Se făcuse configurație pe Tenda. Decent, după ce am rezolvat și cu balconul am zis că ok, îmi fac treaba. Vine, însă, o problemă cu cloudify, încă una, de fapt, și-am renunțat și la ultimul server la ei. Cu pierderi de date pentru că eu am făcut, din neatenție, backup la fișiere, nu și baza de date. Greșeala mea, munca mea pierdută. Cel mai probabil n-am dat permisiuni folderului. În fine.
Când încerc să văd ce am de modificat la scriptul de backup: connection timeout. Ok, ce mai e un SSH în ziua de azi, oi fi făcut eu ceva greșit.
Dăm un log și văd că portul SSH e cu timeout. Frumos, elegant. Inițial, am dat vina pe Tenda, nu eram fanul interfeței, sunt old school, vreau și ceva interfață mai avansată, iau un TP Link.
Nimic.
Ca să fiu sigur că nu router-ul este de vină, după ce am configurat ceva nou, bag Teamviewer, mut cheițele, funcționează în altă locație. Bag contul meu la el, nimic, nu funcționează. Bag contul lui la mine, funcționează. Avem confirmarea sunăm la DIGI, deschide portul!!!
Ce-s proști?!
Da, chiar ai putea zice. Și-am fost masochist, am sunat chiar de 2 ori.
Prima dată.
Buna ziua, buna ziua, nu oferim suport pentru routere, vreau să vă conectați prin ONT-ul de la noi, pe fir.
Cum să nu, dorința ta mi-e comandă. Schimbă cabluri, mută în stânga, în dreapta. Teste, nimic. Am net, portul 22 nu este ok, nu mă pot conecta de nicio culoare. Știți, VPN, muncă, SSH.
Nu e de la noi, verificați setările.
Dom`ne, dacă așa nu merge, aș vrea să schimb username-ul. Ah, vreți parola să o schimbați? Nu, USER-ul. Ah, nu se poate, doar parola. OK, pa.
A 2 a oară.
Am mai făcut ceva teste, dacă prima dată aș fi fost ambiguu, nu eram pregătit cu ONT-ul, acum eram ca la carte.
Contractul de pe Biruinței, da? Ah, păi ce? Aveți fibră optică la noi?! Sigur că am, e chiar modelul ZTE 660, 2 porturi.
Ah, stați puțin. Nu, din păcate, nu apare în baza mea de date. Dom`ne, eu am internet, mă conectez PPPOE, dar portul 22 cel default pentru conectarea SSH sau chiar VPN nu funcționează, dă timeout.
Mai așteptați puțin să mai verific.
Da, portul 22 este deschis la noi, verificați setările.
Cu cel mai mare drag le-am verificat. Am 2 conturi de digi, pe unul funcționează ok, pe celălalt nu funcționează. Care este logica?!
Verificați setările.
Nu știu, dar genul ăsta de suport tehnic cred că o să fie la fel de bine făcut de un roboțel cu ceva inteligență artificială. Nu e nicio diferență, poate că el chiar o să identifice și ce echipament este în casă.
Între timp, am rezolvat conectându-mă de pe date mobile și schimbând portul de conectare. Aparent, m-au blocat doar pe 22.
Adaugă un comentariu