu ai atât de mult spațiu ca la CFR), Astra Călători. Atât. Transferoviar și Regio Călători sunt mizerii, din punctul de vedere al confortului.
Softrans este mai ieftin și v-am zis mai sus de ce: n-au aceleași condiții.
Mă gândeam zilele trecute în CFR. În decurs de 24h am mers spre Sinaia(în jur de 40 de minute), dar și spre București. Cred că n-aș fi avut atât de multe subiecte despre trenuri dacă nu mergeam cu personalul. Pur și simplu, cred că funcționează și atât. OK, sunt și situații punctuale în care sunt probleme că n-avem bariere cum trebuie, că nu curăță nici naiba șinele pe Valea Prahovei, că mai dă un nebun foc unei parcele și ajunge la linia de tren, etc. N-avem noi treabă de reguli!
M-am plictisit atât de tare încât am băgat aplicație de GPS. Între București și Ploiești am făcut 35 de minute. Scria 38 de minute, dar a făcut 35. Au fost nevoiți să mai stea 3 minute în gară, i-am auzit pe CFRiști cum vorbeau asta.
Ideea e că media a fost de ~120 km și asta pentru că sunt niște zone cu restricții, prin zona gărilor, în rest, 137 km/h – 142 km/h. N-aș zice că e lin, nu compar cu Vestul, dar dacă aș compara cu privatul la 90 km/h… e avion. Tot n-am reușit să pun piciorul în cele noi, de la Alstom. Sunt 8 bucăți în România, nu știu câte sunt în circulație.
Și tot nu mi-e clar de ce lumea nu alege să meargă mai des cu ele. Bine, în timpul săptămânii sunt navetiștii, dar să știți că în weekend povestea e total diferită spre Valea Prahovei. Cu o seară înainte n-am găsit bilete să stau în funduleț la niciun operator.
La întoarcere, din Sinaia, trenul a avut 10 vagoane pline, efectiv n-a avut loc în gară ultimul vagon. Adică… se folosește din ce în ce mai mult trenul pe partea asta. Probabil și pentru că sunt condiții decente. De altfel, discutam în tren cu cineva: Ploiești – Măneciu, în 2 ore jumătate. Kilometrii sunt aceeași ca la Ploiești București… acolo nu este de mers cu trenul. La fel și spre Craiova că… îmi doream să ajung un pic la târg fără să conduc mult.


Adaugă un comentariu