Citeam zilele trecute despre noua lege privind produsele neconforme. De fapt, nu este o lege nouă, ci au venit cu clarificări și amenzi directe pentru cei care nu respectă legea. Întrebarea se pune, însă, la cât de capabil este statul să amendeze magazinele care nu sunt din România ori chiar din Europa.
Vedem cu toții că e concurență tot mai mare în direcția asta și, așa cum am mai zis-o, concurența pentru eMAG nu a venit de la Amazon, așa cum se așteptau mulți, ci direct de la chinezi prin Temu și Trendyol.
Mi se pare că, totuși, Trendyol are mult mai multă putere să îi deranjeze, în timp ce Temu doar le omoară o mică parte din Marketplace. Bine, adunat… le fură destul de mult din piață. Chiar citeam recent niște discuții pe grupurile de profil: clienții Trendyol sunt un pic mai asumați: nu își bat capul să dea retur și asta probabil pentru că au discount-uri foarte mari. Sigur, pe termen lung, treaba asta nu o să poată să fie susținută. Se încearcă cu orice preț să se prindă cotă de piață, e evident.
Au venit cifrele pentru începutul de an ale eMAG-ului și sunt pe negativ cu rezultatele. E clar că a fost un an greu, cu multe complicații, însă anii ăștia au fost multe schimbări la ei în management. Sunt convins că cine a părăsit barca n-a făcut-o de drag.

Aveți cifre mai multe aici.
Era ușor să conduci când erai singurul de pe piață, e mai greu acum cu atât de multă competiție, fie ea și… neloială. Dar cum ziceam, sunt o grămadă de magazine pe Trendyol, inclusiv evoMAG, Carrefour și multe altele. E încă un alt canal de vânzare, dar cu putere mult mai mare de promovare. Plus că Altex și-a mai învățat lecțiile în online și mănâncă și ei destul de mult dintr-o zonă ceva mai premium.
Culmea, din punctul meu de vedere, eMAG a avut un Black Friday bun. Cumva, au ajuns să fie dirijorii campaniei și toți să joace în funcție de ei. E o evoluție aici.

eMag sunt, oarecum, că patronii români din HORECA: câtă vreme au cam fost singuri pe piață ( sau cu o concurență slabă) au fost în frunte. Cănd au apărut competitori puternici,au capotat.
Cei din HORECA au avut avantajul tichetelor de vacanță de la bugetari, eMag dețineau o poziție de forță prin marketplace. Acum lucrurile s-au schimbat și încep să se vaite…
Cam așa ceva, doar că încă au avantaj. Brandul lor e mult mai mare față de astea chinezești. Ar putea să revină în preferințe.