Hidroelectrica e ceva rar! Sau S.P.E.E.H Hidroelectrica după denumirea aceea veche, comunistă și birocrată. Pentru clienții casnici, Hidroelectrica poate să fie ceea ce trebuie, pentru cei mari, non casnici, lucrurile nu mai sunt atât de frumoase. Noroc că sunt plafonări în ultima vreme. Dar, probabil există o strategie undeva… dar să nu facem politică, cu altă ocazie.
Trebuie să recunoaștem că e întreagă nebunie cu furnizarea și distribuirea de energia electrică. Toată lumea caută oferte, toată lumea se informează despre furnizorii de energie electrică. Nu credeam că ajungem să facem o liberalizare atât de slabă, cu atât de multe prostii din partea statului, cu atât de multă brambureală.
Să nu mai zic de brambureala cu FUI, cu cei care sunt furnizori de ultima instanță și cei care nu sunt. Sunt convins că vom scăpa de asta în momentul în care toată lumea o să fie pe piața liberă.
Astăzi vreau să vedem păreri despre Hidroelectrica și să lăsăm experiențe despre ei în secțiunea de comentarii. Cât mai la obiect, sper eu!
Oferta acestora actualizată este aici.
Ce ofertă au cei de la Hidroelectrica?
E în strânsă legătură cu ceea ce statul subvenționează. Astfel avem prețul cel mai mic la Hidroelectrica raportat la cel al competitorilor, cumva un pic sub prețul plafonat de stat. Raționamentul este următorul:
- Clienții din categoria A(media lunara pe 2021 sub 100KWh) vor plăti prețul plafonat, adică 0.68 lei/KWh pentru întreaga cantitate;
- Clienții care sunt in categoria B(media lunara pe 2021 intre 100.01-300.00 KWh) pentru primii 255 KWh consumați vor plăti prețul din contract, iar kilowatti consumați peste limita de 255 KWh vor fi taxați cu prețul obținut din însumarea prețului din contract si o mica ajustare de câțiva bani(cel mai probabil) conform OUG 27/2022(art.5 – alin.1);
- Clienții din categoria C(media lunara in 2021 peste 300 KWh) vor plăti prețul din contract pentru întreaga cantitate consumata.
Pe forumuri sunt tot felul de experiențe, așadar ar fi bine să căutăm mai multe informații despre ei. Sunt curios dacă ați mers pe aceștia sau pe Digi Energy sau chiar veniți de la alt operator.
- Citește și cum arată prima factură de la Hidroelectrica
- Citește și ce taxe plătești pe lângă prețul de bază
- Citește și Cum se trimite indexul la Hidroelectrica
- Citește și păreri despre Aik Energy
- Citește și păreri despre CEZ Online
- Citește și păreri despre ENEL
- Citește și păreri despre aplicația Pago
Unde sunt sediile ale Hidroelectrica?
M-am gândit să vin în ajutor cu adresele lor. Dacă mai sunt și altele puteți să aduceți precizări.
- Sucursala Hidrocentrale Bistrita, Str. Locotenent Draghiescu, nr. 13, 610125 Piatra Neamt, judetul Neamt
- Sucursala Hidrocentrale Cluj, Taberei, nr.1, 400512 Cluj Napoca, judetul Cluj
- Uzina Hidroelectrica Oradea, Ogorului, nr.34, 410554 Oradea, județul Bihor
- Sucursala Hidrocentrale Curtea de Argeș, Basarabilor nr. 82-84, 115300 Curtea de Argeș, județul Argeș
- Uzina Hidrocentrale Buzau, Dorin Pavel nr.1, 120290 Buzau, judetul Buzau
- Uzina Hidrocentrale Campulung, Alexandru cel Bun nr. 55, 115100 Campulung, judetul Arges
- Sucursala Hidrocentrale Hațeg, N. Titulescu, nr. 23, 335500 Hațeg, județul Hunedoara
- Uzina Hidroelectrica Caransebeș, Splai Sebeș, nr. 2A, 325400 Caransebeș, județul Caras Severin
- Sucursala Hidrocentrale Porțile de Fier, Strada I.Gh. Bibicescu nr.2, 220103, Drobeta Turnu Severin, județul Mehedinți
- Uzina Hidroelectrica Târgu Jiu, Strada Tineretului, nr. 8, 210185 Târgu Jiu, județul Gorj
- Sucursala Hidrocentrale Ramnicu Valcea, Str. Decebal, nr.1, 240265 Ramnicu Valcea, judetul Valcea
- Uzina Hidroelectrica Slatina, Str. Tudor Vladimirescu, nr. 158, 230087 Slatina, județul Olt
- Sucursala Hidrocentrale Sebeș, Alunului, nr.9, 515800 Sebeș, județul Alba
- Uzina Hidroelectrica Sibiu, Rahova nr.45, 550345, Sibiu, judetul Sibiu
Unde se pot face reclamații pentru Hidroelectrica?
Înainte de toate trebuie să discutați cu aceștia. Dacă aveți succes folosind mail-urile de mai jos sau chiar telefoanele puse la dispoziție, dacă nu trebuie să vă îndreptați spre ANPC și ANRE.
Aveți un link direct aici.
Cum mă mut la Hidroelectrica?
Puteți face cerere pentru a vă muta la aceștia urmărind link-ul acesta. Aveți nevoie de o factură veche și de un act de identitate. Procedura e foarte simplă și semi automată. Nu are sens să mergi la sediile lor, ci totul se face online. Rapid.
Factură Hidroelectrica
Factura vine la 45 de zile. Pe mail sau fizic. Eu am bifat opțiunea de a veni pe mail. Prima factură vine greu, ba chiar am zis că trebuie să scriu un articol despre asta. Nu ca laudă, ca informare.
Da, e ciudat, mi-a venit o factură pe câteva zile, dar cumva e o confirmare că sunt în baza lor de date și că prețul este cel cu care am semnat la ei.
Mă bucur că am făcut un forum atât de mare de discuții, tocmai de aceea am selectat cele mai interesante întrebări din secțiunea de comentarii și le-am adăugat mai jos. Pe măsură ce mai vin informații noi voi actualiza și articolul.
Aveți toate comentariile aici.
Momentan, nu au o platformă prin care să poți plăti cu cardul, însă se poate plăti cu Pago. Aveți link către aplicație aici. E super intuitivă, puteți plăti inclusiv alte facturi. Se discută ca să fie disponibilă și o platformă pentru plăți. Eu am plătit prin varianta asta și mi se pare foarte utilă, poate mai ușor decât ce aveam la Electrica.
45 de zile. Pentru a vedea facturile puteți folosi link-ul acesta.
Se poate trimite la mail: [email protected] sau prin Call Center la 0800 800 359 sau 021 9834, 021 9861 în perioada 24-28 ale lunii. Mai nou, se poate folosi formularul acesta.
Folosiți [email protected] sau [email protected].
Momentan, nu. Este o platformă online, dar nu este gata o aplicație propriu zisă. Mai trebuie să așteptăm.
În mod normal durează 21 de zile. Totuși, vorbim despre o perioadă complicată cu foarte multe schimbări. Unele persoane au așteptat până la 3 luni de zile. Toate acestea vor fi îmbunătățite în viitor, se dorește a se face migrarea în o singură zi. Detalii aici.
Facturile sunt trimise pe mail, sub formă de PDF. Acolo vedeți toate informațiile.
Pentru incheierea contractului de vanzare-cumparare a energiei electrice produse si livrate in retea trebuie sa ne transmiteti la adresa [email protected] certificatul de racordare obtinut de la operatorul de distributie dupa racordarea locului de producere.
Lotzi a zis
Ne-au facut muci Restart Energy după 3 luni de contract au mărit cu 100% tariful de furnizare deși era fix pe 1 an.
Nu mai stiu încotro sa o iau din ce citesc si aici…?
Marius Cucu a zis
Pai și nu poți renunța la contract?
lotzi a zis
smecheria este ca cel putin pe gaze, cei care au ramas pe tarif reglementat au in jur de 0,155 lei/kwh fara tva.
alte oferte de genul asta nu gasesti pe piata libera, deci tot efortul a fost degeba. mai bine ramaneam la Engie
Flav a zis
Pai pe gaz eu am 0.06kwh pana in ianuarie. Vad ca oferta actuala la furnizor este 0.167kwh.O marire nesimtita de aproape 200%. Tarif fara transport si distributie.
mihaela f a zis
Din pacate sunt extrem de neseriosi! Am trimis cerere catre ei in 14 mai 2021!!! am sunat de trei ori pana acum si mi s-a raspuns de fiecare data cu acelasi mesaj: Voi redirectiona solicitarea catre colegii de la contractare!!
Oribil!!!
Cris B a zis
Si eu din 19 mai. Inca nimic…si e 24 septembrie.
VladG a zis
Am trimis pe email o solicitare pentru schimbare furnizor. A trecut o saptamana, momentan nici un raspuns.
Stoica L a zis
Sunt neseriosi !!!!!
Am contract de furnizare energie electrica cu Hidroelectrica.
Am asteptat 5 luni de zile ca se emita o factura .
Am prieteni care nu au primit nici o factura nici dupa 8 luni.
Nu au o aplicatie prin care sa trimit autocitirea de contor (indexul). Acesta trebuie comunicat telefonic.
La telefon poti suna si o ora, nu raspunde nimeni, doar un robot care te pune in asteptare.
Am facut plangeri (trimise pe e-mail) peste tot, si la toate departamentele, pana la director, tot degeaba. Nu am primit niciodata nici un raspuns.
Neseriosi de sus pana jos.
Cand va expira contractul cu ei, adica un an , voi cauta un furnizor mai serios.
NU RECOMAND !!!!!
Costi Stamatoiu a zis
Dl Stoica, sunt în aceiaşi situație. Chiar sunt neserioşi.
Este societate de stat!!!
Dragos a zis
Nu inteleg care e problema daca nu emit facturi? Nu emit facturi, nu se face plata, deci ei pierd. Alte probleme sunt?
Cris B a zis
Eu stiam ca indexul se comunica pe email…
Hermeneanu Ion a zis
Stai acolo,au cel mai mic pret !
Gabriel patru a zis
https://client.hidroelectrica.ro/autocitire
Liviu S a zis
Stoica L nu trebuie sa astepti un an adica sfarsitul contractului , poti renunta la ei oricand perioada de asteptare in acest caz fiind de 21 de zile.
Vancea Demir a zis
Corect
Vancea Demir a zis
Eu încă nu sunt la hidroelectrica,ma gândesc în viitor să mă transfer la ei,după ce își pun la punct logistica.
Ionut a zis
Am asteptat 1 luna la Cluj pentru a face contract cu hidroelectrica, dar macar au cel mai mic tarif.
Cris B a zis
Si ati devenit client dupa o luna? Ati primit facturi lunare?
Ionut a zis
Abia din 10 octombrie mi s-a activat pentru ca de la data contractului trebuie sa treaca alte 21 zile. O sa vad luna viitoare la prima factura. E nasol ca la ei nu este nici cont online, si nu cred ca va fi nici plata online cu cardul. Nu stiu inca nici daca se trimite pe email facturile.
Anca Dug a zis
Buna Ionut, contractarea ai facut-o online sau te-ai dus la sediul lor?
Cum ai fost notificat de activarea contractului?
Merci mult!
Nicolae a zis
Multe comentarii anterioare sunt răuvoitoare sau rău intenționate, deși nu pot nega că probleme sunt destule. Într-adevăr, sunt mari întârzieri în procesarea și trimiterea contractelor și a facturilor, dar e de înțeles, a fost, de departe, compania cea mai solicitată cu cereri în ultimul an. Eu am încheiat contract cu ei în ianuarie, cu valabilitate din 1 februarie, trecerea la noul furnizor făcându-se corect, vechiul furnizor încetând facturarea de la acea dată. Am primit contractul cu întârziere de 4 luni, dar l-am primit, am primit prima factură după 7 luni, dar am primit-o. Au luat notă cu întârziere de indexul pe care l-am trimis de mai multe ori prin e-mail, dar au luat, iar facturarea s-a făcut în mod corect, ținându-se cont de el și de prevederile contractuale. Sper și eu ca Hidroelectrica să-și îmbunătățească relațiile cu clienții și atât timp căt au cel mai bun tarif de pe piață, neavând concurență în privința asta, eu nu văd niciun motiv să mă mut la alt furnizor. Le doresc „răbdare și tutun” tuturor clienților acestei companii!
Cris B a zis
Si ati primit prima factura pt tor consumul din primele 7 luni? Sau pe consumul pe prima luna? Cum sa nu emită factura 7 luni?? E incredibil! Dar am auzit mai multi clienti spunand asta…deci e adevarat.
Eliza a zis
E cam brambureala.
Am făcut contract in febr, am primit prima factura pt Martie, tocmai in sept, neținând cont de indexul transmis la telefon. Următoarea factura a venit in oct pentru luna sept. După ce le-am scris ce fac cu perioada Aprilie-August, mi-au trimis o factura mare, scadentă tot in dec. Ma așteptam sa fie așa mare, dar cine nu e pregătit,ce face? Deci, mai trece timp pana vom fi multumiți de comunicarea cu ei. Răbdare și tutun, vorba unei persoane de mai sus!
Iordan Dumitru a zis
Am primit de curând un mesaj de la Hidroelectrica S.A. : „Prin prezentul e-mail va informam ca a fost modificata perioada pentru preluarea autocitirilor” … bal, bla, bla. Dar eu aștept din ianuarie CONTRACTUL cu ei, după ce am primit email cum că „Buna ziua,
Documentele d-voastra urmeaza a se procesa.
Veti intra in portofoliul Hidroelectrica incepand cu 01.03.2021.
In cel mai scurt timp veti primi contractul pe email.
Cu stima,”
Cris B a zis
Eu am trimis documentele in 19 mai 2021 si pana azi 28 octombrie nu am primit nici macar acel mesaj de confirmare pe care Dv l-ati primit. Nu am primit nici un mesaj de la ei, de nici un fel.
Ionut a zis
Trebuie insistat pe email si telefoane catre ei.
Cris B a zis
Mulțumesc! Am sunat, retrimis emailul, reclamatie cu nr. de inregistrare…Voi mai face…
Gata Alexandru a zis
Buna ziua,
In cazul in care semnez un contract cu Hidroelectrica cine o sa se ocupe de deranjamente aveti idee?! Multumesc
Costin a zis
Rezolvarea deranjamentelor n-are nici in clin nici in mineca cu furnizorul.
Exista departamente specializate de distributie si de inetrventii in caz de avarii.
Sunt platiti de catre furnizor.
Foarte putini inteleg mecanismul, toata lumea injura la greu furnizorul ca-i hot, ca inzeceste pretul.
De fapt furnizorul nu este decit un colector de bani si platitorul mai departe catre distribuitor si intretinere retele / magistrale. Dupa ce-i plateste pe toti (din banii tai/ai mei) din ceea ce-i mai ramine plateste certificatele verzi, TVA-ul, taxele de cogenerare, si evident acciza catre bugetul statului.
Din ce-i mai ramine, traieste si el cum poate 😀 😀
FlorinT a zis
Salut. Legat de Hidroelectrica, nu rezolvati nimic cu telefoane si emailuri catre ei. Cea mai buna solutie si la indemana, plangere la ANRE si sa vedeti ce repede se misca. La fel am patit si eu, am trimis cererea de schimbare furnizor catre ei la final de mai. In iulie am facut plangere la ANRE si in august au urgentat mutarea, cu 1 sep. schimbare furnizor. ANRE ii obliga sa finalizez contractul in 21 de zile( parca) cu instintarea clientului si ANRE in acelasi email.
Acum, partea nasoala e ca nu am inca factura primita de la ei. Mai stau cateva zile, si hop plangere la ANRE…sa angajeze oameni daca nu fac fata.
Gogu59 a zis
Asa ceva mai rar auzi! Deci va mutati la hidro ca au pretul cel mai mic, stiti foarte bine ca e exod catre hidro (in Bucuresti, enel cred ca va vinde cat de curand), stiti foarte bine ca astia lucreaza la portalul pentru clienti, aveti curent, stiti tariful (deci ati putea sa va faceti singuri calculul si sa puneti banii deoparte pentru factura…) dar voi reclamati Hidro la ANRE! Ba, voi chiar sunteti tampiti?
Marius Cucu a zis
Hai să nu fim pe tarla, domnul bucureștean. Păstrați o decență a limbajului.
Nicoleta a zis
Cred ca toata campania asta a fost un fiasco. DPDV organizatoric miistrerul si anre sunt muci se vede ca responsabilii (ministru si presedinte ) n au condus nici un butik o saormerie era deja mortal pt ei. Aica dai 10 mil de oameni din care cel putin 6 mil habar n au de internet pe mana unor golani care cumpara ieftin si o vand scump si tu zici ca asta i liberalizare ? Plus ii pui sa umble bezmetici cu o tona de hartii si dovezi ?
Cat despre Hidroelectrica am trimis actele in ianuarie si cum pina in februarie n am primit nimic am facut cu alta firma care in cateva zile mi a facut transferul. Prin iulie m a chemat si Hidroelectrica sa ma intrebe daca mai raman la ei. Le am spus ca nu. Am aflat in octombrie ca Hidro m a mutat la ei pe sestache dupa ce eu am reclamat vechiul furnizor la ANRE ca nu mi trimite facturi.
Acum incerc in disperare sa le trimit indecsii dar toate adresele de email [email protected] si [email protected] nu accepta emailuri probabil ca au inbox urile pline ca nu le citeste nimeni.
Acum urmeaza sa i reclam la ANRE.
Kovacs a zis
Nu știu alții cum sunt…. Dar eu am așteptat și bine am făcut. Într-adevăr, începutul a fost greoi, însă acum, după 6 luni, am 3 facturi emise și sunt la zi cu ele. Chiar azi am trimis indexul pentru luna octombrie, pe [email protected] și a mers. Nu pot sa știu de ce dumneavoastră nu va merge mail ul, însă, pentru mine e Ok. Și cu toți nervii din primăvară, și cu așteptările, pentru mine a meritat. Acum, fiecare cu părerea lui.
Marius Cucu a zis
Au rezolvat cu plățile online, între timp?
Kovacs a zis
Nu, cu plățile la fel, prin self pay, dar cred ca o sa rezolve și acest lucru. Dar în timp.
Nicoleta a zis
Salut, mailul meu merge dar primesc un raspuns de la mailer demon
Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.
[email protected]
:
Unable to deliver message after multiple retries, giving up
florin123 a zis
Buna ziua,
Sunt curios va calculeaza indexul dat sau estimatul,la mine estimatul de cateva luni.
Cris B a zis
Pot sa va intreb cu ce firma ati facut contract pana la urma? Si daca sunteti multumit. Eu am facut cerere din mai la Hidroelectrica si nu am primit absolut nici un raspuns pana azi, 17 noiembrie. Si daca voi primi, nu stiu ce tarife vor avea din 1 ianuarie 2022, oferta de 0,62 lei/kw era pe anul 2021.
Kovacs a zis
Nu știu alții cum sunt…. Dar eu am așteptat și bine am făcut. Într-adevăr, începutul a fost greoi, însă acum, după 6 luni, am 3 facturi emise și sunt la zi cu ele. Chiar azi am trimis indexul pentru luna octombrie, pe [email protected] și a mers. Nu pot sa știu de ce dumneavoastră nu va merge mail ul, însă, pentru mine e Ok. Și cu toți nervii din primăvară, și cu așteptările, pentru mine a meritat. Acum, fiecare cu părerea lui.
Anca Dug a zis
Ma gandesc de multa vreme sa trec la Hidroelectrica dar am tot asteptat. Acum contractul meu la Enel se incheie la sfarsitul anului. Zilele trecute mi-au trimis notificare cu noile conditii economice si pretul oferit pentru prelungirea contractului…0.956 lei/kWh (fara accize si taxe)…pretul e TRIPLU fata de cat platesc acum, e bataie de joc. I-am anuntat deja ca nu accept.
Intrebare pentru cei care cunosc procedura, de cand se ia in considerare trecerea la noul furnizor?
1. Data la care trimit eu documentele catre Hidroelectrica cu cerere contractare etc. + 21 zile (necesare notificarii vechiului furnizor)?
2. Sau dureaza luni de zile pana se activeaza? (si intre timp trebuie sa raman la vechiul furnizor)
Citesc ca in unele cazuri contractul cu Hidroelectrica e activ chiar daca nu a ajuns la client si acesta nu primeste inca facturile.
Apreciez orice comentariu care ar putea sa ma lamureasca ce se intampla in perioada de „tranzitie”, de cand trimiteti documentatia la Hidroelectrica pana la activarea contractului – dati indexul la vechiul furnizor? la noul furnizor?
Va multumesc,
Anca
Cris B a zis
Daca primiti facturi de la vechiul furnizor, inseamna ca nu aveti contract cu Hidroelectrica.
Lotzi a zis
Revin cu feedback.
Dupa fix 2 luni,
Telefon in call center in care am fost asigurat ca se urgenteaza cererea mea
Si amenintare pe email acum o saptamana ca le fac plangeri la Anpc si Anre,
In sfarsit ieri am primit contractele pe email pt 2 locuri de consum cu tarif fix pe 12 luni
sub 0,70lei/kwh.
Merită.
Pt mine nu conteaza cum si cand ma factureaza important este pretul.
Succes tuturor! A ramas problema gazului
Ticu Florin a zis
Ce pot eu sa va spun ca a decurs totul mai usor de cat ma asteptam si doar prin email trimis pe 9 august pe 11 august au trimis contract si l am semnat pe 28 sept au preluat furnizarea si azi 28 octombrie am primit prima factura pt 3 zile din septembrie la 0,25bani /kw cu termen de plata 45 de zile .Cam asta a fost ,de acum sa vad cum platesc factura la market nu am reusit ,stie cineva cum reusim? Contorul e smart nu este nevoie de transmitere index,facturare de la 1 la 31 ale lunii.
Mara a zis
Se poate face prin transfer bancar direct in contul lor. Atentie sa precizati Titularul contractului, nr de contract, nr de factura.
Kovacs a zis
Facturile se pot plăti la stațiile self pay existente în Penny, de exemplu. Scanezi factura, introduci banii și gata. Speram pe viitor sa găsească o modalitate online de a plăti facturile. Cat despre index, și eu am contor smart, dar pentru siguranță trimit și indexul.
Ticu Florin a zis
Multumesc o sa incerc la Penny speram sa fie mai bine. Sa auzim de bine.
Mihai Mar a zis
La mine tot a mers bine doar după ce am trimis documentele la [email protected]. La [email protected] am așteptat 3 luni. Noroc cu un cunoscut care m-a îndrumat la cealaltă adresă de email. Aștept acum prima factură.
Mely a zis
Eu am trimis de pe 30 iunie documentele si pe 5 noiembrie nu am inca un raspuns dupa 7 telefoane date saptamanal. Am trimis pe ambele adrese de mail.
Istrate Florin a zis
Buna ziua,
va spuns din experienta:
– inceputul destul de greoi cca. 3 luni de asteptare (mai – iulie) pentru primire contract;
– in septembrie a fost schimbat furnizorul Enel (0,74 lei/kWh – in luna august) cu Hidroelectrica (0,62 lei/kWh in luna septembrie).
Factura de la Hidroelectrica (luna septembrie) are perioada de consum (05.09 – 0.1.10.2021) cu scadenta 20.12.2021.
Plata urmeaza sa o fac prin transfer bancar.
Concluziile le puteti trage singuri.
O zi frumoasa va doresc.
Valentin a zis
Bună ziua stimate domn ,îmi poți spune exact ce preț ai acum la energie …preț total ..
Alina Vasion a zis
Buna, iti raspund eu la intrebarea ta 0,62 lei/kwh si data scadenta la factura emisa 45 zile.
Petrică Stăncioiu a zis
Da.Început greoi.. dar sunt fff multimit de pret….0.6769 lei/kw.
am 2 contracte unul Tr.Severin si altul intrun sat din Mehedinti.Am devenit client cu 05-05-2021, am primit factura ptr prima plata in august,la ambele locuri de cosum.Platesc din telefon prin trasfer bancar.Totul e ok.Incet ne adaptam schimbari.Trebuie avut grija de Hidroelectrica, este a NOASTRĂ…in perioada constructiei celor 2 PF 1&2 sau facut eforturi uriase economice & umane la care am participat genaratia mea si a perintilor mei.
Costin a zis
Si ale carei profituri au fost confiscate de onor puliticieni.
Alina Vasion a zis
Buna, si eu am primit prima factura in noiembrie 2021, contract facut online din data de 15.06.2021. Mi-au trimis factura doar pentru primul index dat de mine, si da se prinde greu legatura sa putem da citirea in perioada 24-28 ale lunii.
Eliza a zis
Știe cineva dacă la plata facturii cu Selfpay se ia comision?
Kovacs a zis
Nu se ia comision
Costi a zis
Se pot face plati si prin aplicatia Pago, se scaneaza codul de bare de pe factura sau se cauta furnizorul la rubrica furnizori , este simplu