Închei și seria cu CFR-ul. Cred că va fi ultimul articol despre trenuri. M-am săturat eu și cred că nici nu o să mai practic prea curând asta.
Dar a fost un „jurnal interesant” în toată perioada asta.
Încă o dată zic că cea mai buna variantă este să mergi cu trenul. Comodă, chiar și confortabilă. Cu toți privații din lume, mergând mai mult cu CFR, am ajuns la concluzia că CFR e mai comod. Și… mai rapid.
Am avut săptămâni în care am fost 2 zile pe săptămână cu CFR. Mă gândesc cu groază la navetiști.
Pe ruta mea clasică Ploiești București:
- CFR e mai curat
- e mai rapid
- câteodată mai ieftin
- la privat ai șansa să fii tarifat din stația din care ești, nu din care ai urcat
Încă am rămas cu enigme pentru faptul pentru care întârzie. Am nimerit să merg cu trenul fix când a nins în Moldova. Efectiv s-a blocat și Bucureștiul. Clasicele întârzieri la plecare.
Am plecat cu Transferoviar, de fapt și de drept, m-am pus în tren la 14:20, iar trenul a plecat din gară la ~15:00. A mai fost tras pe dreapta prin niște stații vreo 15 minute în total. Am ajuns în Ploiești după CFR-ul care a plecat de la 15:10 din București. Ăla era Regio, nu Express ca la noi.
Pentru mine n-a fost caz prea mare, am muncit și din tren, nu a fost timp pierdut, căldurică. Tot ce trebuie. Dar nu e treabă recurentă, iar eu oricum nu prind mereu același tren. Mi-e milă de cei care fac naveta, care au legături spre alte zone. De exemplu, Transferoviar făcea naveta spre Măneciu. Acolo e linia foarte proastă, veche. Efectiv, îți pierzi ziua pe drum.
Mai mult, nu știu dacă CFR bagă bățul prin gard sau Transferoviar, dar e imposibil să afli o informație banală. Majoritatea trenurilor se duc pe Ploiești Sud. Eh, Transferoviar are momente în care merge și în vest. Efectiv, afli asta din experiență, nu ca primă informare. Că nu ai de unde să știi.
La cât de multă brambură este la tot ceea ce înseamnă infrastructura feroviară e clar de ce nu alege lumea asta.
Efectiv, am jurnal de poze, de la mai toate trenurile. Sunt curate, ai măsuță, la CFR ai loc pe bilet indiferent dacă e Regio sau mai sus, dar respectă orele de pe program. Mai mult, am nimerit în dimineți în care am luat InterRegio sau chiar InterCity și dacă pe bilet scrie că ajungi la 10:10 trenul ajunge la și 20. Am mai multe zile la rând merse cu el, nu se respectă niciodată ce scrie pe bilet.
Ca să închei seria asta, a zburat o informație(nu sunt convins că era adevărată) cum că trenul a așteptat ca o persoană importantă să se urce. Mai plauzibil mi s-a părut ce a zis cel care dirija în stație trenul: „să se mai aducă un vagon că e multă lume”.
Oricum, mi se pare că absolut totul este decis de om. Absolut, dar absolut totul este decis de un factor uman, nu e pic de responsabilitate dacă un tren întârzie sau nu. Pare un fel de liberă înțelegere: hai că stau eu la semaforul ăsta, trece CFR-ul că are întâietate apoi celelalte trenuri private.
Brambură totală, mai ales acum după ce am văzut că sunt revizii în minim 2 puncte pe București Brașov.
Perfu a zis
Si daca mergi cu masina si e un accident urat pe DN , DJ sau pe autostrada cine e de vina ?
Asa e si pe calea ferata , mai cade un pom , mai se arunca unul in fata trenului , e multa zapada cazuta si trebuie curatata linia , mai se defecteaza o locomotiva , mai gasesti soferi care sunt luati in plin de tren pentru ca nu au stat la bariera si nu s-au asigurat la trecerea peste calea ferata , mai se defecteaza un macaz , un semafor etc …
Merg si eu cu trenul si nu m-am plans de intarzieri pentru ca intarzieri poti sa ai si cu masina , si cu avionul si cu trenul
Andrei Bucur a zis
La noi sunt 2 factori majori care afecteaza:
1. Garnituri vechi, de aia oamenii nu aleg trenul, cred ca asta e principalul factor.
2. Infrastructura proasta. Chiar daca sunt sectoare unde se circula bine, Inca avem multe zone unde se circula sub 40 km/h.
Am mers toata copilaria cu trenul, atunci era altceva. Acum de cand am copilul am fost fortat sa merg iar. O alta problema e ca nu poti ajunge oriunde cu trenul. De exemplu am avut o nunta la Onesti, Sora mea a venit de la Galati cu trenul, a plecat la 10 dimineata si a ajuns noaptea la 9….pana la onesti!
Marius Cucu a zis
În Moldova nu e infrastructură deloc.
Neutru a zis
AM citit cu interes postarile tale referitoare la sistemul feroviar. Din pacate, ca multi altii, esti departe de adevar si asta ti-o spun dupa peste 35 de ani petrecuti in sistem. Infrastructura feroviara e administrata de singura societate (CFR S.A.) care administreaza linii, poduri, terasamente, instalații feroviare si dirijeaza traficul feroviar extrem de subfinantate. Tot ce circula pe calea ferata sunt trenuri ale societatilor private si a singurei societati comerciale cu capital de stat (CFR Calatori SA). Daca vorbesti de raport pret/km, CFR Calatori are cele mai ieftine tarife pentru acelasi rang de tren. In ce priveste confortul trenurile de rang superior CFR Calatori iarasi castiga duelul cu privatii (Nu compari tren Regio privat cu Interregio CFR Calatori chiar daca regio privat nu opreste in toate haltile de pe traseu). Cat timp in toata Europa infrastructura e subventionata (40-75%) din necesar iar in Romania subventia e de sub 3% nu ne miram ca merge calea ferata cu viteza melcului turbat. Acest lucru se datoreaza restrictiilor de viteza ca trenurile sa poata circula in conditii de siguranta. Toti operatorii feroviari trebuie sa respecte trasele cu vitezele de circulație din livretele de mers si sunt identice pt toti operatorii. In ce priveste lucrarile ce trebuie executate chiar daca ar fi finantare, nu exista la ora actuala forta de munca specializata sa le execute. Firmele straine ce castiga licitatiile nu aduc expertii lor ci le subcontracteaza pe nimic intreprinzatorilor romani (extrem de putini) luand grosul banilor. Ca unii operatori privati au sprijin politic si iau trase mult mai avantajoase decat CFR e o alta discutie…
Marius Cucu a zis
Păi nu încerc să caut adevărul absolut, ci mi-am expus părerea din punctul meu de vedere de călător.
Dacă sunteți din sistem cred că sunteți mai informat: de ce anumite private: Transferoviar are preț de InterRegio, e denumit așa, dar oprește în toate stațiile?
Neutru a zis
In politica de preturi, la operatorii privati nu se poate dicta. E piata libera. Privatul e interesat sa scoata profit maxim si daca considera ca are cerere (calatori), isi permite sa umfle (si artificial) pretul. Sub pretextul ca trenul lui e mai curat, mai cald, mai colorat, isi ademeneste clientii mai ales ca multi nu casca ochii si la contraoferta operatorului de stat in exact aceleasi conditii. Multi vad un regio de la stat mai putin dotat cu un interegio privat si spun din start ca privatul e net superior. E gandire de turma constatata la romanul nostru de rand…
Marius Cucu a zis
Indiscutabil fiecare își face prețul, dar întrebarea era strict referitoare la condițiile de drum: efectiv circulă în regim de Regio, oprește în fiecare stație, însă este notat pe panouri ca fiind IR și taxat la fel. Dacă nu îți iei țeapa de 1-2 ori nu realizezi ce se întâmplă.
Neutru a zis
Pe situl infofer.ro o sa gasesti mersul trenurilor unificat (cfr+privati) acolo poti detalia toate opririle fiecarui tren, indiferent de rang. Sunt trecute obligatoriu toate opririle chiar daca numele trenului este IR:). Poti vedea si intarzierile in timp real a fiecarui tren:) Aplicatia pentru mobil este Mersul Trenurilor Ro, preluata in android de un entuziast de pe situl oficial infofer
Marius Cucu a zis
Da, da, folosesc site-ul. Întrebarea era strict de principiu, credeam că e vreo chichiță acolo cum de privații pot anunța un tren ca fiind cu regim InterRegio și ei, de fapt, să aibă traseu de Regio. Eu îl evit cât pot de mult pentru că Ploiești București se face în ~2 ore și mereu e lăsat în urmă de toate CFR-urile.
Iulian a zis
Degeaba se dă în CFR. Am stat cu de vorbă cu un nene de la CFR întreținerea căilor ferate. E muncă de responsabilitate.
Toate sarcinile și toate oalele se sparg în capul CFR, în timp ce companiile private de călători iau doar banii, plătind o sumă modică probabil de închiriere sau chiar nimic, conform unor contracte obscure.
CFR o ia pe la bot și muncește din greu să țină liniile de tren la un oarecare nivel practicabil, privații umplu buzunarele. Și dăm tot în el?
Pavel a zis
Tot cu trenul prefer să merg și eu pe trasee unde știu că e aglomerat pe stradă. Spre munte și spre mare ultimele dăți am mers cu trenul, mai ales că mai mult de 1-2 zile nu stau, deci nu am ce căra după mine. Și de fiecare dată am făcut alegerea bună, trecea trenul pe lângă mașinile oprite în trafic…
Da, trenul poate fi o alternativă dacă nu ar mai avea întârzierele astea, condițiile din tren fiind chiar ok.
Stefan a zis
Pentru cine face naveta cu trenul cred că e un calvar…mai ales când vine vorba de întârzieri.
Grig a zis
Cu cele 70 mld euro împrumutate in ultimii 5 ani in Romania se puteau construi de la 0 2000 km autostradă și alte 2000 km cale ferată.
Dar nu s-au făcut …
Așa sau mai sus pe apa sâmbetei încă 28 ani de democrație într-un singur mandat.
Alin a zis
Versus cum calatoream in generala cu personalul sau acceleratul, cu acele vagoane batranesti, acum e lux ?