Hidroelectrica e ceva rar! Sau S.P.E.E.H Hidroelectrica după denumirea aceea veche, comunistă și birocrată. Pentru clienții casnici, Hidroelectrica poate să fie ceea ce trebuie, pentru cei mari, non casnici, lucrurile nu mai sunt atât de frumoase. Noroc că sunt plafonări în ultima vreme. Dar, probabil există o strategie undeva… dar să nu facem politică, cu altă ocazie.
Trebuie să recunoaștem că e întreagă nebunie cu furnizarea și distribuirea de energia electrică. Toată lumea caută oferte, toată lumea se informează despre furnizorii de energie electrică. Nu credeam că ajungem să facem o liberalizare atât de slabă, cu atât de multe prostii din partea statului, cu atât de multă brambureală.
Să nu mai zic de brambureala cu FUI, cu cei care sunt furnizori de ultima instanță și cei care nu sunt. Sunt convins că vom scăpa de asta în momentul în care toată lumea o să fie pe piața liberă.
Astăzi vreau să vedem păreri despre Hidroelectrica și să lăsăm experiențe despre ei în secțiunea de comentarii. Cât mai la obiect, sper eu!
Oferta acestora actualizată este aici.
Ce ofertă au cei de la Hidroelectrica?
E în strânsă legătură cu ceea ce statul subvenționează. Astfel avem prețul cel mai mic la Hidroelectrica raportat la cel al competitorilor, cumva un pic sub prețul plafonat de stat. Raționamentul este următorul:
- Clienții din categoria A(media lunara pe 2021 sub 100KWh) vor plăti prețul plafonat, adică 0.68 lei/KWh pentru întreaga cantitate;
- Clienții care sunt in categoria B(media lunara pe 2021 intre 100.01-300.00 KWh) pentru primii 255 KWh consumați vor plăti prețul din contract, iar kilowatti consumați peste limita de 255 KWh vor fi taxați cu prețul obținut din însumarea prețului din contract si o mica ajustare de câțiva bani(cel mai probabil) conform OUG 27/2022(art.5 – alin.1);
- Clienții din categoria C(media lunara in 2021 peste 300 KWh) vor plăti prețul din contract pentru întreaga cantitate consumata.
Pe forumuri sunt tot felul de experiențe, așadar ar fi bine să căutăm mai multe informații despre ei. Sunt curios dacă ați mers pe aceștia sau pe Digi Energy sau chiar veniți de la alt operator.
- Citește și cum arată prima factură de la Hidroelectrica
- Citește și ce taxe plătești pe lângă prețul de bază
- Citește și Cum se trimite indexul la Hidroelectrica
- Citește și păreri despre Aik Energy
- Citește și păreri despre CEZ Online
- Citește și păreri despre ENEL
- Citește și păreri despre aplicația Pago
Unde sunt sediile ale Hidroelectrica?
M-am gândit să vin în ajutor cu adresele lor. Dacă mai sunt și altele puteți să aduceți precizări.
- Sucursala Hidrocentrale Bistrita, Str. Locotenent Draghiescu, nr. 13, 610125 Piatra Neamt, judetul Neamt
- Sucursala Hidrocentrale Cluj, Taberei, nr.1, 400512 Cluj Napoca, judetul Cluj
- Uzina Hidroelectrica Oradea, Ogorului, nr.34, 410554 Oradea, județul Bihor
- Sucursala Hidrocentrale Curtea de Argeș, Basarabilor nr. 82-84, 115300 Curtea de Argeș, județul Argeș
- Uzina Hidrocentrale Buzau, Dorin Pavel nr.1, 120290 Buzau, judetul Buzau
- Uzina Hidrocentrale Campulung, Alexandru cel Bun nr. 55, 115100 Campulung, judetul Arges
- Sucursala Hidrocentrale Hațeg, N. Titulescu, nr. 23, 335500 Hațeg, județul Hunedoara
- Uzina Hidroelectrica Caransebeș, Splai Sebeș, nr. 2A, 325400 Caransebeș, județul Caras Severin
- Sucursala Hidrocentrale Porțile de Fier, Strada I.Gh. Bibicescu nr.2, 220103, Drobeta Turnu Severin, județul Mehedinți
- Uzina Hidroelectrica Târgu Jiu, Strada Tineretului, nr. 8, 210185 Târgu Jiu, județul Gorj
- Sucursala Hidrocentrale Ramnicu Valcea, Str. Decebal, nr.1, 240265 Ramnicu Valcea, judetul Valcea
- Uzina Hidroelectrica Slatina, Str. Tudor Vladimirescu, nr. 158, 230087 Slatina, județul Olt
- Sucursala Hidrocentrale Sebeș, Alunului, nr.9, 515800 Sebeș, județul Alba
- Uzina Hidroelectrica Sibiu, Rahova nr.45, 550345, Sibiu, judetul Sibiu
Unde se pot face reclamații pentru Hidroelectrica?
Înainte de toate trebuie să discutați cu aceștia. Dacă aveți succes folosind mail-urile de mai jos sau chiar telefoanele puse la dispoziție, dacă nu trebuie să vă îndreptați spre ANPC și ANRE.
Aveți un link direct aici.
Cum mă mut la Hidroelectrica?
Puteți face cerere pentru a vă muta la aceștia urmărind link-ul acesta. Aveți nevoie de o factură veche și de un act de identitate. Procedura e foarte simplă și semi automată. Nu are sens să mergi la sediile lor, ci totul se face online. Rapid.
Factură Hidroelectrica
Factura vine la 45 de zile. Pe mail sau fizic. Eu am bifat opțiunea de a veni pe mail. Prima factură vine greu, ba chiar am zis că trebuie să scriu un articol despre asta. Nu ca laudă, ca informare.
Da, e ciudat, mi-a venit o factură pe câteva zile, dar cumva e o confirmare că sunt în baza lor de date și că prețul este cel cu care am semnat la ei.
Mă bucur că am făcut un forum atât de mare de discuții, tocmai de aceea am selectat cele mai interesante întrebări din secțiunea de comentarii și le-am adăugat mai jos. Pe măsură ce mai vin informații noi voi actualiza și articolul.
Aveți toate comentariile aici.
Momentan, nu au o platformă prin care să poți plăti cu cardul, însă se poate plăti cu Pago. Aveți link către aplicație aici. E super intuitivă, puteți plăti inclusiv alte facturi. Se discută ca să fie disponibilă și o platformă pentru plăți. Eu am plătit prin varianta asta și mi se pare foarte utilă, poate mai ușor decât ce aveam la Electrica.
45 de zile. Pentru a vedea facturile puteți folosi link-ul acesta.
Se poate trimite la mail: [email protected] sau prin Call Center la 0800 800 359 sau 021 9834, 021 9861 în perioada 24-28 ale lunii. Mai nou, se poate folosi formularul acesta.
Folosiți [email protected] sau [email protected].
Momentan, nu. Este o platformă online, dar nu este gata o aplicație propriu zisă. Mai trebuie să așteptăm.
În mod normal durează 21 de zile. Totuși, vorbim despre o perioadă complicată cu foarte multe schimbări. Unele persoane au așteptat până la 3 luni de zile. Toate acestea vor fi îmbunătățite în viitor, se dorește a se face migrarea în o singură zi. Detalii aici.
Facturile sunt trimise pe mail, sub formă de PDF. Acolo vedeți toate informațiile.
Pentru incheierea contractului de vanzare-cumparare a energiei electrice produse si livrate in retea trebuie sa ne transmiteti la adresa [email protected] certificatul de racordare obtinut de la operatorul de distributie dupa racordarea locului de producere.
Marius a zis
Buna ziua. Am o mare rugăminte dacă mă poate îndrumă cineva … Am cumpărat un apartament de la un prieten care are contract cu enel de vreo 2 ani, dar nu am schimbat contractul enel cu propietarul nou, a rămas pe cel vechi. Vreau sa mă mut la Hidroelectrica dar direct, ( fără sa fac contract la enel cu noul proprietar și apoi la HE )
Cum sa fac direct cu HE și apoi sa reziliez cu enel, în siguranță și sa nu fiu taxat o perioada de amândoi furnizorii …?
Adrian Rusu a zis
Se poate trece direct la HE, cu marcarea optiunii „nu sint titularul contractului existent” si apoi „sint proprietarul spatiului de locuit”
Detalii pe site HE (furnizare energie/client casnic):
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/ghid_06_05/ghid_portal_-_versiunea_mai_2022.pdf
https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9
Iolanda a zis
Se face direct contractul pe noul nume. În contract apare POD-ul și în baza lui se face schimbarea de titular. Am o prietenă care a preluat contractul mamei ei fără probleme. Transferul contractului cu schimbarea titularului durează mai puțin. La Enel aveți grijă cu indexul de transfer.
Lumezeanu a zis
Salutare! Am încercat sa fac și eu contract online pe site ul Hidroelectrica, și nu stiu de unde sa iau acel POD. Nu apare pe factura de CEZ. Se găsește și sub alta denumire?
Iolanda a zis
Uită-te bine pe factură că trebuie să-l scrie. Dacă încarci factura de la CEZ în portalul HE unde ți-o cer ei, programul ia automat datele din factură și știu ei de unde.
marce a zis
POD-ul este pe factura denumit: „Cod punct de masura” si de ex la mine este asa: RO005E520……(inca 6 cifre)
Mihai a zis
Salutare! Stie cineva cand se rezolva cu site pt a face contracte? De doua zile apare ERRor!
Marius Cucu a zis
Probabil volumul de informații este foarte mare și nu face față platforma. Efectiv, toată lumea dorește să se mute.
Ana a zis
Bună.Sant client hidroelectrica din data de 26.09.2022,adică azi,dar nu a venit nimeni sa citească contorul,oare trebuie sa trimit eu indexul sau vine cineva sa îl citească când treci de la o companie la alta.Daca trebuie sa-l trimit unde îl pot trimite?Va mulțumesc.
Iolanda a zis
Nu vin chiar în prima zi. La mine au venit după 2 zile.
Roxana a zis
Serios? M-aș mira. La mine nu a venit deloc, din martie de când sunt client Hidroelectrica.
Doru a zis
Intrati pe site si primiti factura online.
Iolanda a zis
Sunt la E-Distribuție Dobrogea. Acum două săptămâni au trecut pe stardă și au montat peste tot contoare smart.
Adrian Rusu a zis
Pe site https://client.hidroelectrica.ro/autocitire (recomandabil, se primeste mail de confirmare)
sau telefonic (ceva mai complicat)
Cristina Lungu a zis
Buna. Am achizitionat un apartament nou si as vrea sa inchei contractul cu cei de la Hidroelectrica. Aveti idee cum se procedeaza? Multumesc
Iolanda a zis
Accesează link-ul ăsta https://client.hidroelectrica.ro/contractare. Să ai scanate Cartea de identitate și o factură de la furnizorul actual, pe care va trebui să le încarci în platformă. Formularele se completează automat cu datele din cele 2 documente încărcate, dar trebuie să vezi dacă sunt încărcate corect. La adresă va trebui să adaugi codul poștal. După completarea documentelor, se semnează într-un dreptunghi actele completate și apoi se finalizează procesul. În maxim jumătate de oră vei primi un mail cu documentele semnate și de Hidroelectrica. LDacă se schimbă titularul, chiar mai repede. Pe portalul lor, există și un ghid de utilizare a portalului. Citește acolo că ai toate amănuntele și ai și poze, parcă. Mie mi-a folosit ghidul.
Marius Cucu a zis
Păi fiind primul furnizor(apartament nou) cred că nu e valabil formularul acela, nu are datele acelea disponibile…
Iulian a zis
Buna seara, am si eu o centrala electrica si consum cca 2000 kw/ luna, de la 01.11-01.05 10.000 kw.
Daca ma mut la HE la ce pret voi plati kw?
Iolanda a zis
Vei plăti prețul stabilit prin contract. Pe portal există publicat un tabel cu prețurile pentru fiecare zonă a țării, care diferă din cauza taxei de distribuție. Prețul la energia activă este 0,25 lei/kwh. Oricum prețul total cu taxe și tva nu trece de 0,8 lei/kwh.La 2000 kwh înseamnă 1600 lei/lună.
Iulian a zis
Multumesc
Iolanda a zis
Scuze…dacă intri pe portal ai să vezi aici
https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9
Cred că te încadrezi la „Locuri de consum noi pentru care nu exista contract de furnizare energie electrica semnat cu un alt furnizor”.
„Pasii de urmat in procesul de schimbare a furnizorului de energie electrica pentru clientii casnici incadrati la EXCEPTII, precum Asociatiile de Proprietari, sau care detin:
Carte de identitate provizorie
Pasaport
Buletin de identitate (model vechi)
Locuri de consum noi pentru care nu exista contract de furnizare energie electrica semnat cu un alt furnizor
Pasul 1
Clientul final are obligatia de a transmite furnizorului nou cel putin urmatoarele date:
Cererea de incheiere a contractului de furnizare, completata in totalitate;
Copia actului de identitate provizoriu, pașaportului sau buletinului de identitate al solicitantului/a persoanei împuternicite să semneze contractul;
Copia tuturor paginilor ultimei (penultimei) facturi de energie electrica sau copia Certificatului de Racordare emis de operatorul de distributie în cazul în care pentru locul de consum nu exista incheiat nici un contract de furnizare a energiei electrice (instalatie noua);
Declarație pe propria răspundere – drept locativ, completata in totalitate; in cazul in care aveti mai multe locuri de consum, se va completa cate o declaratie pentru fiecare dintre acestea
Declaratie pe propria raspundere pentru Asociatiile de Proprietari”
Mihăilescu a zis
Bună ziua. Cum solicit schimbarea adresei de email din contractul cu HE? Nu am găsit nimic în sensul acesta. Vă mulțumesc mult și felicitări pentru inițiativă. Cu toții avem nevoie de informare.
Adrian Rusu a zis
Incercati pe site, in sectiunea Solicitari : https://client.hidroelectrica.ro/reclamatii-indisponibile (blocata temporar pina pe 10.11.2022)
iulian a zis
buna ziua, in locul PODului ce pot pune ca il ia pe alt judet
Ovi a zis
Nu știe nimeni cât va fii efectiv kw cu toate taxele incluse când depășești 255kw? Depinde de zona? Dacă aveți și exemplu ar fi bine. Ms
Iolanda a zis
Nu se știe ce prețuri vor avea după 31 decembrie 2022. La consum peste 255 kwh plătești prețul din contract. Vom vedea ce va fi.
Marius Cucu a zis
În teorie, se semnează pe un an de zile, practic oferta rămâne pe perioada asta, dar da, nu se știe mai departe ce se întâmplă, ce alte taxe…
Adina a zis
Buna tuturor, stie cineva care sunt pasii pt a incheia un contract de furnizare energie cu HE, in conditiile in care acum am facut bransamentul si nu am contor?
Adrian Rusu a zis
Va incadrati la exceptii (loc de consum nou), veti face o procedura manuala (nu online), detalii pe site:
https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/13_10/cerere_casnic_rev._12.10.2022.pdf
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/2022/02_nov/declaratie_spatiu_casnic.pdf
CristianO a zis
Bună ziua! Am văzut, din comentarii, că HE are sedii doar în sudul țării și în Ardeal.
Cineva din Moldova, mai exact din județul Botoșani, cum procedează? Se poate muta la acest furnizor? Cine face citirea contorului, dacă nu sunt sedii în zonă?
Mulțumesc.
Marius Cucu a zis
Citirea se face de către firme intermediare, nu de Hidroelectrica în sine. Nici nu ai nevoie de sedii, se poate face totul online.
Adrian Rusu a zis
Schimbare furnizor prin procedura online:https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/ghid_06_05/ghid_portal_-_versiunea_mai_2022.pdf
Citirea efectiva a contorului o face periodic distribuitorul zonal (Delgaz Grid, pentru Botosani), indiferent de furnizorul de electricitate (EON, ENEL, HE, etc.)https://delgaz.ro/
Autocitirea se trimite lunar pe site HE:https://client.hidroelectrica.ro/autocitire (recomandabil) sau telefonic (ceva mai complicat)
Camelia a zis
Buna ziua. De câteva zile, ma informez pentru a ne muta contractul si noi la Hidroelectrica.
Pe siteul lor la Noutati legislative, se anunta ca incepând cu 1 septembrie 2022, vor tarifa in functie de oug 119/2022
Dupa îndelungi dezbateri,pe acest subiect, in grupul clienților HE pe facebook, unde mai mult am fost hulita si mai ca nu m-au facut proasta, am decis, ieri, sa sun la Hidroelectrica.
Am explicat ca sunt un consumator de peste 300 kw pe luna si doresc sa stiu daca, facand contract cu ei, pe 1 an de zile, voi fi taxata la intreaga cantitate cu pretul din oferta de pe site.
I-am transmis doamnei, ca toata lumea spune ca daca semnez acum contract cu HE, pretul v- a ramane asa, acel an.
Doamna mi a raspuns, ca toata lumea face aceasta confuzie!!!!
Acea acea oferta este valabila pana la sfârșitul anului 2022.
Hidroelectrica NU garanteaza un pret fix, ci doar pretul de productie de 0,25… sau cat este exact, plus taxele si in viitor, doar ca avand un pret mic pe productie,rezulta si pretul final al kilowatului mai mic.
Mi s a comunicat ca este un model de contract pe site-ul lor, in care se arata cei 0,25…+ taxele prevazute de lege, model pe care il vazusem.
In concluzie, i am transmis doamnei, ca de exemplu, este posibil in functie de taxe, in 2023 kilowatul sa ajunga si 2 lei? Este doar un EXEMPLU! NU a afirmat, ca va fi 2 lei!
Poate fi oricât!
Raspunsul a fost Da!
Oricum, banuiesc ca va fi mai mic decat 4 lei la Enel.
Acest OUG 119 nu mai prevede acea clauza, in care se stipuleaza, ca se plateste valoarea din contract.
Conform acestui OUG, cei care nu s-au incadrat anul trecut, la consum mai mic de 300 kw platesti cat pretul intreg, care reiese in functie de taxe, si care nu se stie cat vor fi in 2023.
Marius Cucu a zis
Păi de unde să știe doamna aceea mai multe din moment ce legislația se schimbă la 3 luni? Oferta este diferențiată pe zonele țării, in funcție de costuri. Unii au 0.7, unii 0,8 cu tot cu taxe. Momentan se știe că e cea mai bună ofertă, vedem la anul ce se va întâmpla.
Camelia a zis
Da asa este. Subliniam faptul ca nu platesti acei 0,7 decat pana la finele anului 2022.
Cei care au contract spun ca platesti aceeasi suma, 1 an de la data semnarii, indiferent cat consumi.
In aceste condiții pretul kilowatului poate fi altul, incepand cu 2023,in functie de ce schimbari se aduc, chiar daca ai contract de cateva luni pe acea suma.
George.s a zis
Mie mi-e greu să cred că prețul va fi schimbat pe parcursul derulării contractului între limitele temporale stabilite. Da, se pot modifica mizeriile alea care se adaugă (gen certificate verzi, cogenerare, accize și alte prostii), dar prețul de bază, legal, ar trebui să fie același. Bănuiesc că la asta ar fi vrut să se refere doamna de la telefon.
Dacă totuși se va modifica și prețul de bază, hmm, cred că e grav.
Camelia a zis
Da, exact la acele taxe se referea.
Ei garanteaza doar pretul e productie, acela de 0,25….
Acela este trecut in contract.
Ma gandesc totusi ca nu vor ajunge la pretul de la Enel.
Laur a zis
Ei pot modifica prețul când vor.Iti trimit notificare și dacă în 7 zile nu iti exprimi dezacordul,atunci plătești kw/h cât au stabilit ei.
Nu se poate modifica prețul contractual fara acordul clientului.
Dacă nu ești de acord cu prețul, în 21 de zile de la comunicarea răspunsului catre HE, contractul încetează.
Zile bune!:)
George.s a zis
Până acum nici un furnizor nu mi-a modificat tariful pe parcursul derulării unui contract, de obicei un an. Și am avut doi, Hidroelectrica este al treilea. Da, la expirarea contractului au anunțat alt tarif, evident mai mare, anunțul fiind făcut cam cu 45-60 zile înainte de expirare. Se prea poate să existe cazuri de modificare a tarifelor în interiorul perioadei de derulare a contractului și sigur asta e prevăzut pe undeva, în vreun articol, dar cred (și sper) că sunt cazuri rare.
Marius Cucu a zis
Au fost câțiva in 2021, dar i-au amendat ANRE.
Adrian Rusu a zis
Nu inteleg ezitarea dv. prelungita de a face transferul la HE si a tot despica firul in patru, iar si iar. Ca si cum actualul furnizor are preturi mai mici decit HE si va garanteaza ca le va pastra nemodificate ani de zile. Ati sunat degeaba la callcenter HE pentru a va confirma un pret garantat pentru viitor. Este mai mult decit suficienta garantia din contract, ca pretul de livrare HE (pret energie activa, fara alte taxe) este fix timp de un an. Celelalte componente ale pretului (transport, distributie, TVA etc.) sint stabilite de ANRE si guvern si eventuale cresteri in viitor se vor aplica tuturor furnizorilor. HE este in primul rind un producator de energie foarte ieftina (din surse hidro), dar si furnizor direct pentru clienti casnici, fara alti intermediari. Legislatia de plafonare-compensare se modifica frecvent, din rau in mai rau (dupa parerea mea). Nu ma mir ca ati fost hulita pe Facebook pentru neincredere, suspiciune si teorii conspirationiste. Scuzati, dar cred ca o meritati cu virf si indesat. Dupa cum meritati sa platiti in continuare pretul furnizorului actual, daca transferul la HE vi se pare prea riscant.
Lasacomentariu a zis
Poate totuși să scrie cineva clar cat plătește în final, deci cu tot cu închidere factura ( cu toate taxele in culuse) kwh, pentru sub 100 kwh, pentru peste 100 și sub 255 și peste 255?
Bineînțeles la Hidroelectrica, cu idex clar la timp, deci o situație normala.
Marius Chivu parca a creat în post pentru chinezi, înțeleg că pentru unii e mai greu. Deci cat e kwh, cu tot cu taxe, și TVA, in diverse situații de consum?
Iolanda a zis
Tariful cu tot cu taxe este scris în contract. Acum încă au la energia activă prețul de 0,25 lei/kwh. De exemplu eu am semnat pentru 0,76lei/kwh și acum plătesc 0,78 lei/kwh deoarece a crescut taxa pentru distribuție sau transport, nu mai știu. Furnizorul GARANTEAZĂ PREȚUL ENERGIEI ACTIVE, nu prețul total.
Pe portalul HE există tabelul cu prețurile actuale, care se modifică funcție de modificarea taxelor. Aceste taxe sunt stabilite de ANRE.
Adrian Rusu a zis
Preturile finale (cu toate taxele incluse), conform site HE, indiferent de consum (sub 100, intre 100 si 255, peste 255 sau peste 300), difera putin pe zone geografice din cauza tarifului zonal de distributie:
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/2022/02_nov/oferta_viitor_verde_client_casnic_01.11.2022_.pdf
In limba romana, nu in chineza !
Andrei a zis
Eu platesc 0,80 cu totul inclus ! Consum mult peste 255,300 kw ! Sunt client din martie si am 3 facturi de atunci pana la 01.06! Dupa prima factura care a venit greu ( in iulie ) apoi am primit lunar ( august,septembrie) ! Acum in octombrie voi primi probabil factura pentru luna iunie !
Iolanda a zis
Eu sunt client din aprilie, cu consum aprox. 500kwh/lună și am primit aprilie în iulie și mai în august. De atunci s-a lăsat liniștea.
Mihaela a zis
Bună seara, la 500kw ce factură a-ți avut? Va rog!
Iolanda a zis
La 576 kwh am avut 457,35 lei, deci 0,79 lei/kwh. Acum am aflat de pe softpedia că au început să bage și facturile din iunie. Am primit-o pe portal, mailul nu a ajuns. la mine ajunge după vreo 4 zile. Am verificat indecșii și sunt corecți. Exact citirile din ultima zi a lunii la ora 12. Eu am contor smart.
Pe iunie la 463kwh am 369,73 lei, deci 0,8lei/kwh.
Bydok Slatina a zis
Da, am trecut, pentru ca CEZ a scumpit mult si eu nu doresc sub nicio forma panouri fotovoltaice. Mai bine ma mut la bloc. Dar Hidroelectrica inca imi permite sa stau la casa:)) Pentru ca si Engie a scumpicit gazul metan, am inlocuit caloriferele de fonta cu unele de aluminiu, odata cu inlocuirea centralei care se defectase grav:))
Mihai a zis
NESPERAT!
Am depus online documentele la Hidroelectrica pe 27 09 2022,in 30 minute au venit contractele iar azi,20 10 2022 am fost sunat sa transmit noul index pentru a se derula contractul.
DOAMNE AJUTA!
Lacramioara Ciobanu a zis
Dupa o saptamana de la semnarea contractului cu Hidroelectrica (on line) am fost sunata si mi s-a solicitat indexul.Vedem ce mai urmeaza.
Andrei a zis
Am si eu o intrebare. As vrea sa devin client Hidroelectrica dar fara sa ma transfer din alta parte. Vreau ca Hidroelectrica sa fie primul furnizor de electricitate, si nu reusesc pentru ca trebuie sa pun o factura de la actualul furnizor. A mai intalnit cineva aceasta problema si stie cum se poate rezolva?
Marius Cucu a zis
Citește postarea doamnei Iolanda de pe 29 septembrie. A explicat acolo pașii.
Adrian Rusu a zis
Detalii pe site, categoria exceptii (locuri de consum noi), mai multe in comentariile de mai sus
https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9
simona sav. a zis
Am tot citit aici comentariile, dar, as vrea inca o confirmare. Nu stiu daca am inteles bine: in cazul in care consumi peste 200kwh, nu se aplica acea plafonare care se aplica la ceilalti furnizori?
Ca si concluzie, cei care sunteti consumatori HE, sunteti multumiti de ei? de preturi, de comunicarea cu ei in caz de probleme? eficienta?
Multumesc
Marius Cucu a zis
La ceilalți e plafonare până la 255kw, aici nu e nevoie de plafonare.
Adrian Rusu a zis
HE are cel mai mic pret, nu este dependent de consumul lunar (300 kWh), la mare distanta de alti furnizori. Dar are deocamdata un portal pentru clienti destul de rudimentar (exceptind contractarea online, care este in regula), incomparabil cu al furnizorilor traditionali (cu preturi de 3-4-5-6-… ori mai mari). Aveti de ales intre confortul si facilitatile unor aplicatii binecunoscute de la furnizorul actual si pretul scazut al electricitatii de la HE. Nu are, in acest moment, un echivalent pentru MyEnel, Eon-Myline (etc.). Dar in aceasta perioada se lucreaza la imbunatatirea portalului, deci ceva sperante de mai bine.https://client.hidroelectrica.ro/facturi-indisponibilehttps://www.hidroelectrica.ro/press-release/152045da-a44d-b3fa-7245-22ddf6adf522https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/ghid_06_05/ghid_portal_-_versiunea_mai_2022.pdf
Cucu a zis
Buna ziua, sunt client HE din iunie 2022, abia in octombrie am primit prima factura , in 28 octombrie am dat citirea, oare dupa cat timp va ajunge facturarea citirii? Suntem in 20 noiembrie si nu am primit nimic…daca ma poate ajuta cineva cu raspuns..multumesc
Roxana Vlad a zis
In octombrie am primit factura pt mai-Iunie, cu scadența în decembrie.
Cucu a zis
Multumesc frumos
Adrian Rusu a zis
Pe 27 octombrie au suspendat facturarea, cu termene de finalizare aminate succesiv: 10, 15, 17 noiembrie, 1 decembrie s.a.m.d.
https://client.hidroelectrica.ro/facturi
RODICA M a zis
Sunt client HIDROELECTRICA din 28.02.2022.Am primit o factura pe februarie si o factura cu citirea pana in 31.03.2022.Alta factura n-am mai primit ,desi transmit indexul lunar.Astept un raspuns
Adrian Rusu a zis
Pe 27 octombrie au suspendat facturarea, cu termene de finalizare aminate succesiv: 10, 15, 17 noiembrie, 1 decembrie s.a.m.d.
https://client.hidroelectrica.ro/facturi
In general s-au emis facturi doar pentru lunile anterioare lunii iulie, dar exista si exceptii. Intr-o situatie similara am reclamat de 2 ori (iunie si septembrie) si abia in octombrie am primit facturile restante pentru aprilie, mai si iunie.
Observatia mea a fost ca, din cauza prevederilor confuze din OUG 27/2022, au emis mai repede facturi pentru consum mediu lunar in 2021 sub 100 kWh si cu mare intirziere (sau deloc) pentru consum peste 300 kWh.
Fiecare contract are particularitatile sale, nu exista reguli generale. Transmiteti indexul lunar si puneti intr-un depozit bancar, in contul personal, sumele calculate conform consumului inregistrat de contor, ca sa nu va surprinda suma totala de plata pentru facturile restante
tavi a zis
Buna ziua. Am cumparat o casa in 30.09.2022. Fostul proprietar este client Hidroelectrica din august 2022, dupa ce anterior a fost client Electrica. Pana in prezent nu a primit nicio factura Hidroelectrica.
Am incercat sa schimb titularul, pe aplicatia Hidroelectrica, in sensul de a trece contractul pe numele meu, dar nu am reusit.
1. Aplicatia solicita numele fostului furnizor, nu permite selectarea din lista a fz Hidroelectrica. Am introdus ultima factura, cea de dinainte de luna august cand fostul propietar a devenit client Hidroelectrica, cea emisa de Electrica dar aplicatia imi spune ca POD-ul este deja in sistem ( ceea ce este adevarat pt ca altfel nu facea transferul). Nu stiu ce sa mai fac.
Dan a zis
Salut Tavi,
Sunt in aceeasi situatie, am achizitionat imobil racordat la Hiodroelectrica de fostul proprietar. Prin platforma online nu am reusit nimic, dupa un apel la relatii clienti, mi s-a confirmat ca nu se poate rezolva online si ca trebuie sa trimit prin posta actele pentru transfer contract de pe vechiul proprietar pe mine. Am facut asta cu confirmare predare coltet si am primit confirmarea de predare in 25.10.2022. Pana la momentul asta nu am nici un raspuns si nici la numerele de telefon 021 9834, 021 9861 nu mai pot contacta pe nimeni. Primesc imediat ce apelez un mesaj vocal de la robot („Ne pare rau, numarul apelat nu raspunde!”). Astept in continuare raspuns de la ei.
Multa bafta!
Adrian Rusu a zis
N-ati primit raspuns din cauza suspendarii unor activitati pe 27 octombrie (inclusiv contractarea offline prin documente trimise prin posta). Nu inteleg de ce nici in noua versiune, din noiembrie, a programului de contractare online nu au introdus posibilitatea de modificare a titularului unui contract existent cu HE. Eu am renuntat deocamdata la modificarea titularului prin procedura offline, nefiind o urgenta (contract pe numele meu pentru fratele meu).
„Dosarele depuse fizic pentru contractarea serviciului de furnizare a energiei electrice vor fi in continuare recepționate si inregistrate, insa procesarea acestora se va realiza ulterior finalizarii operațiunilor mentionate.”
https://client.hidroelectrica.ro/reclamatii
Adrian Rusu a zis
Si eu am constatat, cu citeva luni in urma, ca nu se poate face online schimbarea titularului unui contract existent cu HE si m-am lovit exact de aceleasi probleme, nu am putut pacali programul de contractare in nici un fel.
Nu inteleg de ce nici in noua versiune, din noiembrie, a programului de contractare online nu au introdus posibilitatea de modificare a titularului unui contract existent cu HE. Eu am renuntat deocamdata la modificarea titularului prin procedura offline, nefiind o urgenta (contract pe numele meu pentru fratele meu).
Viorel a zis
Cand schimbati furnizorul si faceti direct contract pe alt nume ,chiar daca ati devenit proprietar cu acte in regula , va sfatuiesc din experienta sa notificati si vechiul furnizor , care prin diverse anexe si notificari prelungeste contractul abuzand de acordul tacit al vechiului titular .
Ana Nicolae a zis
Buna ziua, eu am depus actele online pe 31 Octombrie, am primit documentele automat pe email dar de atunci nu am mai primit absolut nimic de la ei. La categoria Solicitari inca au mesajul cu intreruperea activitatii care ar fi trebuit sa fie reluata la data de 01.12.22 conform mesajului. Am incercat sa trmit emailuri la toate adresele de email pe care le-am gasit insa nu am primit nici un raspuns iar la numarul lor de telefon am sunat si am stat cate o ora in asteptare apoi am renuntat.
Are cineva vre-o informatie despre ce se intampla cu ei sau ce trebuie sa fac in aceasta situatie?
Mihaela a zis
Bună ziua, ma tot chinui de 2 zile sa închei un contract on line cu cei de la HE și nu reușesc sa încarc factura sub nici o formă, am trimis email la vreo 3 adrese și nu am reușit nimic, ma poate ajuta careva cu ceva informații cum sa procedez sa pot reușii cu un contract?
Mulțumesc anticipat!
Diana F a zis
Salut! Am tot urmarit siteul sa redevina posibila contractarea online, iar acum ca se poate, nu reusesc sa incarc poza de buletin (pasul 1). M-am asigurat ca am fisiere cu extensiile pe care le cer (jpeg, jpg, png) dar nu a functionat.
Aveti vreo idee cum pot incarca?
Multumesc!