De 3-4 luni de zile încerc să înțeleg ce se întâmplă cu ceea ce ne promite Google: Discover. Cumva, cred că am prins o șmecherie, adică am făcut un soi de teste și reușesc să merg în direcția de Discover destul de ușor. Diferența este că încă nu pricep de ce anumite articole primesc mai mult feedback sau mai puțin.
După ce am făcut primul viral, în care am ajuns la peste 200K am luat-o la pași mărunți și am încercat să mai scriu ceva pe subiect, să văd dacă televizoarele sunt un mit.
Unii poate și-au dat seama, alții nu, dar eu am scris articolul ăsta ca studiu de caz. A fost pe principiul: scriu mult despre televizoare, haide să găsesc un subiect general ce poate genera un pic de atenție pentru marea masă.
Vedeți voi, eu întotdeauna mi-am complicat viața: nu consider că am un talent la scris, așa că m-am raportat mereu pe latura mai tehnică. Adică m-am scărpinat la ceafă, în loc să fie totul mai simplu, mai pe înțelesul tuturor.
Eh, asta se reduce fix la trafic, la feedback. Cu cât e mai greu subiectul, cu atât lumea nu va citi, nu va comenta, nu va prezenta interes.
Revenind la Discover: O bună perioadă de timp am crezut că Google Ads îți dă un boost dacă plătești pentru reclame. Eu le foloseam pentru trafic, undeva la 5% aveam provenit de acolo. Cât timp am avut ban de la Google, pe Discover am ajuns la un procent de 10%. Acest 10% este oricum mai mare pentru că traficul, per ansamblu, a crescut în toate direcțiile.
Ce mi-a mai rămas de explorat la Discover
Sper că ați prins jocul de cuvinte.
Sunt articole la care încerc să impulsionez, să dau feedback, să dau share pe toate platformele, iar acestea se duc în Discover. Pe acelea le observ și știu că pot genera trafic, așa cum este acela cu televizorul, însă sunt momente în care subiecte normale, ce nu aș putea să zic că ar prezenta un interes general ajung să prindă trafic foarte mult.
Ca de exemplu, acesta. Nu e controversat, nu e nimic special pe el, iar la data publicării chiar nu a fost vreun subiect pe val. Pur și simplu a luat-o din loc. De ce?!
La fel, am articole anterioare scrise despre CFR care nu au făcut nici 10% trafic, cumva fără nimic special. Ciudățenii.
Singurul motiv real ar fi că s-a agățat de subiectul cu display-urile Samsung. Acela deja primea ceva trafic din Google, dar sunt nișe total diferite. Nu cred că sunt utilizatori de tehnologie care să citească și despre CFR.
O altă idee la care m-am mai gândit ar fi faptul că am publicat foarte des în acea perioadă. Aveam între 3 și 5 articole pe zi publicate. Cumva, probabil mă vedea Google ca o publicație și mi-ar fi dat un soi de boost. Dar dacă e așa, de ce n-ar fi dat boost și la restul articolelor? Țin minte că în acea zi subiectul de interes era despre mașinile electrice.
Concluzia e cât se poate de simplă. Nu am reușit să fidelizez publicul ăsta de nicio culoare. Parcă zici că sunt oameni pe care îi aduci de pe Facebook, de pe grupuri eventual, cel mult îți lasă un feedback la articolul în sine și nu îi mai vezi. Ei sunt acolo pentru că au treabă în metrou, au treabă în trafic sau pe unde mai citesc ei de pe telefonul mobil. Singurul avantaj este că dai bine la cifre, la raportări, dar din punctul de vedere al comunității…
Mai mult, e o discuție cu niște teste prin Canada cum că vor să filtreze ceva trafic. Cu cât devine unealta mai puternică, cu atât Google va face presiuni. Nu vă lăsați doar pe mâna lor.
Un singur test mai am de făcut și anume să încerc să ajung în Discover și din alte site-uri pe care le mai dețin. Dacă pot confirma și acolo ar fi interesant, dacă nu înseamnă că e un soi de autoritate în jurul mariuscucu.ro.
Redoo a zis
Mda, ca să te încurc un pic, ți-am pus și un link pe articolul ăsta…
Marius Cucu a zis
Pfoai, dar sa ai grijă la link urile de afiliere că rămân la fel dacă le muti. ?
Mihai Jeliu a zis
Tu încerci să ajungi pe “Discover”, eu încerc să ajung la Național Geographic :))
Adrian Bolocan a zis
Eu m-aș mulțumi și cu România TV…
Marius Cucu a zis
Ce gusturi proaste ai. Măcar RTV.
Redoo a zis
El o arde pă tigăi…a ginit nișa.
ionică a zis
Eu pe SuperOne 4K 😀
Alexje a zis
Pe mine m-a ajutat super bine cateva zile la rand. Acum sper ca o sa-i mai placa lui Google din articolele noi si sa-mi mai bage ceva pe acolo.
Marius Cucu a zis
Bun, bun. E și conținut acolo, cu un pic de atenție se duce bine.
Postolachi Dumitru a zis
Google Discover e foarte volatil, îți poate urca traficul la cer într-o zi dar acei cititori nu mai revin în zilele următoare, la fel cum urci, la fel și cobori: abrupt…
Eu nu m-aș baza așa de mult pe această sursă… decât dacă vrei să crezi că o ai mare… cantitate în loc de calitate ?
Marius Cucu a zis
Da, da, fix asta am zis și eu în articol, nici vorbă despre fidelizare.
Claudiu a zis
În Discover mai concurezi și cu alții. Poate același public a fost atins de alte articole cu mai mult „click-appeal” perioada aceea ?
Andrei Bucur a zis
Nu am reusit neam sa deslusesc misterul la discover…
Marius Cucu a zis
La mine vin câteva sute în zilele proaste, de pe Discover. O să revin cu actualizări când o să reușesc să dau boost și pe site-uri mai mici. Acolo, logica mea ar fi că se fac lucrurile mai simplu.
Cosmin a zis
Eu cred ca am gasit secretul. Uitati-va la ce tip de titluri sunt acolo. Exact ce zice Google sa nu faci, aia sa faci. Aproape clickbait. Eu cum scriu asa ceva, ma si baga. Oricum, par sa nu isi respecte propriile cerinte.
Marius Cucu a zis
Dap, fix clickbaitul îl promovează. În funcție de fiecare se duce unde vrea cu titlurile. Și unde își permite. Mie cu blog mi-e mai greu un pic. Oricum, ce îți vine din Discover nu prea mai e prin search.
Andrei Bucur a zis
Da dar mai tine cont si de frecventa publicarilor
George a zis
Ori fac eu ceva greșit, ori Google is drunk. Am încercat să pun site-ul pe google discover și să pun și categorii. La categorii îmi apare empty section, indiferent dacă încerc cu feed sau web location.
Și nu doar la mine e problema asta, apare și la o cunoștință.
Marius Cucu a zis
Feed-ul e Ok din ce văd. Ai completat totul OK în Google News?
George a zis
Yep. Am încercat și plugin special pentru Google News, dar nimic. Deocamdată am dat unpublish la ”organizație” și am dat iar submit for review, poate cine știe.
Marius Cucu a zis
Nu e nevoie de plugin. Am crezut și eu pentru mult timp asta. E suficient Yoast și să completezi acolo totul OK.
George a zis
Ei bine, am rezolvat. Pentru cine mai are probleme: verificați feed-ul pe https://validator.w3.org/feed/
La mine problema era de la separatorul ”>>”. Am scăpat de el și acum pare că nu mai am probleme.
Cheers!