La Ploiești.
Acum mulți ani de zile erau vreo 3 intrări în Ploiești din DN1. Toate la mai puțin de 2-3km și cumva se uneau în zona de nord a orașului. Nici noi nu știam bine pe unde să intrăm și pe unde să nu intrăm în oraș.
După mulți ani și după foarte multe accidente cu victime a rămas un singur sens giratoriu pentru zona de nord a orașului, cel din zona benzinăriei Petrom.
Se face un pic de coadă acolo, la fel cum se face la cel de la intrarea de la Ploiești Vest cu Strejnic. Dar e suportabil.
Ghici ce, nu mai moare nimeni. Morți la propriu, nu la figurat.
Mai sunt niște zone foarte vulnerabile pe DN1, „în partea ploieșteană”: la Păulești și la Florești. La fel, în acea zonă sunt foarte multe accidente cu victime.
La Păulești, dacă vrei să faci stânga spre Ploiești, cu tot cu faptul că aveai un sfert de bandă de accelerare erau accidente foarte multe pentru că românul nu respectă viteza de 100 km/h venind de la munte și în 100 de metri n-apuci să prinzi viteză cât să nu încurci. Era o loterie să intri în DN1 de acolo, de aceea foarte mulți făceau ocolul pe la rondul suspendat.
Acum este un rond provizoriu făcut acolo(de câteva zile), marcat cât se poate, pentru a face unul permanent. Probabil vor să verifice cât loc au nevoie tirurile, probabil vor să mai optimizeze lucrurile, habar n-am.
Ce fac românii noștri dragi?
Scandal.
Cum să pui rond pe DN1? Cum să stăm la încă un rond din 20km în 20km?
Nenorociților. Știm noi că pentru Ramatuelle s-a făcut, să intre lumea în complex.
Când e vreun accident toți plâng: „Doamne, dar de ce nu face statul ceva„. Când se face, exact cum s-au eliminat accidentele de la Strejnic, de la Nord și din alte locuri tot românul țipă că mai stă la un rond.
Și hei, nu vorbim de o autostradă unde da, un rond ar încurca, ci un drum național care trece prin localități. Să ne așteptăm să fie și limitări, și ronduri.
Eu unul sper să se facă unul și la Florești sau măcar să se interzică stânga acolo, pe DN1.
Adrian Rascu a zis
Corect, este nevoie de astfel de sensuri giratorii, dar trebuie facute cu cap. In primul rand, diametrul trebuie facut cat mai mare pentru a putea permite intrarea in giratoriu a mai multor masini.
Giratoriul de la Petrom(Luck Oil) ar trebui refacut in forma celui de la intrarea dinspre Bucuresti, adica o banda speciala pentru cei ce vin dinspre Campina si atunci nu ar maifi blocaje asa mari(nu numai in week end, dar nici dimineata in timpul saptamanii. La Paulesti si Floresti, giratoriile nu ar trebui facute in dreptul drumurilor de acces, ci la o distanta de unu-doi km in ambele sensuri de circulatie, cu despartirea circulatiei in doua, cei carevin dinspre Ploiesti(Campina) si merg spre Brasov(Bucuresti) sa poata circula fara sa fie incurcati, pebanda 1, iar cei care vin de la Paulesti sau Floresti sa poata intoarce pe banda 2. In aceste conditii, circulatia ar fi mai fluida, mai sigura, chiar daca pentru unii ar fi un chin sa mai fava cativa km in plus. In acelasi mod s-arputea proceda si pentru intrarile inBaicoi. Parerea mea!
Si intradevar, ar fi necesar un pasaj la Strejnic, e jale cand circuli in zona in jurul orei 15-16.00, am stat in coloana de dincolo de giratoriul de la DN1A.
Marius Cucu a zis
Acolo, la Strejnic, cred că efectiv orice s-ar face la 15-16:00 nu cred că va putea prelua traficul total. Gândește-te că fix acolo se sparge traficul din autostradă și din DN1.
În plus, merg frecvent în zona aia, efectiv e tot Ploieștiul care lucrează în București la ora aia și de dimineață. Când vor continua autostrada și vor face nodurile spre Buzău și spre munte s-ar mai putea fluidiza, cred.
Dar și așa, mă uit în parcarea de la gară: efectiv sunt mașini ca furnicile acolo. Îmi imaginez că restul sunt pe centură la orele acelea. Toți ploieștenii lucrează în București.
Altfel, parcă am auzit ceva legat de rondul de la Strejnic într-o ședință de CL. Nu mai țin minte dacă a trecut sau nu propunerea.
Ideea ta cu rondurile puțin mai încolo de intersecțiile mari e interesantă. S-ar putea să preia ceva trafic.