Anul ăsta mi se pare că a fost cel mai prost pentru Google. Cum am mai zis, nu am mai văzut un search atât de prost nici când se făcea spam prin cuvinte cheie.
Nu mai există pic de predictibilitate, iar asta nu e doar vina Google, ci și a modelelor de AI. Pe de altă parte, iar salut mișcarea cu Youtube-ul. Când faci căutări și vezi cât push are video pe search e clar că direcția trebuie să fie pe video. E lume pe text, dar e și mai multă lume pe video.
Google a făcut ce a vrut în online de-a lungul anilor. Sintagma Google și restul e valabilă. Orice serviciu a luat fie l-a dărâmat, fie l-a integrat și competiția a dispărut.
Pe telefoane, pe televizoare și peste tot Google a venit și-a dat dreptul ca ei să fie prima opțiune. A durat un pic până ca UE să spargă un pic monopolul și să îi oblige să întrebe lumea: băi, dar poate vreți alt browser. Chiar și așa, mai toți selectăm Google chiar dacă mai sunt variante.
Anii trecuți a intervenit Alphabet tot din cauze de genul. Până la finalul anului vom vedea dacă știrea de pe Reuters se adeverește și dacă Departamentul de Justiție a SUA o să îi oblige să se spargă în mai multe companii.
Cu toate că mulți bani din publicitatea digitală se duc spre Google sunt curios să văd în ce direcție se vor duce toate. Până la urmă, o bună parte din creatorii de conținut sunt susținuți chiar de platformă. Că la noi veniturile sunt mici e vizibil, însă în SUA mulți și-au făcut business din asta.
De urmărit!
Iulian M a zis
Așa-i. S-a trecut sau se trece ușor pe clipuri. Am postat câteva pe YouTube care aproape că nu au nicio noimă și totuși au vizualizări.
Pe video înainte tovarăși!