Acum dacă tot am scris despre Astra, despre Softrans și am serie de înjurături cu CFR și RegioTrans, cred că e de bun augur să vă anunț că intră și alte trenuri în România.
Mai mult, pentru cei care nu merg foarte des cu trenul… să știți că se renovează trenuri prin PNRR. De ce dau ăștia atâția bani?
Păi suntem în Europa suveraniștii noștri, dar mai important este că sunt pachete de fonduri europene strict pentru renovare. Ca să dea de muncă și firmelor care fac mentenanță, nu doar celor care produc.
Pe de altă parte, să știți că nici nu există suficient de multă capacitate de a produce trenuri. Softrans parcă face 12 trenuri pe an, iar noi am comandat câteva zeci. Despre cele de la Alstom vorbesc. Să nu uităm că fondurile europene erau valabile până 2026. Așa funcționează piața: cerere, ofertă, putere de execuție.
Altfel, s-au comandat și trenuri regionale. Cele de la Alstom ar trebui să fie pentru distanțe medii. Asta pentru că vor ăștia să unească și mai mult Ploiești cu București. Poate fac și eu mai puțin de 37 de minute. Pozele sunt de la Club Feroviar.




La prima impresie, sunt un pic cam înguste scaunele, dar pentru o distanță de maxim 100 km cred că sunt ce trebuie. Nu știu dacă vor fi atribuite ca cele de la Alstom, dar poate vor face concurență mizeriilor de la RegioTrans și Transferoviar. Unele dintre ele sunt bombe pe… șine.
Un lucru bun. Am mers și eu cu Regiotrans și m-am îngrozit. Mă simțeam în anii 60. Erau curate, dar arătau sinistru.
Păi d-atunci sunt trenurile: anii 60-70 :))
Avem și video din interior:

schimbam rame de tren, dar:
1. infrastructura trebuie refacuta
2. civilizatia calatorilor
3. problema intarzierilor
4. mentenanta zilnica si periodica
astea tin de managementul cfr-ului si calitatea personalului angajat. deci calitatea celor de la mentenanta, a controlorilor
care trebuie sa fie corecti, supravegherea cu camere care sa descurajeze pe cei care distrug tot (acei „artisti” care mazgalesc cu „arta” lor nu numai cei care zgarie si taie). doar prin respectarea acestor investitii facute.
Am uitat să răspund în timp util la comentariul ăsta, dar se vor produce schimbări la nivel de UE și, implicit, vom fi trași după ei. Uite aici niște cifre.
Sunt și foarte multe fonduri europene în direcția asta, dar efectiv ai noștri nu sunt capabili să le absoarbă.
Cât despre călători, îi filtrezi, în principal, prin preț. La trenurile Regio n-ai încotro, dar la IR e destul de OK.