Mie îmi place să generez comentarii. Câteodată articolele mele sunt atât de tâmpite încât comentariile ridică ștafeta. E și normal, n-am cum să acopăr toate domeniile. Pe de-o parte, la lucrurile tehnice despre televizoare, de multe ori, simt că vorbesc cu puține persoane. Dar eu trăiesc din imagine, foto, video, televizoare și tot ce ține de display-uri. Îmi place să aflu cât mai multe și sunt entuziasmat când reușesc să înțeleg anumite lucruri și să dau mai departe.
Alteori nu iese combinația. Ori nu sunt eu suficient de pregătit pe subiect, ori oamenii s-au plictisit de el, ori e alt context. Nu toți dorm pe articole. Dar sunt și oameni interesați.
Zilele trecute m-am jucat cu Hotjar. E un tool pe care nu îl consideram util pentru bloguri, mai degrabă pentru zona de ecommerce.
Dar am luat prin sondaj câteva articole, ca să văd ce fac oamenii, unde se opresc și ce fac rău, dacă fac ceva rău. Evident, sunt lucruri de îmbunătățit și ideal pentru mine ar fi să își ia informația și să plece mulțumiți de pe site. Evident, eu să fiu în stare să o transmit cât mai ușor.
Eh, analizând un pic situația am observat că lumea chiar citește. Șoc! Pe ghidul ăsta am oameni care stau și 30 de minute citind comentarii. Să zicem că acolo sunt relevante și rezolvă o problemă.
Dar blogurile sunt, în general, despre păreri. Oamenii caută să se informeze despre lucruri, de la autor sau comentarii. Și scripturile asta zic. Oamenii citesc comentarii.
Nu le mai opriți, inclusiv blocarea lor cu mizeria de AMP. Oferă-i utilizatorului șansa de a comenta cât mai ușor, nu-l provoca la click-uri pentru o milisecundă de încărcare mai rapidă.
Pe de altă parte, cine alege să le închidă o face din alte considerente: frustrare, faptul că acele comentarii nu aduc plus valoare, dar unde e vorba de opinii eu cred că e ok să fie atât autorul validat, cât și să aducă o completare.
SEO despre optimizarea excesivă nu-și mai are locul. Sunt ceva hibe la algoritmi, dar dacă jucați pe termen lung nu ajuta deloc. Google e mai deștept în 2021.
Pato Basil a zis
Sunt total de acord cu tine. Am mai intrat chiar la tine pe unele articole și comentariile erau mai savuroase decât articolul în sine :).
Nu mai zic că atunci când caut ceva sa cumperi mă uit la review-uri, mai mult decât la specificații.
Marius Cucu a zis
Nici nu am urmărit review-urile, aparent, oamenii le caută mai puțin. 🙂
Doc a zis
Păi comentariile sunt sarea și piperul unui material.
ionică a zis
Toata lumea citeste comentariile, acolo e spuma ?
Marius Cucu a zis
Mai ales cele de la Tp Link.
ice4you a zis
Eheheee … de cate ori te’am salvat, numai eu stiu! :))
Am incurajat si incurajez dezbaterile, cu cat sunt in contradictoriu, dar in limitele decentei si nu intelese ca troll penibil, cu atat mai bine, pana la urma de asta inseamna dezbatere. Amu no, ce am observat e ca de ani buni si la tot mai multi primeaza, strict, banul, daca postarea aia e una sponsorizata sau cu tendinta de monetizare cu atat mai mult. Citeam cateva bloguri bune candva, dar de cand a aparut „banul, ochiul dracului” ca vedeta, s’a dus dracului si tot ce era frumos si am renuntat la ele, azi pot sa numar pe degetele de la o mana cate mai citesc sau macar vizitez.
Sanatosi sa fim! 🙂
Marius Cucu a zis
Păi nu e normal ca omul să-și monetizeze conținutul?! 🙂 Să fie motivat pe mai departe?!
Eu apreciez pe oricine care știe să împacheteze mai bine conținutul. Și una e când conținutul se adresează oamenilor maturi, una este când vorbim de copii. 😉
ice4you a zis
N’am zis nicarii ca monetizarea e ceva rau, ci doar ca e naspa cand nu se pastreaza un echilibru in impachetarea aia. Cu privire la motivatie, pe mine nu aia ma motiveaza, inspre deloc, ci pasiunea pentru dezvoltare personala, desi pare ciudat in ziua de azi, stiu. 😀
cristiibm a zis
Apropo,
nu mai sunt permise comentariile pe Youtube?
Marius Cucu a zis
Dacă alege autorul… nu sunt permise. 🙂
ice4you a zis
Multi inca nu s’au prins ca daca aleg optiunea aia cu „continut potrivit pentru copii” automat iti inchide si comentariile.
dam167 a zis
Contează mult atitudinea autorului și subiectele abordate – unde există categoric și concluzii dure, la fel vor fi și reacțiile. Dar dacă s-a zis aproape tot ce era de zis despre bloguri, de n ori, despre conținut nu vorbește nimeni. Pe lângă atitudine mai e și imaginea pe care și-o atribuie fiecare, când te consideri persoană publică trebuie să te aștepți să te și critice toată lumea.
Mulți blogări au încercat să-și atribuie tot felul de responsabilități și asta a polarizat reacțiile cititorilor. Ba se consideră (unii, normal) agenți de vânzări, ba au impresia că răspund de produsele pe care le promovează*, ba sunt formatori de opinie și așa mai departe. Unii au ajuns să vorbească despre de toate și e normal să te înțepe lumea când o iei pe arătură – invariabil o vei lua la un moment dat.
*Fii profesionist până la capăt, că oamenii nu sună la ProTV când nu știu care salam apărut într-o reclamă nu le place. Dacă ai fost plătit pentru ceva fii sincer și profesionist, că n-ai cum să răspunzi de practicile comerciantului.
Eu unul citesc tot timpul comentariile pentru că e posibil să mai fi zis cineva ce urmează să scriu, deci n-are rost să repet. Asta pe lângă părerile sau faptele care completează postarea în sine.