Eram la o șuetă cu câțiva oameni de la anumite magazine online și mă minunam de câte task-uri diferite au de realizat. Deja nu mai vorbim de marketing, deja nu mai vorbim de procesări, ci de un amestec total, fiecare face ce poate. Și când vorbești de magazine mari, cu pretenții, începe să îți dea de bănuit de nebunia care e în spatele unui magazin online de pe la noi.
În tot timpul ăsta, preocupat de treaba cu laptopul, am căutat variante în stânga și în dreapta. Momentan, vreau să mă bazez pe un Asus Zenbook, de la gălbejiți. Sper să ajungă până pe 30, mă aștept la orice de la altex.
În fine, căutam variante de preț pentru un parfum pentru cumnată-miu și ajung la eMAG.
Plată ramburs 5 lei, transport 5 lei.
Practic, eMAG face încă un pas în față pentru educarea clienților. Românii aleg să plătească ramburs într-o proporție de ~80%, cel puțin așa zice statistica din 2018 a celor de la Netopia.
E încă un pas îndrăzneț pentru ei, chiar dacă mulți comentează pe Facebook că, de fapt și de drept, se apropie Black Friday sau că au datorii sau că mai știu eu ce.
Mie mi se pare inspirată mișcarea luată dintr-o poziție de aproape monopol pe online, cel puțin din punctul de vedere al ratei de conversie.
Așa cum ați văzut și în articolele precedente, eu sunt un susținător al plăților online, indiferent de magazin.
În plus, pentru orice magazin rambursul înseamnă un cost în plus și cashflow îngreunat. Bine, nu e cazul pentru eMAG, nu duc ei lipsă.
Totuși, va fi un pic tricky pentru magazinele din marketplace. Dar, oricum, plângeau băieții de la magazinele afiliate că noile reguli…
Doc a zis
Mai fac un ban în plus, că nu mai au.
ice4you a zis
Eu nu as fi atat de sigur ca emag sta chiar atat de bine pe cat pare, taxarea aia in plus e si pentru ca pot … dar cu siguranta mai ascunde si alte pierderi tot mai mari pe care trebuie sa si’le acopere de pe carca prostilor pentru ca s’au extins enorm de mult in vremea in care ofera din ce in ce mai putin, daca te uiti pe paginile lor de suport, problemele raportate depasesc cu mult problemele rezolvate, plus ca de cand cu tovarasul Sora, s’a pornit si un boicot care le-a deschis multora ochii ca emag nu e singura varianta. Oricum ar fi, dpmdv, toate rahaturile care le’au tot facut/impus in ultima vreme, o sa le accentueze si mai mult pierderile si nu viceversa. Cat despre afiliati, situatia nu e roz deloc, mai ales ca in ultimi doi ani au scazut la minim comisioanele, acum si cu taxarea asta suplimentara, numai ok nu o sa fie.
Marius Cucu a zis
La niciun alt magazin nu e rată de conversie ca la eMAG. Că e minim, că au dat-o în bară cu ce-a fost în vară, da, dar asta e strict din cauza celor care au rămas p-acolo la decizii, pe zona de mijloc. Altfel, când vezi că au tab pentru produse văzute la TV clar strategia nu se mai pupă cu online-ul.
ice4you a zis
Yeep! 🙂
Adrian a zis
eUie mMag!
ice4you a zis
#idem 😀
Marius Cucu a zis
Nu mai înjuraț’. Și așa ne caută băieții de la klarmedia. 🙁
vasile a zis
Bravo, acum ne dai si pe mana sri-ului! 😀
Marius Cucu a zis
SRI de eMAG.
ice4you a zis
Pai cine a injuta??? Acum nu mai e academica, sau?
Marius Cucu a zis
Domn` Popescu, #rezist.
ice4you a zis
BTW, vezi ca nu sunt numai klarmedia! 😀
Marius Cucu a zis
Văd și eu în logs. 🙂 Doar că mai am și un block.conf pentru unii. 🙂
Cristi a zis
E o politica destul de comuna in ultima vreme. multe magazine online aplica taxa pe ramburs. mai mare sau mai mica. Si nu i-as spune tocmai…educare. Cum spunea mai susice4you, taxarea asta ascunde ceva pierderi pe care emag vrea sa le acopere, plus ca e in avantajul lor sa simplifice platile
vasile a zis
Deci tu cumperi ceva de ~700 si esti nemultumit de 5-10 lei, nu inteleg?! Pai si cand marfa e 50 si transportu’ 25, ca asa e in general si uneori ai nevoie, hm?!
Marius Cucu a zis
Unde sunt eu nemulțumit? Mie mi se pare o treabă foarte bună. Asta pentru că nu mă deranjeaza, tocmai pentru că eu dau hate celor care nu oferă opțiunea de plata cu card și plec de la premisa că vor să fure la cântar. ?
vasile a zis
Nu’s ce sa zic, de ce hate?! Ramburs e mai discret asa…. pentru chestii! 😉
Marius Cucu a zis
Păi e simplu la mine, dacă scot bani de la BT am procent, așa că prefer să plătesc online orice. Practic, la mine e mai scump cash-ul, în plus n-am o evidență clară la ce cheltuiesc din cash, pe când… card.
Postolachi Dumitru a zis
Ești sigur că produsul era vândut de eMAG? Eu era să-mi iau țeapă cu nu știu ce vendor din marketplace: curierul mă costa la fel de mult pe cât costa produsul.
Am comandat din China și s-a rezolvat mai simplu și mai ieftin… era vorba de o banală curea de Xiaomi Mi Band 3.
Marius Cucu a zis
Da. Fu totul ok cu produsul. Pute bine 😀
Vlad a zis
Nu stiu cum se face dar produsele cu plata ramburs ajung la timp iar cele achitate online cam intarzie la eMag. Uneori nepermis de mult. Tot o politica; damboviteana.