Am avut ocazia să vând Sigma 24-70mm. Nu am făcut-o atunci când am vândut aparatul pentru că eram ferm convins că e cea mai bună variantă pentru mine. Eh, dar am avut niște evenimente și, până mi-a ajuns aparatul meu, am cerut și eu de la Sony: 24-70mm V2. Ei bine… mare greșeală am făcut că nu l-am vândut, dar am făcut-o între timp. 🙂
Da, știu că din punctul de vedere al calității imaginii, diferențele nu sunt atât de mari, dar din punctul de vedere al ergonomiei, al opțiunilor, al faptului că inelele sunt în direcția care trebuie, da, Sony merită.
Eh, dar dacă tot am avut un buffer de câteva zile în care nu am avut aparat am zis că trebuie să cer ceva în teste. Voiam să îmi fac sânge rău cu un A1, dar până la urmă, am rămas pe Sony A7IV. Voiam să am ceva pe care să îl știu cât de cât.
Așadar, am avut combinație aproape perfectă cu mine. Mai puțin perfect a fost că n-am luat lumini cu mine, bazându-mă pe… (nu am o concluzie aici, citiți voi prostie). Cu tot setupul ar fi ieșit chiar fain, dar mi-asum că mi-a fost lene să pierd 20 de minute să mă duc înapoi după lumini.
Cum s-a comportat v2?
Mă uit prin bruturi și cred că mi-ar putea înlocui tot setup-ul. Ok, nu e la nivelul ăla de sharpness pe care îl caut la poze, pe care îl găsesc la obiectivele fixe, dar pentru video nu ai nevoie de mai mult. Bine, ai un pic de furcă cu greutatea lui, pe gimbal nu m-aș vedea cu așa ceva, dar un Batis 18mm sau G-ul 24mm ar trebui să rămână pentru completare. Mi-a fost frică să merg pe 18mm pentru că nu știam limitele setupului în lumina slabă și n-am vrut să stric evenimentul oamenilor cu testele mele.
Imaginea e peste ce îmi oferă Sigma, este mult mai ușor, are inelele mai OK, dar între cei 6000 de lei și cei 12000 de lei cât costă V2 clar nu este justificată investiția. Poate la un 9000 de lei ar merita, dar să dai peste 2000 de lire pe un obiectiv ca acela pur și simplu nu are sens.
Am înjurat și iar înjurat Sony A7IV. Da, e genial în multe situații, dar ecranul ăla rabatabil e inutilizabil dacă ai căști și jack audio. Trebuie să găsesc o soluție, eventual cu niște jack-uri ceva mai scurte, vedem. Uite că la recenzie, cât am fost în Malta cu el, nu am băgat de seamă treaba asta. Pur și simplu, dacă folosești cele 2 jack-uri audio nu vei putea lua cadre contra plonjate. La A7III nu aveam limitarea asta. Trebuia să scot mufele sau să fac echilibristică cu display-ul. Altfel, a fost suficient de rece cât să nu facă vreo problemă nici în 4k, la calitate maximă. Doar bateria s-a dus un pic mai repede, dar s-a comportat neașteptat de bine. Încă mi se pare relevant ce-am scris în recenzia aceea. 🙂 În plus, am găsit tot felul de opțiuni pe care le-am ratat atunci, într-o săptămână de utilizare. Ah, iar dacă aveți nevoie de 4K 60P se poate, dar cu un crop foarte mare, așadar, obiective mult mai wide. E deranjant, dar adaptabil. La 4K 25P n-ai nicio treabă.
Din motive lesne de înțeles, nu o să pun capturi de la eveniment, dar poze făcute în mediu relativ controlat sunt în recenziile de pe blog.
ionică a zis
Știe fotbal?
Marius Cucu a zis
Știe, știe, dar mai degrabă o focală mai lungă pentru fotbal. Am primit ofertă de 4800 de lei pe Sigma meu, mă tentează să fac upgrade.
joker a zis
Nu vrei să mi-l trimiți și mie să mă joc și eu cu el?
Marius Cucu a zis
S-a întors deja la Sony. 🙂
Marius Cucu a zis
Mi-a trebuit un an să mă decid. L-am prins la ~10800. Cu TVA dedus, cu toate cele, îl duc undeva la ~8500 de lei.