Acum vreo 7-8 ani de zile, prin Ploiești, se făceau niște proiecte europene. Niște băieți au făcut în așa fel încât să nu se mai deconteze acele fonduri europene, iar ploieștenii au plătit cu drag și spor acele fonduri care nu au mai fost europene.
Ce s-a întâmplat la noi?
Simplu. S-au modernizat 2 linii de tramvai de prin oraș și una a fost desfințată pentru că, oricum, parcul industrial s-a mutat cumva în afara orașului, nu mai este în est. Acolo au rămas doar mai marii Lukoil și Uztel.
Lucrările au durat vreo 2 ani și ceva de zile și au blocat mai mult de un sfert de oraș. A fost și îngustată strada încât pe șoseaua Vestului, de la 2 benzi ajungi să ai o singură bandă și de multe ori nu poate prelua tot traficul.
În fine, cert este că au fost ani de rahat în care s-a lucrat pentru a fi mai bine. Dar, evident, nu s-au luat și tramvaie noi, ci s-au recondiționat cele vechi. Adică au dat banii pe șine noi cu amortizare, tot ce avea vestul mai bun, dar nici acum nu sunt tramvaie noi.
Eh, văd pe Facebook că în București se iau tramvaie noi. Din România. Dar fix invers față de cum a fost la Ploiești, pe infrastructură veche.
E bine că se fac lucruri, e rău că se fac… pe jumătate. Dar, oricum ai da-o, noi ca nație tot nu vom fi mulțumiți.
Pato Basil a zis
Ce sa faci? Nu trebuie romanul sa improvizeze macar un pic :)?
Pheno a zis
Da, așa este. Șinele vechi defectează tramvaiele noi, iar tramvaiele vechi defectează șinele noi. Altfel ne-am plictisi dacă totul s-ar face ca la carte. Și ăsta e un mod de viață mioritic cu care suntem obișnuiți și la care nu cred ca se va renunța vreodată. Probabil că ne place să aplicăm vechiul principiu „D.Ț.Ț.D.N.Ț.N.Ț.” …adică, „dacă ține, ține, dacă nu ține, nu ține”, sau cum am zice, „lasă că merge și așa”
Costin a zis
‘Unde poti lega cu sirma, e pacat sa pui surub’ – ar trebui introdus in Constitutia Romaniei imediat sub punctul 1, ala cu stat national suveran si independent (pe draq)…
Doc a zis
Mai știu și eu un oraș care a reparat cu o căruță de bani europeni șinele de tramvai, dar nu se putea circula pe ele din cauza unui mare canal colector aflat sub ele care se putea surpa și deci trebuia refăcut total.A fost reconstruit în ani de zile și când a fost dat în explorare șinele de tramvai se uzaseră de mult așa că acum alți bani altă distracție.
Daniel a zis
La noi nu a fost niciodată problema că se face. La noi a fost mereu problema de cum se face. Sau de cum s-a făcut, dar nu s-a făcut bine. Sau cum ar fi trebuit să se facă. Legat de subiectul ăsta, îți recomand să cauți clipurile de pe YouTube cu noile pasaje care se construiesc la ieșirile din București. Și să citești comentariile. Unii sunt nemulțumiți, unii sunt mulțumiți pe jumătate, nimeni nu e mulțumit. Din tot soiul de motive.