Ideea articolului ăsta mi-a venit tot când vorbeam despre Emag. Scriam asta printre înjurături că mi-am dat seama că sunt prost. Pot să pun cost de 2 lei pe click într-o campanie de 0.2 lei. Se mai întâmplă! Noroc că am avut limită de 100 de lei pe zi, n-a fost pagubă mare.
Revenind. Mi-au venit notificări de pe Aliexpress cum că îmi ajunge cea mai recentă comandă. Probabil că o să fie și ultima, dacă chiar intră în aplicare taxarea de la 1 ianuarie.
În 2001 eMAG era mic, iar eu abia prin 2009-2010 i-am descoperit. Contul actual este de 14 ani, dar na, prin 2011 țin minte că dădeam capul de Profitshare, vechea-vechea variantă rudimentară, pe vouchere. Țin și acum minte că întrebam despre o mașină de spălat, prima cumpărată părinților, după multe convingeri, să nu fie prea complicată. Nici acum nu știu ei să o folosească foarte bine. Nu vreau să îi anunț că deja poți să pui Youtube pe mașinile de spălat din 2025.
Erau foarte multe întrebări pe atunci despre comenzile de pe internet și cumva toți am crescut testând inclusiv treaba asta. Plăți, ramburs, retur, toate erau enigme.
Anul ăsta, de Black Friday, am comandat cel mai mult din ultima vreme. Culmea, mi-am găsit un articol în care am zis că nu voi cheltui nimic. O lună mai târziu…
Îmi dau seama că încep lucrurile să funcționeze tot mai bine în online și marea revoluție este fix Easybox-ul. Pare că e un pic mai predictibil și decât curierul. Plus că sunt aplicațiile tot mai bune.
Am comandat de pe eMAG pe firmă, dar vendor. Nu a venit comanda, iar după discuție cu vendorul, banii au ajuns instant. Am mai comandat și de Black Friday niște ceaiuri. Mi-am dat seama că am stocuri destule și le-am anulat, dar o parte din comandă a plecat. Banii s-au întors instant, după ce s-a întors produsul de la Easybox.
Am comandat de pe Trendyol. V-am mai zis, de multe ori, comenzile de pe Fan Curier Internațional ajung mai repede. Returul e la fel de simplu la Fanbox, iar banii au ajuns în ~10 zile. Integral. Sigur, acolo mai dai și de tâmpenii. V-am zis că am primit total alt produs față de ce am comandat?!
Am comandat de pe Temu. Nu știu ce fac ăștia cu Cargus, ce fel de parteneriat au, dar imediat cum pun coletul la depozit primesc banii înapoi. Ce-i drept, pe Temu plătesc cu PayPal. Dar e circuitul foarte scurt.
Am comandat de pe Freshful. Au avut ceva promoție recent la coș de 300 de lei ai 100 de lei voucher. Impecabilă experiența.
În mare, cred că mai sunt doar probleme punctuale. E atât de ușor să comanzi online în momentul de față. Dacă și AI-ul o să mai intervină probabil o să mai scutească 2-3 pași din procesul repetitiv. Mă văd cu o combină frigorifică cu cameră ce îmi va vedea ce produse sunt în frigider și ce ar trebui să comand. Deja suntem acolo, căutați-vă în profilul asistentului că vă dă informații bune. De exemplu, al meu crede că sunt un medic bogat.


Eu am contul la eMAG fix din 2001, dar comenzi pe cont nu s-au păstrat de-atunci că au tot migrat baze de date și s-au pierdut pe drum, ori se păstrează doar o anumită perioadă.
În 2001 cred că abia mă luptam cu dial up-ul. Nu știam decât de Asesoft.