Uite că trăim și anii ăștia!
M-am uitat un pic pe harta interactivă de aici și pare incredibil unde am ajuns cu infrastructura. Voi vă dați seama că 35 de ani de zile oamenii au țipat de infrastructură și abia acum se face?
Sigur că da, nu se fac lucrurile astea bătând din palme, cu toate că sunt fonduri europene mai trebuie să aibă și statul bani de rulaj. Ideal era ca treburile astea să se facă atunci când dobânzile erau jos sau chiar pe minus. Da, da, există și perioade cu dobânzi negative, de asta sunt state cu peste 100% datorie externă. Și este normal să fie așa, dar să fie pentru dezvoltare, nu pentru furt. În fine!
Se unesc punctele pentru autostrăzi. Din ce-am văzut pe harta interactivă de mai sus e A6 și A8 lipsesc. Adică mai trebuie unit Lugoj cu Craiova și Târgu Mureș cu Pașcani.
Că se mai unesc și alte localități cu drumuri europene și nu cu autostrăzi chiar nu contează. Problema mereu a fost legată de faptul că drumul trece prin orașe și sate, nu că avem 120 km/h ori 130 km/h.
Hotnews zice că avem toate șansele ca în 2025 să fie deschiși aproape 200 de km de autostradă și drum express.
Cioturi, cum ar zice unii. Pentru mine autostrada A7 contează destul. Ambele case de la țară au ieșire la autostradă acum. Cea de la Buzău este la ~10-12 km de autostradă, nu mă așteptam să fie ieșirea atât de aproape, iar cea de la Focșani e la sub 5 km. Le scoate din rahat, cum s-ar zice.
Pe de altă parte, ador să văd oamenii care plâng că s-au făcut doar cioturi. Doar că nu cred că vreun business mare ar putea să ducă atât de multă infrastructură. OK, sunt UMB lăudați, dar singuri n-ar fi putut duce toată țara. Și de asta se licitează pe bucăți: că dacă pică vreo firmă să nu se blocheze toți banii.
De altfel, am plânge dacă vom continua să fim proști și să dăm cu șutul investițiilor majore. Până la urmă, cu toată ciordeala din lume e pentru prima dată când chiar se mișcă lucrurile.
Mai rămâne să se miște și la CFR infrastructură lucrurile. Bine, sunt lucrări, dar ori nu se comunică, ori nu la nivelul ăsta.
PS Nu se pune problema de Ploiești Brașov prea curând.
Paul a zis
Era unul , in urma cu mai mult de 20 de ani , competent ministru al transporturilor , care a intrat in istorie cu afirmatia :”Romania nu are nevoie de autostrazi”. Romanii l-au apreciat si l-au ales primar al Bucurestiului si ulterior locatar al Cotroceniului pentru 10 ANI(!!!).Nu a ramas nici el dator supusilor sai , a taiat salariile bugetarilor cu 25% si a pus lacate pe multe dintre spitalele din tara.In perioada respectiva s-a remarcat cu o alta „justificare” a actiunilor sale :”Romania nu-si poate plati profesorii si doctorii”,si apoi (citez din memorie) …s-au deschis granitele Europei,la asta v-ati gandit ?.Cu o gratitudine nemarginita,romanii generosi l-au recompensat cu cea mai lejera si bine remunerata functie , reprezentant al Romaniei in calitate de europarlamentar.Din cand in cand il mai vad la tv si mi-amintesc mereu zicerea lui cand vine vorba de autostrazi.Unul ca mine l-ar intreba imediat ce parere are acum despre autostrazi(am trait acele vremuri,am 68 ani) dar majoritatea jurnalistilor sunt din alt film , erau mici copii in urma cu mai bine de 20 de ani … Nu m-ar mira sa dezminta ca ar fi spus asa ceva , tot asa cum un alt „pretuit”politician la vremea lui ar fi dat tonul demolarii industriei romanesti cu zicerea sa , in primele zile dupa „revolutia” din ’89, conform careia „industria romaneasca e un morman de fiare vechi”, si a urmat … ce a urmat .Si ca sa-mi strice ziua , l-am vazut , in urma cu ceva timp, pe un canal tv , cum dezminte categoric in fata unei tari intregi, ca ar fi zis asa ceva …
Marius Cucu a zis
E politician. Cine mai are încredere în ei? Ăsta le e serviciul.