Cred că sunt unul dintre oamenii care nu-s deloc fani ai condusului. Pur și simplu, la cât de entuziasmat eram la 14-15 ani, pe atât de anti deplasare cu mașina am ajuns acum. Mai ales, dacă drumul trece de 2 ore.
Ăsta este unul dintre motivele pentru care nu mă motivează să am o mașină nouă. Nu o consider utilă în momentul de față.
Totuși, întotdeauna mi-au plăcut Sandero, chiar dacă nu erau niște mașini wow. Dacia a lansat modele noi, le-au redesenat și noul Sandero Stepway chiar pare mișto.
O prezentare mai jos cu toate modelele:
ice4you a zis
Neavand aeroport peste tot in tara, daca ce sare peste doua ore de mers cu masina, nu te mai incanta, cu ce te deplasezi? Bicicleta? 😀 Ah, sau tu esti d’ala invatat sa fi carat de cineva, printes? :))
Una peste alta, noua generatie Dacia arata bine, chiar foarte bine, saltul de la vechea generatie fiind evident.
Marius Cucu a zis
Da, da, adevărat arată bine.
Nici cu aeroport pe intern nu e ok, faci 35 de minute cu mașina până la aeroport, probabil 30-40 și cu trenul, când se va da drumul, dar e de luat în calcul și faptul că mai ai un check in, niște cozi p-acolo(după covid). Dar pentru o Budapesta sau tot ce sare de câteva ore de mers cu mașina… prefer avion. Să fie și rentabil, ca preț, evident. 🙂
Alexandru Ababei a zis
Motoare prea mici. Stai și te rogi de ea să tragă..
Marius Cucu a zis
E reglementare europeană, o să fie tot mai mici.
ice4you a zis
@Alexandru Ababei: ce inseamna mai exact „te rogi sa traga”, nu de alta, dar pe la noi toti vorbesc de asta, de parca toti sunt campioni de Formula 1 si cam asa isi motiveaza alegerea unui cazan nemtesc, desi de multe ori, caii aluia sunt mai mult stafii a ce au fost odata! Dacia nu vinde bolizi, Dacia vinde masini care sa te duca de la A la B, acum si in conditii tot mai ridicate de siguranta. Motorizarile alea sunt departe de ce viseaza romanul nostru, pilot de F1, dar pentru un om cu tiglele pe casa, sunt ok pentru ca in primul rand sunt ajutate de niste cutii foarte misto etajate, primele trei rapoarte fiind destul de scurte pentru a avea maximul de cuplu necesar prin oras la iesirea din vreo intersectie, in urcare sau depasire, iar restul de doua (vorbesc de cutia in 5 viteze) sunt semi-lungi tot din motivele expuse mai sus. De acord, nu sunt niste sportive, dar Dacia nu si’a propus asta niciodata.
Eu astept hibridul ala cu un enorm interes. Daca Dacia reuseasca sa il vanda undeva pe la 15.000EU, dau lovitura ca 10.000EU iei voucher de la stat si cu siguranta ca o sa se umple din nou pe strazile de pe la noi de Dacia, ca in vremurile bune! 😀 Treaba o sa fie si cu asta pe GPL, sa vedem preturile.
Marius Cucu a zis
Meh, mulți o ard cu treaba în depășiri, dar deh, dacă mă descurc eu cu 1.4, din prima generație, sau cu Matiz cred că m-aș obișnui cu toate.
Bine, n-am avut eu discuții nici cu Matiz, ne-am înțeles bine, ne feream de TIR-uri. 🙂
Mai așteptăm câțiva ani pentru hibrid. 🙂 Oricum, ușor, ușor, se pun și taxe pe electric așa că…
ice4you a zis
Alea cu depasitul … e deja un laitmotiv, exact cum ziceam, zici ca toti romanii s’au nascut piloti F1, plus, ca, am oferit niste explicatii tehnice legate de cutia de viteze care este mereu ignorata, desi, transmisia este cea responsabila in mare parte cu comportamentul unui motor si exploatarea eficienta a lui pentru ca ea pune puterea la roata. In cazul dat, asupra cutiilor de viteza au fost atenti si au reusit sa le ofere o cutie care sa le exploateze cate de bine se poate. 🙂 Restul e can-can si legendele romanului fan cazane. :)))
De ce sa mai asteptam cativa ani dupa hibrid? Pe Renault sunt deja, urmeaza sa ajunga si pe Dacia, cel mai probabil prin toamna anului viitor cand este anuntata si electrica. Anul viitor o sa avem o explozie de lansari pe nisa asta, electric/hibrid, de catre toti marii producatori! 😉
Alexandru Ababei a zis
”stai și te rogi să tragă” înseamnă că sunt puturoase ca mașini. Nu trebuie să fii pilot de formula 1 ca să ai nevoie de putere într-o depășire, ci nevoia asta o simte oricine are câteva mii de kilometri parcurși la volanul unei mașini. Ai nevoie de putere chiar și în oraș pentru a evita unele incidente, pentru a putea ieși în strada principală fără să frâneze tot alaiul în urma ta, într-o rampă, în orice.
Marius Cucu a zis
Eu-s de acord cu tine, dar aici ține chiar de experiența ta cu „bolidul”. Dacă ai un minim de experiență pe mașina X te vei descurca și în situațiile date, îi vei învăța limitele. Altfel, pe acolo pe la Germania sau chiar Franța oamenii erau civilizați în trafic, în orașe. Sunt multe situații în care chiar n-ai nevoie de anumite depășiri pentru că tot la semaforul următor te oprești cu celălalt.
Dacia, mai nou, are un fel de cutie automată. Plecatul din rampă e mult mai simplu.
ice4you a zis
@Alexandru Ababei – ai condus vreo motorizare noua de la Dacia? Adica din ultimi 5 ani? Nu de alta, dar, conform descrierii tale, parca in discutie e vorba de vreun scuter ceva … si ti’o spune unul care a avut pe mana si motorizari de 50CP si de 250CP and up to, iar pe Dacia le’am testat toate de pana acum! Asa cum zicea Marius, depinde de tine mai mult decat de masina, cat de sofer esti si cum stii sa exploatezi ce masina aia! Nu doar motoarele mari iti pot oferi confortul de care vorbesti, cu alea se descurca tot prostul, poti sa fie foarte ok si o motorizare mica, daca te adaptezi si cunosti limitele masinii, plus ca asa cum am zis si tot repet, conteaza cutia aia, care e foarte ok la Dacia, plus greutatea redusa, vorbim de ~1000kg si o aerodinamica tot mai buna, ca degeaba ai 150Cp pe >1,5 tone si o aerodinamica de frigider, plus o cutie prost etajata … in mare e cam tot dracul ala.
Uite cum se descurca testa de mine acel 0,9TCE,in rampe:
P.S. Sa nu ma intelegi gresit, si mie imi plac motoarele mari, ca oricui, dar tot din experienta cu multe masini si multe motoare iti zic ca niciodata motorul ala nu o sa ti’se para de ajuns si mereu o sa vrei unul mai mare! Deh … :))
@Marius: cutia aia e robotizata, adica, e o cutie manuala cuplata la un ambreaj controlat de computer, dar s’a dovedit a fi o cutie decenta si mai ales fiabila si ieftina la intretinere! 🙂 Pe de alta parte, de ce crezi tu ca se vinde Dacia in draci pe afara? Pai tocmai de aia, ca oamenii aia sunt mult mai linistiti si civilizati in sensul ca au inteles ca masina aia e o masina ieftina la cumparare, ieftina la intretinere, ieftina la taxe si care isi face foarte ok treaba de masina in limitele legale, ducandu’te lejer si in siguranta de la A la B. Cam atat e tot ce ii intereseaza, restul e can-can romanesc! :))
Pato Basil a zis
Eu sincer consider că de la ediția precedentă, Dacia a început să se încadreze în ceea ce reprezintă o mașină actuală din punctul de vedere al designului.
Problema in viziunea mea o reprezintă tendința impusă de reducere a noxelor care se transforma in practica cu acele motoare 0.6-1.0 …pare o glumă proastă sa pui un astfel de motor spre exemplu pe un Dacia doker… Ce urmează? Autocare cu motor de 1.2? Camioane?
Poate ne opunem progresului, dar eu as aștepta să mai treacă 5 ani că să adopt o astfel de tehnologie, inclusiv pentru electric.
ice4you a zis
Pe Dokker se descurca deja de cativa ani mai mult decat onorabil 0,9TCe, vezi in sensul asta masinile care sunt deja in flote, in special pe la curieri!