De mult nu am mai avut probleme d-astea existențiale. Dar rele de tot. Ca de exemplu, cele legate de mașină.
Am văzut un filmuleț zilele trecute pe Youtube la noi despre pornirea mașinii, mai exact, dacă încălzim motorul sau nu la plecarea de pe loc. Mi s-a părut ciudat, dar între timp am stat și m-am mai uitat la câteva filmulețe.
Eu unul obișnuiam să las orice mașină să se încălzească.
Treceți peste faptul că băiatul e antipatic și ajungeți la încălzirea motorului.
Probabil băiatul de la noi s-a inspirat de pe aici. Cum procedați voi? La automată și la mașini mai noi e mai ok, în schimb la cele manuale, când e rece motorul intră mai greu în viteză, e mai mult disconfort.
Totuși, pare că n-ar trebui să încălzim motorul dacă trecem peste cele de mai sus.
Zic că nu trebuie să încălzim motorul mai mult de 1 minut. Sigura diferență o văd iarna, atunci când ne ajută să încălzim la deszăpezire.
Nu m-am uitat la filmulete…eu, dimineata cand ies cu cainele, pornesc masina…sa-i fie cald lu’ fii’mea cand plecam la gradinita
Da, în filmulețe se preciza lucrul ăsta. Totuși, pare că motorul în sine n-are nevoie de d-astea.
Eu o las 1-5 minute iar acum voi incerca sa imi si sustin opinia.
Fie vara fie iarna eu inainte ca dimineata sa plec cu masina la drum, o las pret de 1-5 minute sa se incalzeasca pe loc. Fac asta in primul rand pentru siguranta, mai ales in diminetile de iarna cand geamurile inghetate ofera o vizibilitate foarte redusa. Prefer sa o las pret de cateva minute sa se incalzeasca atat pentru a porni instalatia de climatizare sa isi faca treaba cat si pentru a proteja motorul care are nevoie de cateva minute pentru ca pune in miscare fluidele din el, cum ar fi antigelul si uleiul care capatand o consistenta vascoasa datorata frigului ajung mai greu unde este nevoie de ele, pompa de apa si ulei fiind printre cele mai solicitate. De putin timp au nevoie si pistoanele care cel putin la prima cursa se misca in cilindri pe o suprafata „semi-uscata” pana cand ajunge uleiul la ele, ulei care are nevoie de putin timp pentru a ajunge la temperatura optima de ungere. Daca ai masina turbo cu atat ar fi si mai bine sa te gandesti sa lasi motorul sa se incalzeasca putin inainte de a pleca deoarece axul turbinei sta pe o pelicula de ulei care il lubrefiaza fata de lagarele in care este montat. In lipsa uleiului turbina de uzeaza prematur, iar de aici inainte in prima faza se va observa o crestere a consumului de ulei pana in ziua cand turbina va muri de tot.
Acestea sunt cateva motive pentru care prefer sa las masina pret de cateva minute sa se incalzeasca pe loc, dar fara a exagera cum am vazut pe unii care se dau cu parerea ca masina trebuie sa mearga pe loc cateva minute bune. Vara o las pret de 1-2 minute … sau mai exact pana cand reusesc sa deschid portile garajului, iar iarna la acestea 1-2 minute se adauga cate ar fi nevoie pentru a se dezgheta geamurile daca masina nu este in garaj. In felul asta plec si cu motorul cat de cat incalzit si am si caldura in masina in timp destul de scurt pentru ca motorul va intra mult mai repede in temperatura.
E prea pe larg :OOO
Defectul meu, imi place sa ma exprim mai mult decat poate o maimuta! :))
Vorba lu’ Marian, incalzim masina, interiorul, pe gerul asta de acum doar n’oi pleca cu bruma pe parbriz si automat e bine pentru toata lumea, motor, catel, copil, nevasta. Apoi e de bun simt, ia sa te scoale unu’ din somn si buff ia baga si cara… un sac ceva, trebuie incalzire si la om si la fier, intra si el in parametri, se dilata pe acolo toate chestiile, motorul e gandit sa functioneze, optim pe la 80, nu la -15… gata cheie si dai bataie. Nu zic ca nu merge si asa…. o vreme 😉
Ba chiar o viata … daca nu traiesti mult! … 😀
La ce sa mai traiesti mult apocalipse peste tot, bem si halim ce mai avem si dilaila :)))
Și dacă vorbim de vară? Plecăm direct pe injecție? 🙂
Vara nici atat, e cald, pornim motoru’ dam drumu la clima, pana se raceste in masina se face si motoru’ optim.
Iar vara plecam pe GPL 😉 dupa ce se fac treburile de mai sus, ieftin si durabil, uleiuri sintetice…. viata!
Plecăm pe GPL direct? :O
Da direct… calare pe butelie si Go Planet!
Nu Mariuse, eu am o Ibiza, cu GPL de uzina, are optiuni, normal porneste pe benzina apoi cand ajunge la temperatura optima pleaca pe GPL, singura fie vara fie iarna, normal ca vara treaba asta se face repede si de pe loc plec pe GPL iarna un pic mai greu daca masina e afara. Daca sta afara in parcare si trebuie sa fac manevre scurte opresc GPL-ul, da daca plec de la comuna la oras, GPL-ul e sfant la cateva drumuri pe zi 😉
Ah, credeam că ești clasic, cu modificare-n portbagaj. 🙂
Si crezi ca daca e in portbagaj ar trebui sa fie altfel, a desigur poate, da’ nu e sanatos 😉
Am avut o Dacie 1310, porneam direct pe GPL, pana la -5 grade afara, instalatia era ruseasca, fabuloasa, am tras mult timp de ea, cand e ger ma gandesc la ea :)))
Gpl…urmatoare hardughie va fi clar pe gpl.
Demaraj?
100 in 30 sec, da ce conteaza, merge nu tragi de ea, eu am motor mic oricum… 1.2, 3 pistoane si consum 7% GPL nu benzina, poate 8 in oras, daca ai un stil de conducere anticipativ 😉
De acord cu anticipatul, dar poate vrei să faci o depăsire un pic mai în scurt. Dai 2 inferioare ca să prinzi un pic de viteză?! 😀
Ca tot am intrat in discutii, sa detaliem un pic.
De ce sa depasesc in scurt daca anticipez, vin lansat in lung de linie, asta daca am loc, acum nu mai ai masini lente in trafic, era pe vremuri, Rabe, Saviemuri, atunci bagai ca la Formula 1, la aspiratie, dar… acum te depasesc TIR-uri cu 140!!!!
In scurt depasesc cu a 4-a, nu merge la economica, a 5-a si pe total e vorba de turatie, in orice viteza esti, trebuie sa mentii turatia de cuplu, la mine cu GPL e undeva la 2600, pe benzina e 2200, deci aia e diferenta, bine functie de masina cum ziceam, deci 2 viteze nu retrogradez, decat daca stau in spatele la unu care merge cu 30 pen’ ca din fata vin masini.
Ca si concluzie, am mers cu masini pe GPL ce functionau oribil, conteaza reglajele, unde ai montat’o si ce model e GPL-ul, restul e barfa, eu cum am zis la mine e de „uzina” si conteaza, pus la service, e alba neagra, dar nu obligatoriu, trebuie sa fii informat 😉
Nu zic nu, dar în ultima vreme am tot condus mașini ceva mai puternice. Da, în multe zone te uiți la ea că n-ai ce face cu ea pe drum, dar contează enorm la devansare, în situații un pic limită. Și în România ai parte de multe tâmpenii pe drumuri. Nu dormi ca-n afară pe drum 🙂
Ca bine zici, „în multe zone te uiți la ea că n-ai ce face cu ea pe drum”, in Romania eu personal, chiar nu am simtit nevoia unei masini mai puternice, conduc „defensiv” si incerc sa fiu eficient vizavi de consumul de benzina/timp parcurs distanta, uneori 10 minute castigate la 2 ore, inseamna 25% minus la distanta, adica poate si 30% combustibil in plus, iar daca ai stilul asta „tineresc”, e paguba maxima la buzunar.
Am fost afara cu Ibiza; Italia, Grecia, Germania cu tot tranzitul aferent, Belgia la fel, In Germania am mers numai pe banda 1, recunosc, pe autobahn, in rest e ca la noi indiferent de barfa din online si de dormit nu dormi niciunde, a vrei sa zici ca treaba e previzibila, alea, alea, oameni sunt oameni, asta e altceva 😉
@Marean – aha, ti’a ajuns dieselul pe doua vieti?! :))))
Eu las mașina să meargă măcar 5 minute apoi pornesc la drum. Se simte o diferență mare..
Poti porni si pleca cu masina fara plobleme,, la masinile vechi trebuia incalzit motorul datorita uleiului de proasta calitate nu era multi grad, din cutie si motor, acum daca ai ulei 10w poti porni si pleca de la -15 g motorina si -20 benzina fara probleme 5w poti pleca de la -28 gr , atentie orice ulei ai pus la masina nu turezi motorul mai mult de 2400 pana nu ajunge la minim 30gr-40gr mai exact pana nu simti ca baga caldura caloriferul in habitaclu si pleaca cu aeroterma comutata pe recirculare pentru a se incalzi motorul mai repede,pana ajunge motorul la 60gr masina cosuma aproape dublu, se poate verifica cu consum instant bord, deci recirculare aer pentru incalzire rapida si stati pe cat posibi l in max 2000 de ture, adica usurel batraneste daca nu vreti sa uzati motorul prematur
Cum sa-l incalzesti vere? Cu carpa imbibata in motorina ca pe vremea tatucului?
Sa inteleg ca ti s-a facut dor si vrei sa revii la origini?
Stii tu ceva Maline, cu carpa aia imbibata in motorina si legata pe o sarma faceai o festila, la diesel scoteai tubulatura care venea de la filtru de aer la intrarea in admisie, puneai festila cu flacara la teava si cu o surubelnita dadeai la demaror, doar asa pornea Saviemul la sub zero grade si Raba. Ideea e ca nu incalzeai motorul, doar incalzeai aerul aspirat 😉 Povestile astea de pe vremea tatucului te invata sa supravetuiesti, nu intodeauna ai smart si gogu la indemana.
Eu îmi iau extender de WiFi mereu cu mine. 🙁
Si daca n-ai semnal, esti in padure si urla lupii? 😉
Îl înjur pe Dragnea și trece 😀
Si daca lupii sunt simpatizanti PSD? :))))
Țip la mut.
25 de ani de permis, b+c, pasionat.
Turismele NU se incalzesc pe loc!
Ca vrei s-o faci pentru copil, sotie, catel, purcel, dezghetare si dezaburire, aia e altceva. In rest, iarna, o lasi sa toarca 20-40 de secunde CU AMBREIAJUL CALCAT ca sa incalzesti cutia si… – aici e cheia -… te pui in miscare cu iubire si dragoste in treapta a-2-a!!! Na, ca p-asta n-a zis-o nimeni. 🙂
Iar vara, ai pornit, s-au stins martorii, te-ai pus in miscare. Cu aceeasi blandete si iubire si cu ce treapta doresti.
Drumuri bune la toata lumea!