Cred că am mai zis-o. La mine în zonă sunt destul de multe rable în parcări. Unele sunt mașini relativ bune, dar peste care au trecut anii. Pandemia a pus la pământ multe mașini. Cel puțin, așa mi se pare că s-a întâmplat.
Ori oamenii și-au luat mașini noi, iar cu cea veche nu s-au mai înțeles, ori pur și simplu au abandonat-o. Pe de altă parte, de când cu inflația, de când cu greutățile, văd tot mai mulți oameni care merg cu sacoșica la cumpărături. Nu vedeai prea des înainte.
„Rabla locală” va începe în câteva zile. S-ar putea să fie un pic de întârzieri în anumite implementări pentru că și primăriile vor trebui să dea câte 600 de lei, din cei 3000 promiși pentru fiecare rablă. Va interesant câți bani vor avea anumite primării pentru asta.
Ei zic că s-ar renunța la 100 000 de mii de mașini cu programul ăsta. Nu știu, 3000 de lei înseamnă un salariu minim. Brut. Dacă puneau câteva sute în plus, poate chiar 2000 de lei cred că se îngrămădea lumea să scape de rable.
Măcar în prima fază și mai scăpai și de niște locuri de parcare blocate de un fier.
Pheno a zis
Cred ca problema e pusa gresit. Ar fi trebuit sa fie fix invers. Pentru masinile abandonate era buna cate o amenda de minim 3000 euro si se rezolva problema instant. Nu vad de ce ar trebui sa se implice statul, sa despagubeasca pe cei care si-au achizitionat masini de buna voie? Statul nu a obligat pe nimeni sa-si cumpere masina. Cred ca e de la sine inteles ca „ajutorul” statului este platit de noi toti si de cei care au si de cei care nu au masini. De ce-am face asta?
Marius Cucu a zis
Da, dar cred că se merge pe ideea că mai bine stimulezi omul cu o sumă decât să faci o procedură întreagă pentru a ridica o mașină. E mai ieftin. Plus dreptul ăla la proprietate.
Bine, în București am văzut că se mai mișcă. La noi în Ploiești sunt destule abandonate în parcări, dar nu știu să fie vreo lege pentru asta. Ba chiar sunt niște dube pe aici și, în teorie, se dau amenzi pentru că n-ai voie cu duba în parcare.
Gândește-te că pentru o mașină ridicată trimiți niște oameni la pozat, la ridicat, faci un întreg scandal. Dacă omul face asta, însă, de bunăvoie… nu mai faci un întreg proces birocratic.
Pheno a zis
E mai simplu decat pare. Ne vine amenda si platim atat transportul cat si amenda. Nu e obligat statul sa fie carausul nostru. Nu ne caram masinile, se dubleaza/tripleaza amenzile, pana rezolvam problema. N-ar trebui sa fie problema statului cum degajam noi spatiul ocupat de rable.
Andrei Bucur a zis
Nu e deloc birocratic. Orice este pe spatiul public poate fi ridicat. Amenda, ridici si faci bani la buget.
Cu stimulari nu merge.
Pheno a zis
Statul ar trebui sa se „bucure” doar de rezolvarea problemelor comunitatii, cu sau fara amenda. Ca atare, statul trebuie sa atentioneze „beneficiarii” viitoarelor amenzi ca au la dispozitie intre 7-15 zile ca sa degajeze spatiul public (pe care il vor elibera oricum, mai devreme sau mai tarziu, cu sau fara amenzile aferente). Toata lumea isi face de cap, doar pana se pune problema de bani. Cum l-ai fript pe cojean la buzunar, cum devine imediat cooperant.
dam167 a zis
E îngrijorător faptul că voi 2 (Pheno și Andrei) nu realizați că măsurile alea pe care le aruncați voi presupun alocarea unor resurse. Pe lângă ce zice Marius cu constatarea (pozatul), ca să ridici o mașină trebuie să trimiți un utilaj și oameni care să facă treaba, toate plătite în avans. Indiferent ce amendă/transport colectezi ulterior, trebuie să ai banii să plătești mai întâi serviciile alea. Ca să nu mai zic că e complet nerealist să pui amenzi mari și din scurt, că nu le plătește nimeni. Voi nu înțelegeți că oamenii ăia din administrația locală, pe care-i faceți voi incompetenți, măcar au luat în calcul ce înseamnă operațiunile astea. Asta teoretic, că practic (ceea ce numim generic) statul, prin administrații și firme locale, trebuie să poată organiza acele operațiuni – adică să aibă bani și resurse, că poate e o singură platformă disponibilă în tot orașul și durează 2 ani să ridice mașinile.
Pheno a zis
E si mai ingrijorator faptul ca n-ati citit cu atentie ce-am scris. N-am scris nimic legat de competentele sau incompetentele statului ci de masuri directe care pot rezolva instantaneu problema cu drobul de sare pe nume „rabla”. Sa explic inca odata. Cine nu-si duce harbul la REMAT (sau cum s-o mai chema acum) intr-un termen stabilit de stat, e pasibil de amenda pe care o va plati, fiindca altfel, ea, amenda, va creste de la simplu la dublu din luna in luna, pana la pierderea si evacuarea din casa si se poate ajunge pana la puscarie (vrem doar ce e bun din occident?), blocare conturi (unde e cazul), etc. Statul nu e vidanja nimanui si nu a obligat pe nimeni sa-si cumpere autoturism. Ce facem cu cei care mananca seminte oriunde? Le dam bani sa-si mai cumpere, sau ii amendam si-i punem sa faca curatenie? Sper ca acum ati reusit sa intelegeti ideea. Ca sa vedeti cat de bine ar functiona ce-am propus, ia incercati sa nu va platiti darile catre stat si vedeti ce rezolvare eleganta gaseste statul, ca sa va convinga. Sper sa terminam odata sa mai fim pomanagii Terrei. Pentru cine nu stie (sau se face ca nu stie) avem si obligatii, nu numai pretentii. Se spune (tot pe la dragii nostri americani) ca de Fisc nu te scapa nici moartea.
dam167 a zis
O entitate care verifică dacă ți-ai dus hârbul la remat trebuie să identifice mai întâi toate hârburile și pe proprietarii lor, să te anunțe, să-ți dea amendă și apoi să ridice hârbul. Ia fă un calcul să vezi cât costă asta și cine face efectiv toată logistica asta – că ai primărie, poliție, ANAF, sunt mai multe instituții care alocă resurse aici. Plus că s-ar putea să fie o problemă cu legislația, nu poți lua pe sus orice mașină cu roțile dezumflate s-o duci la remat, nici măcar dacă are ITP expirat – deci trebuie mai întâi să stabilești, legal, că e hârb de dus la remat. Încet Robin Hood, că nu ajunge nimeni la pușcărie că n-a plătit amenda pentru că nu și-a dus mașina la remat.
La taxe e complet altceva, aici vorbim de inventarea unei noi amenzi. Iar dacă nu e făcută cu cap treaba asta o să piardă statul procese pe bandă rulantă și ghici ce, nici alea nu sunt pe gratis. Credeam că am trecut toți printr-un sistem opresiv și am înțeles că lucrurile merg până la un punct, apoi se sparge buba.
Marius Cucu a zis
Pe lângă ANAF este un om care merge cu notificare la proprietar, la mașină. E chestie de durată, de un an strict pentru o mașină.?
Marius Cucu a zis
A venit „bravul” Boc cu precizări pentru Cluj. S-ar putea să fie la fel în toată țara.
Pheno a zis
Ce spune Boc e partial color. O masina abandonata nu polueaza mai mult decat o masina functionala in trafic. Gogorita cu 31 august ora 16:30 e neclara. De ce nu face treaba asta pentru tot anul? De ce limiteaza la 60 de zile? De ce nu vor sa le adune pe toate ci doar „primele” si singurele 5000 de masini? Nu vor sa le adune pe toate? Daca spune ca numarul masinilor inmatriculate in Cluj este intre 200.000 si 250.000 de bucati (fara cele ale studentilor…, bla, bla…) inseamna ca cele 5000 de rable scoase din peisaj sunt frectie la picior de lemn. Asta nu rezolva aglomeratiile din trafic. Singurul lucru pe care il rezolva o astfel de hotarare de Consiliu local este colectarea restantelor din amenzi si urgentarea platirii impozitelor.
Pheno a zis
Vad ca cineva crede ca in Romania se cere inventarea rotii. Cand nu suntem capabili sa ne organizam, o dam dupa gard. Cred ca daca am aplica fix ceea ce aplica de multi ani, cu succes si rezultate optime, statele mult laudate si ridicate in slavi (la noi nu se vrea, nu ca n-ar fi posibil) si n-am mai fi Wilhelm Tell si fiindca inertia e cam tot ce poate gandi poporul asta cu mentalitati de „merge si asa”, poate ca am intra in normalitate.