Ruta București Ploiești și invers este rapidă cu trenul. Duminică am făcut 1 oră 30 cu mașina, blocați un pic la intrarea pe autostradă, de pe centura de vest din Ploiești + cea de la ieșirea de pe autostradă din București. Cu niște ceață pe porțiuni era logic să facem atât.
Ieri am fost cu trenul. Un Regio Expres aparent(habar n-aveam că există așa ceva). 11 lei și 37 de minute mai târziu eram în București.
Am mai prins o treabă d-asta recent, cred că am făcut și mai puțin, cu ceva Inter Regio, dar am pus pe faptul că era biletul mai scump și că a avut întârziere. Am dat vreo 22 de lei direct din tren. Tot în jur de 35 de minute am făcut.
Condiții mai mult ca decente. Cald, liber, mai liber decât la privați și mai comod. Am avut măsuță pentru laptop, am nimerit de fiecare dată puțini oameni și m-aș mira ca cei 3-4 lei în plus(e vreo 7-8 biletul pe Regio) să filtreze atât de mult oamenii. Poate doar că nu oprește în stațiile „emergente”.
Mă pregăteam să zic: vai, ce mișto este cu CFR-ul până la întoarcere când:
- pe tabla de informații era un tren cu întârziere de 40 de minute
- la informații ne-au ghidat pe linia 5, inclusiv pe tabla cu informații
- la boxă au anunțat trenul pe linia 4
- trenul a plecat de pe linia 6
O fi nod și toate se sparg în București, dar pare un pic de haos p-acolo.
Nici acum nu știu în ce tren m-am suit, eu am plătit pentru Regio Expres, pe el era afișat ceva de InterRegio. Poate or fi fost comune, poate a fost greșeală. Cert e că a plecat cu vreo 10 minute mai devreme decât aveam eu pe bilet.
Așa brambură mai rar.
Altfel, am nimerit în gara din București un Astra Trans Carpatic. De mult am vrut să merg cu așa ceva, dar nu m-am chinuit niciodată să-l prind. Nu știu dacă la alții se întâmplă asta, dar cât făceam poze de p-afară vedeam că era un nene care dezinfecta p-acolo și curăța trenul cu interes. În plus, n-arăta rău deloc.
Pe ruta Ploiești București sunt foarte multe trenuri, cred că-s din oră în oră așa că niciodată n-am ținut cont de ce tren vine.
PS cred că poți face o serie: „grupurile de Facebook din tren” Atât de multă dezinformare p-acolo, de la oameni cu certitudini. Mamă!
Costin a zis
Rezolvarea-i la-ndemina: negocieri serioase cu niponii pentru transformarea CFR intr-un subsidiar al Cailor Ferate Japoneze. Ceva locatie de gestiune, dare in arenda, se gaseste ceva, totu-i sa se vrea. Dar… adio capuseala deci さようなら! 😀
(fuguta la Google Transalte!)
Marius Cucu a zis
Atât timp cât nu e nimic digitalizat acolo, iar femeia aia vorbea la telefon pentru a afla informații, e normal să fie greșeli d-astea.
Stefan a zis
Eu vreau sa experimentez mersul la mare cu trenul. Ruta Brașov – Constanta
Sper sa fie ok
Marius Cucu a zis
Ar trebui să fie ok, deși mereu văd întârzieri de la munte pe tabele.
Costin a zis
S-aveti mincare (multa) la voi! 😀
Marius Cucu a zis
Softronic aveau de mâncare la un moment dat, în tren. Nu știu ce s-a mai întâmplat.
Adrian Bolocan a zis
Da` trenu` tuc, tuc, tuc…
Marius Cucu a zis
Te văd eu tuc-tuc de la Suceava la București.
Vasi a zis
N-am mai mers cu trenul de vreo 11 ani. Atunci luasem un Rapid Sfântu Gheorghe – Constanța. Băi tată, băi ! 11 ore a făcut . Noroc că nu mai pot să urc (escaladez) în el.
Marius Cucu a zis
Pe distanțe lungi, fără modernizare, nu te băga decât de nevoie. Unde știi că au modernizat, mai e o șansă. 🙂
Costin a zis
Parca aveai de gind sa incerci Transsiberianul, excursie completa. Pe cind ?
Moskwa-Vladivostok – fix 8 zile + alte 8 returul.
Piece of cake.
Marius Cucu a zis
A venit o pandemie între timp. Rămânem pe meleaguri d-astea mai încete.