Samsung vinde mult și bine. Dacă nu o făceau nu ridicau prețurile. În plus, au politica aceea de discount și reduceri și au bugete imense de marketing. Probabil că-s cei mai tari din punctul ăsta de vedere.
Dar pe câteva segmente ei preferă să facă produse de top foarte mișto, iar celelalte să fie pe linia de plutire, dar împinse foarte bine de echipele de marketing. E Samsung, boss!
Jos pălăria pentru strategia lor.
Ce mă amuză este faptul că sunt site-uri prin care se prezintă treburile făcute de aceștia ca fiind revoluționare.
De exemplu, vedem teste cu noul încărcător care încarcă de x ori mai repede când, ce să vezi, treaba asta se întâmpla pe chinezării de ceva timp.
E drept, o mizerie de articol ca ăsta a adus mult prea mult trafic. Chiar și articole vechi, despre Samsung, generează trafic.
Din punctul de vedere al omului care scrie pentru trafic e ok treaba asta. Totuși, un utilizator ar trebui să se uite și în stânga și în dreapta. E posibil ca banul să fie direcționat mai bine.
Stefan a zis
E drept, o mizerie de articol ca ăsta a adus mult prea mult trafic.
Ce tare, ma așteptam să văd o „mizerie” de articol de la concurenta, când colo era tot al tău ?
Cât despre Samsung eu consider ca 80% din telefoanele pe care le vând sunt puternic împinse de marketing și mari distribuitori sau firme de telefonie (Vodafone, Orange, etc) si sunt destinate turmei, acelora care n-au habar de tehnologie, probabil n-au timp sau skiluri necesare sa se intereseze de un telefon pliat pe nevoile lor și se arunca la Samsung. Eu am început de vreo 5 ani sa înlocuiesc Samsungurile din casa și de la apropiați cu telefoane mai puternice, stabile și mult mai ieftine ca OnePlus, Huawei și Xiaomi (chinezării) si nimeni nu plânge după Samsung.
Cu restul de 20% Samsung țintește sa ia fata flagship killerelor insa de cele mai multe ori nu prea reușește iar preturile sunt exagerate de fiecare data. Cu acestea reușesc ei să-și păstreze o imagine de telefoane bune și performante fiindca celelalte sunt doar de duzina care cer a fi schimbate după unul, maxim doi ani datorita caracteristicilor vitale subdimensionate (memorie, spațiu, procesor).
Părerea mea…
Marius Cucu a zis
E normal, cred că e asumat și de ei lucrul ăsta. Dar pentru distribuția asta, pentru chestiile cu operatorii cineva a muncit, până la urmă le e răsplătită treaba.
Nu e concurență, fiecare își are locul lui. 🙂
Iulian a zis
O face pentru că dispozitivele mobile sunt în trend. Pe viitor cel mai probabil piața va fi acaparată de producătorii de ochelari VR.
Poate chiar ei vor fi. Dar lupta nu se poate duce pe toate fronturile.
Marius Cucu a zis
Tot promit producătorii VR, văd că și Panasonic a mai lansat câte ceva, dar pare că s-a dus trendul.
DracuGol a zis
Mizeria de artiol semnalata, doar ce am terminat sa o citesc…cum am spus si acolo… cam scump acea jucarie. In legatura cu acasta ”mizerie” … cam ai dreptate. Nu cred ca mai exista acum idei unice de marketing. Chiar daca ti se pare unica, tot gasesti ceva luat dintr-o alta parte. E samsung sau X, produsele lor vor fi aruncate catre buzunarele noastre mult mai frumos de catre companiile de telefonie mobila cu tot felul de oferte pe 6 luni :))