Dar astfel de reportaje sunt utile pentru că pare că lucrurile se vor schimba ușor în bine.
Totuși, trenul nu este predictibil nici măcar pe București – Brașov, cea mai nouă cale ferată de la noi. Și sunt mai multe motive pe care le-am observat ca simplu călător:
- spre Cluj încă sunt lucrări mari și acolo sunt întârzieri mari, implicit pot apărea întârzieri la trenurile care ajung de departe
- la prima ninsoare mai serioasă se rup pomi și efectiv se rupe legătura dintre Sinaia și Brașov, iar atunci apar întârzieri de zeci sau sute de minute
Dacă mai apar și treburi punctuale pentru că avem probleme cu semnalizarea sau cu respectarea barierei, tot întârzieri în lanț se întâmplă.
La fel, țin minte că trenul a întârziat 10-15 minute doar pentru că nu aveam scară pregătită pentru om cu handicap.
Cea mai nouă întârziere a fost înainte de sărbători: un tren poate pleca cu întârziere din Gara de Nord pentru că alt tren a avut întârziere și așteaptă acei călători. Da, am pățit de 2 ori treaba asta, iar o dată pentru 40 de minute am stat în Gara de Nord să plecăm. Prima dată am crezut că e glumă a oamenilor din tren, dar a 2 a oară s-a întâmplat să văd 15-20 de oameni că se mutau dintr-un tren în altul.
Și treburile acestea nu sunt izolate. Sunt frecvente. Iar ca să recomanzi cuiva asta trebuie să fie predictibil. Nu cred că vom face treabă cu 37 de trenuri.
Totuși, puteți privi și partea buna a lucrurilor. Am întârziat 15 minute, la un moment dat, iar trenul avea întârziere 20 de minute așa că l-am prins. Sigur, ar fi venit următorul aproape imediat, însă și acela ar fi luat întârziere.
M-am învățat cu sistemul și îl accept. Am alternative? Da, cu siguranță aș putea să mă sui în mașină și să ajung la treaba mea. Dar când văd un bucureștean că zice că a făcut mai mult decât mine, iar eu sunt venit din Ploiești… parcă merită „stresul” ăsta. De fapt, obișnuința de a munci din tren, de a dormi în tren sau chiar de a bea ceva fără să mă gândesc că trebuie să mă sui la volan.
Dacă mă uit direct spre Valea Prahovei, sunt ~30 de trenuri în decurs de 16 ore. Unele mai proaste, altele mai bune. Din Ploiești faci sub o oră până la Sinaia și sub 2 ore până la Brașov. Cu mașina, până nu se vor face centurile… nu cred că va fi vreo îmbunătățire. Chiar și cu ele nu sunt convins că se va face ceva.
Chiar citeam recent că pentru a scurta cu câteva minute ruta ar trebui să se bage cât un sistem Patriot pentru un tunel. Trebuie 10 km de tunel. Probabil aceleași costuri vor fi și pentru autostradă pe care cred că n-o s-o vedem până în 2035.
Așadar, într-un fel sau altul o să fie nevoie ca alternativa la DN1 să fie promovată.
Costin a zis
Digi 24 vai mama lor, se mai uita cineva la ăștia?!
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/audiente-prime-time-decembrie-realitatea-plus-21886702
Marius Cucu a zis
Nu prea se mai uită lumea la TV. Dar s-ar putea să consume mai toată lumea știrile… pe internet.
Anul trecut Digi erau cei mai citați online, nu mi-a sărit nimic legat de ei în 2024.
Postolachi Dumitru a zis
Vezi ce înseamnă să n-ai elicopterul tău? Sau măcar avion… că de la București la Brașov e un zbor de 25 – 30 de minute dacă nu te întâmpină ceața la poalele Tâmpei 🙂
Marius Cucu a zis
Ce să faci cu un elicopter dacă n-ai bani de 2 piloți?