Mai am niște articole programate despre CFR, dar ăsta cred că bate orice. Efectiv, m-am întrecut pe mine ieri.
Pe scurt, am de făcut niște proiecte cu poze de noapte. În Ploiești nu ai nimic interesant, în București era o lansare de televizoare. Am ales București pentru asta, nu?!
Înainte de toate, mi-am cărat în spate și aparat, și obiective, laptop și trepied și tot ce îmi trebuie ca să fac materialele. Trecem peste faptul că a fost cea mai bună zi în care am căutat 2 ore un încărcător. Aparent, mi-a rămas un singur încărcător cu microUSB în casă și viața e grea.
Revenind la CFR. Mă duc frumos la tren, îl prind pe ăla care trebuie la fix și mergem clasic spre București. Evit să iau privații pentru că CFR are întâietate și, de multe ori, e mai ieftin și confortabil.
Ne oprim.
Nu bag de seamă, eram cu ochii pe un text.
Vine controlorul la noi: accident feroviar în față, așteptați-vă la ore de stat în câmp. Știam că aveam o marjă de 15-20 de minute de întârziere(niciodată orele de pe bilet nu corespund) așa că stau liniștit.
Dintr-o discuție cu un amic, cu un share location din câmp îmi spune că e la 20 de minute de mine. Am făcut telefonul fără fir pentru că, ce să vezi, mai târziu aflam că dacă trece trenul îți poate pica semnalul GSM complet în acea zonă.
Eh, de fapt și de drept, el era la mai bine de o oră distanță. Oră de vârf, ploaie, toți bucureștenii erau acolo.
Mă dau jos din tren nu înainte să întreb 2 controlori: cât estimați că stăm aici?! 3 ore minim, minim! Ne trebuie aprobare de la minister pentru a da trenul înapoi și de a lua pe cealaltă linie de tren. Nu e așa de simplu.
Cobor și merg vreo 10 minute pe jos, printre viitoarele culturi ale oamenilor(v-am zis că picura, da?) înnămolit tot și aud cum trenul își ia avânt și pleacă.
A rămas Cucul în câmp. Între timp, după 3-4 apeluri întrerupte îmi trimite colegul o poză că este la peste o oră distanță și nu reușește să iasă din București.
Eu nu știam unde sunt. Efectiv, cu GPS-ul în mână în prima fază vedeam un sat, dar toată lumea venea din partea opusă. WTF?
Am ajuns frumos în halta Dârza, locul tragicului accident, cum s-ar zice. De fapt, omul trăia, doar că a ajuns la spital. Nefiind cu morți, ci doar cu răniți s-au ocupat doar cei din zonă. Practic, au întrebat 1-2 localnici de pe acolo și s-au dus la treaba lor.
Eu tot în haltă, da.
Dacă nu îmi zicea polițistul că suntem în halta Dârza nici că știam. Ce casă de bilete, ce panou. Nimic. Dar bariera era funcțională.
Sigur că da, prima gară mare era la câțiva kilometri de acolo. Nu de alta, dar după ce colegul a văzut că mai are o oră până la mine și el tot nu ieșea din București, am luat decizia să aștept următorul tren care era tot la o oră. De fapt, era ultimul tren care oprea acolo. Au trecut vreo 5-6 trenuri în decurs de o oră. Absolut toate IR-uri. Nimic n-a oprit. Am încercat să fac și cu mâna. Nimic!
Și ca să fie treaba bună-bună: am lăsat biletul în trenul care tocmai a plecat. Mi-a cerut de la obraz nenea controlor un ciubuc, deși i-am povestit că am fost prost: „doar nu îți tai bilet acum„
Cucu-Cucu! Azi trec la mașină, las CFR-ul în pace.
Andrei Bucur a zis
Sa inteleg ca ai fost singurul care a coborat din tren? :))))))
Bine macar ca era o linie frecvent circulata ca daca era una de aia de trec 2 trenuri pe zi, acum scriai tot de acolo 🙂
Marius Cucu a zis
Exact! :))
Au mai coborât oameni, dar au stat în jurul trenului. Eu m-am dus departe.
E frecvent circulată, dar fiind haltă singurul tren care oprește a fost ăla pe care l-am luat eu. Și pe ăla de întoarcere spre Ploiești(singurul) l-am ratat vorbind la telefon :)) Dar eu nu mă gândeam decât că trebuie să fac poze în București, nu mă gândeam la varianta întoarcerii acasă.
Dacă vrei, îți dau coordonatele să vorbești la băieți. Trecea câte un tren prin haltă și mi se întrerupea convorbirea!
Andrei Bucur a zis
Zi sar’mana ca totusi aveai ceva semnal. Pentru ca prin camp nici ANCOM nu cere semnal doar pe drumurile de tranzit.
Mi te imaginez cu echipamentele pe tine prin noroaie cum plangeai cand a plecat trenul 🙂
Marius Cucu a zis
Sunt obișnuit cu ele, e mai ușor decât cel de travel. Eu vorbesc de haltă aici, lasă câmpul acolo înțeleg. Dar erau și case în spate.
Hai că am găsit un video cu locația
Costin a zis
Sunetul pasarelelor face toti banii.
Apropos, Nike aia zici ca-s noroiti?!
Sa vezi cum e sa ai ‘cismulite’ din clisa! Si asta prin sat nu pe nu-s ce ogor.
Intre linii, unlucky dog ?
Marius Cucu a zis
Îi curățasem deja. Acolo eram deja în al 2 lea tren.
alexje a zis
Cam neclara povestea, dar am prins ceva ceva. Sa inteleg, dupa 10 minute de mers pe jos, a plecat tocmai trenul in care erai si care trebuia sa mai stea acolo ceva ore dupa spusele controlorului? :))
Marius Cucu a zis
Pe scurt, da. Undeva pe la jumătatea drumului spre haltă a dat din coarne că pleacă.
Am râs cu lacrimi când povesteam la telefon. În text e greu să dau toate detaliile!
Perfu a zis
Controlorii doar au facut o estimare , daca dispeceratul le-a dat ok-ul ei au pus in miscare trenul . Si acum daca pleci cu masina sau microbozul si este pe DN 1 sau pe autostrada un accident mai nasol in fata , tot trebuie sa astepti ceva timp
Marius Cucu a zis
Da, doar că eu aveam ceva treabă și trebuia să mă încadrez până la ultimul tren, să pot să mă întorc în Ploiești. Plus că a fost comunicarea proastă pentru că nu era semnal pe acolo. Dar deh, totul s-a terminat cu bine.
Adrian Bolocan a zis
De ce nu ai luat o trotinetă?
Marius Cucu a zis
Nu eram în arie.
Stefan a zis
Nu am mai mers cu CFR de ani buni și nici nu vreau să mai experimentez.
Prefer sa merg cu mașina chiar daca pierd și acolo ore bune in trafic.
Marius Cucu a zis
Nu ai ce căuta cu mașina în centrul Bucureștiului. Plus că nu prea poți să bei.
Stefan a zis
Am văzut că e oribil traficul din București…mi-a luat mai mult sa traversez Bucureștiul, decât să ajung de la granița până în Varna. ?
Marius Cucu a zis
Păi de ce nu ai ținut-o pe centură? Bine, nici acolo nu e roz, dar nu trebuie să intri în București pentru tranzitare. Depinde și de unde vii…
Andrei Bucur a zis
Chiar am incercat odata sa inteleg de ce vor astia sa omoare CFR. Cand trenul e sufletul turismului in orice alt stat.
Pheno a zis
Sa ne mai amuzam putin, daca domnul Cucu accepta scurtmetrajul postat de mine. E interesant.