N-am lucrat niciodată la stat, însă merg destul de mult cu trenul încât să pot avea niște păreri. Nu contest nici ideea că se fac multe combinații la stat, dar cred că alea sunt făcute de o mică masă de oameni, nu de majoritatea. Poate că ar fi bine, însă, să se digitalizeze niște lucruri și poate ar spori eficiența.
Dar și curățarea de acum poate să fie un exemplu de: poate vă duceți în privat că e mai bine acolo. Totuși, cât privat avem în momentul de față ca să susțină mare parte din angajații de la stat? Mă refer strict la transportul feroviar.
Mi-a apărut asta la recomandate și am 2 probleme cu primele 3 minute din video.
În primul rând, Guda dă exemple de stat versus privat. CFR versus privați: RegioTrans, Softrans și care mai sunt prin zonă.
Probabil că nu merge prea mult cu trenul, dar CFR-ul e impecabil față de privați din punctul de vedere al condițiilor. Că nu face față infrastructura, că nu e chiar mereu aer condiționat, sunt mai multe considerente tehnice. Dar, per ansamblu, CFR are condiții mai bune. Transferoviar și Regio Călători sunt de mizerie, iau foc la propriu.
Ceea ce uită Guda să zică e faptul că privații au și ei subvenție de la stat, dar privatul merge exclusiv pe rute care sunt profitabile.
Trenurile nu sunt o afacere, peste tot transportul la comun este subvenționat. OK, e o discuție pentru a reduce subvenția și a o direcționa pe rutele care nu sunt profitabile. De acord. Dar odată cu asta n-o să mai vină RegioTrans cu ciurucuri de trenuri care iau foc pe șină că nu își mai permit să țină biletul mai jos.
O a 2 a problemă: de când 10 000 sunt bani mulți în România?
Mi se pare că a scos atât de mult din context cât să dea bine. Sigur, sunt multe probleme de rezolvat la CFR, dar felul în care și-a făcut materialul…
PS Cred că de 10 ani n-am mai văzut să nu se dea biletul în tren și să dea la „naș”
Lasă bre nu mai lua tu apărarea statului și nu mai încerca să justifici nimic. Că statul, în orice context e un sac fără fund. Nu există altă explicație logică decât furtul. Se fură. De asta la privat e altfel. Și acolo se fură, dar sunt controalele mai stricte.
In primul rand statul nu lucreaza in institutiile publice sau serviciile publice pentru profit. Daca se ajunge aici va fi vai si amar de tara asta.
E bine să se mai taie din „management”, dar tot nu se ajunge la pile. Deja în stații mici nu mai este niciun om.
Aici te contrazic. Am circulat cu CFR, Regiotrans și Softronic pe ruta București-Constanța. Regiotrans are niște vagoane vechi, cam jumulite, dar curate. La wc nu mirosea și era lună. Softronic este peste tot ce-ți poți imagina. La CFR, pe ruta București-Iași (6 ore) wc-urile erau înfundate la 3 vagoane alăturate, eu fiind în cel din mijloc a trebuit să parcurg ceva distanță ca să pot folosi un wc în care mi-am ținut respirația și am mers pe vârfuri. Mizeria cât casa. Efectiv era coajă pe marginea de lângă geam.
Sunt mai multe tipuri de RegioTrans, cele noi sunt decente, dar să nu uităm că sunt de distanță scurtă. Cele vechi nu au aer condiționat și sunt vai de ele. Circul foarte des cu RegioTrans.
Pe București Iași s-ar putea să fie o problemă punctuală. Adică îl prind pe ultimul, de noapte, și mi se pare foarte OK, de cele mai multe ori. Scaune OK, confortabile, aer condiționat. Chiar și personalul de pe ruta asta e dintre cele renovate. La fel, cu aer, cu tot ce trebuie. Mai puțin mirosul de nou care încă persistă.
Problema cu igiena ține și de oameni. La orice operator. Pe de altă parte, rar folosesc toaleta pentru că merg doar o oră. 5-6 ore până la Iași… se adună.
Sotfronic, Astra, sunt OK, dar toate primesc subvenții de la stat. Ei au trenuri mici, pe rute principale. CFR trebuie să fie în toată țara.
Nu zic că e perfect la ei, până la urmă CFR e cel mai scump, daaaar au și plusuri. Repet, pe rutele astea principale e OK: București-Brașov, Constanța. Spre Ploiești Sud, Iași și restul mi se pare mult mai slab… asta și pentru că șina e mai varză, nu doar interiorul.
PS e sănătos să ne contrazicem
Incercati sa va deplasati macar o data cu Astra Trans Carpatic pe relatia Arad – Bucuresti. Nu cred ca sunt firme private sau de stat cu asemenea conditii bune. Nu vorbim de viteza de deplasare, pentru ca liniile de cale ferata sunt aceleasi.
O zi minunata in continuare!
Salut, am fost cu ei, am scris aici. Un amic a fost la cușetă, foarte mulțumit și el.
Am lucrat la Stat la Fostul IFET(SC Brafor,varianta moderna),Societate de Exploatarea Lemnului,Drumuri ,Diguri,etc.pina in anul 2004,cind s-a desfiintat.S-a desfiintat ca trebuia sa apara Kronospan si cu altii!Stii cum e povestea aia cu pica in lant!Dupa ce ne-au desfiintat s-au inchis fabrici de ceululoza,cet-uri,etc.Bine ca au ramas cei de la Romsilva care nici atunci nu produceau nimic,si cu care ne tot contram din orice!Dupa ce am fost disponibilizati majoritatea angajatilor au disparut pepiniere,Observatoare,etc.Ba mai mult cei de la Romsilva si-au insusit si unele Cabane forestiere ale SC Brafor!Deci nu poti sa zici ca nu au destule Cladiri!Intrebarea ar fi pentru ce le trebuia Hotel?Cind vezi ca inca exista un observator,sau mai au facut cei de la Romsilva,sau Parcul National o pepiniera,te miri!Oricum raman la ideea ca Statul este cel mai prost administrator,iar Romsilva si CFR trebuiau privatizate de mult!Chestia cu distrugerea unor Companii ca SC Brafor,Roman,Tractorul cred ca a fost facuta intentionat!Am ajuns sa ne faca drumuri Turcii sau Italienii,rid si curcile!Serios acum nu gaseste statul o companie Germana,pe bune?Si marele economist Guda sa nu mai faca astfel de comparatii,ca multi am facut si materia Economia Productiei in scoala, si sa nu compare mere cu pere .Intre Privat si Stat este o diferenta uriasa.Statul lucreaza doar in pierdere,plus ca au inventat de cativa ani pentru angajati si niste sporuri nesimtite,pe care nu le merita!Pe scurt sa spun o expresie a profesorului meu de economie:”Statul taie frunze la caini”!