Sunt unul dintre persoanele care activează pe Youtube. Nu la un nivel înalt, nu am atât de mult feedback, dar nici nu am atât de mult conținut interesant pe care să-l promovez. De multe ori am trântit câteva titluri acolo și apoi le-am trecut pe blog alături de informație. Nicio descriere, niciun tag, nimic optimizat.
De fiecare dată am omis, cu bună știință, să le optimizez. Oricum, financiar vorbind, nu știu dacă s-au strâns 10E de-a lungul timpului, din filmulețele de pe Youtube. Pur și simplu nu m-a pasionat canalul ăsta de promovare.
Pe afară am văzut că se încrucișează informația.
Ce ar trebui să optimizezi?!
Înainte de toate, SEO nu mai este ce a fost, se bazează mult pe influența socială. Cu alte cuvinte ai like-uri, ai share-uri, ai dislike-uri. Exiști.
Nu ai, atunci rămâi cu vizualizările prietenilor de pe Facebook și grupurile în care share-uriești.
Indirect, se leagă și ce-am zis aici: trebuie să ai carismă ca să faci ceva ok.
Optimizarea pe Youtube
Trebuie să faci aproape același lucru ca la orice site:
- un titlu bun
- o descriere relevantă si, poate chiar structurată. Sunt 5000 de caractere cu care vă puteți juca. Puteți să folosiți descrierea ca un landing page.
- taguri relevante
- câteva comentarii ok
- câteva distribuiri pe rețelele sociale
- cât de mult s-au uitat băieții sau… fetele la filmulețul tău
- poți încerca să obții link-uri pentru filmulețele tale. Bine, e dificil de făcut asta, depinde foarte mult de subiectele abordate.
- poza de început – cover-ul trebuie să fie cât mai atractiv
- conținut. Trebuie să fii creator în adevăratul sens al cuvântului, să ai ceva de transmis care să placă la public. Public de nișă sau mainstream, în funcție de ceea ce îți dorești.
- optimizarea traficului venit din recomandări
Nu sunt un guru al Youtube-ului. În ultima vreme am analizat câte un pic zona, dar tocmai prin articolul acesta mă gândesc că putem dezvolta discuția mult mai mult.
Adi a zis
Astazi am fost gand la gand in ceea ce priveste subiectul de pe blog. Nu ca ar fi prima data, ca am mai discutat in trecut despre asa ceva, despre lucruri pe care vrei sa le scrii si deja le-au scris prietenii tai.
Am scris si eu pe blog doua metode de a aduce mai mult trafic inspre videoclipurile de pe YouTube si mai multi banuti din AdSense.
Singurul meu video care a devenit cat de cat viral, cel de anul trecut, filmat de Ziua Nationala a Romaniei, mi-a adus cam 20 de dolari… la 20 de mii de vizitatori. Trafic de Romania, platit slab, n-ai ce sa-i faci, daca tii cont ca pe un video „How to”, de pe un singur click din Austria am primit vreo 82 de centi.
Malin a zis
Nu ne promovam deloc ca nu-i frumos sa te maimutaresti la webcamul de 0,3MP decat desigur daca nu cumva esti Claudia Catarig.
Marius Cucu a zis
În prag de 2019 am dat căutare ca să văd cine e Claudia ta. Meh… n-a prea avut succes 🙁
ice4you a zis
Deci cea mai buna promovare e sa fi prost, maxim de prost si cocalar, iar ca marturie a toate astea sa te apuci sa te filmezi in diverse variante. Daca ai noroc te remarca ori Bendeac, ori Marutza ori Badea ori company si in cateva zile devi STAR pe youtube.
Metoda garantata.