Încep articolul ăsta la 8 dimineața și pot să zic deja că este un Black Friday mai bun decât cel de anul trecut. Cu mult mai bun decât anii de pandemie. Sigur, nu văd încă ratele de retur, dar hei, nici atunci nu le vedeam.
V-am zis că m-am lăsat de afilierea activă, însă am muncit indirect, prin articole sau prin video. Rezultate directe nu au mai fost, am făcut schimbări majore la început de an și… afilierea plutea în derivă.
Ce să vezi, video nu convertește. Punct. Faci afișări, se uită lumea, am timp de retenție bun, dar nu e canal de afiliere. Poate să faci live și să recomanzi în timp real. Ori, eu nu am ajuns la nivelul ăsta de „teleshopping”. Mi-aș dori să pot să vorbesc liber ca cei de la teleshopping. E o calitate pe care nu cred că o să o am vreodată. Sau cei din vânzări fizice. Eu-s șoricar de calculator.
Am tras în moarte clinică niște site-uri pentru că… nu a fost timp. Am prioritizat alte lucruri.
Ce observ, însă, că Emag a convertit cel mai bine. Au acaparat tot evenimentul și au lucrat la asta. Este trist pentru celelalte magazine. Am ciupit și din alte părți, dar Emag rupe în perioada asta. E trist pentru piață pentru că au boicotat evenimentul ca în fiecare an și Emag face diferența. Nu îmi place că se întâmplă asta. Nu e bun monopolul. Au comunicat peste tot, am văzut inclusiv campanii pe TikTok.
Cu tehnica lor de promovare, cu toate lucrurile. Dar vând. Că țipăm noi pe aici de țepe: bălării. Oamenii vând și sunt și produse la preț OK. Că sunt multe „ridicări de prețuri” e clar, dar nimeni n-a zis nimic de filantropie. E business, trăiesc 10 mii de angajați.
Recenziile pe care le-am tot făcut anul ăsta au mers neașteptat de bine. Chiar ziceam cu colegii: e primul an în care mă simt confortabil să zic: uite un video cu mine și adormi la el ca să te informezi.
A fost un an diferit. Nu pot să zic că nu am experiență și nu pot trage concluzii, însă în octombrie a fost actualizare de la Google și un 30% din trafic s-a evaporat. Culmea, cu trafic mai mic, conversiile au fost mai bune. Poate alții au avut penalizare mai mare, poate pur și simplu nu le-a mai trebuit haosul din afiliere. Sunt în asentiment.
Pun aici și print din trafic doar ca să știu la ce mă raportez. Ca idee, tot pe acolo a fost traficul mai mereu.
Ani la rândul am vândut Philips foarte mult. Am vândut și anul ăsta Philips, însă TCL a făcut diferența. Nu am cifre pentru că exportul de CSV de la PF pare că s-a schimbat și nu stau să mă uit manual în listă. Dar sunt majoritare TCL-uri. Am identificat 25 de landing page-uri de TCL. Părerea mea este că au vândut pe minus. La anul vreau să fac mai multe recenzii video pentru televizoare. Va fi complicat din cauză de spațiu, dar ajută per ansamblu. Anul ăsta simt că nu am știut chiar toate chichițele. Adică știu pe dinafară toată gama celor de la Philips, de la Samsung, de la Sony sau chiar LG, însă dacă mă întrebi ce-a făcut Panasonic anul ăsta îți dau câteva idei de la conferință și atât. Am tras chiulul. Are și creierul ăsta o limită.
Zic de vreo 3-4 ani de zile că mă pregătesc din primăvară pentru un sezon de Black Friday cum trebuie. Oricum, 4 zile au fost cele în care am încercat să corectez pe ici pe colo, pe unde am văzut câte un link rupt. În paralel, făceam și știrile zilei, o rubrică ce ziceam că renunț la ea, dar… o să mai testez o perioadă. Am avut și o conversie de 1 leu dintr-un link. A meritat să aloc minim o oră pe zi.
Pe partea de servere nu am avut nici cea mai mică problemă, dar asta se întâmplă de ceva ani buni. Chroot, Digitalocean, Cloudify au mers impecabil. Bine, la ultimii… am un server mai slab, a mai sughițat, dar strict vorbesc pe resursele mele alocate. Sper ca de Black Friday american să vină iar Chroot cu oferte OK pentru că nu mai am ofertă recurentă. A fost greșeala mea de anul trecut.
Ah, da, la ora 10 dimineața deja egalasem sumele de anul trecut. Sumele directe din afiliere, indirect, am avut mai multe campanii de brand față de anul ăsta.
Închei o perioadă în care mi s-a adus mâncarea la ușă, m-am dus la budă și am stat pe scaun. Cu 3-4 ore de somn pe noapte în cel mai bun caz, cu degete care nu mai funcționează. Atât.
Altfel, au fost comisioane la minus. Mi-am dat seama că e adicție, exact ca băieții de la păcănele. Dependență. Ce fel lucrează creierul ăsta. Dopamina.
Vasile R a zis
“ Sper ca de Black Friday american să vină iar Chroot cu oferte OK pentru că nu mai am ofertă recurentă. A fost greșeala mea de anul trecut.”
Era să fac și eu aceeași greșeală, dar mi-a fost lene și puțin frică de evoluția prețurilor, așa că nu am schimbat nimic. KVM3G din 2021 încă merge, așa că l-am mai prelungit un an zilele astea.
Marius Cucu a zis
Am cântărit-o atunci. Nu regret că am mai multe resurse acum, însă… cu opțiune „anuală”.
Marius Cucu a zis
A scris și Dragoș despre experiența lui de afiliat.
Andrei Bucur a zis
Am chroot de la black Friday 2016, e bun si acum ?
Marius Cucu a zis
Da, doar că a mai crescut nevoia de resurse de atunci. Și eu puneam egal între ei și Cloudify la momentul ăla ca resurse oferite. Între timp…
Andrei Bucur a zis
Momentan nu îmi pun problema de resurse….când va fi cazul, o să caut soluții
Marius Cucu a zis
Tocmai. De asta am vrut ceva mai mult. Bine, acum sunt mai răruț în Discover, se pune problema un pic diferit.
Dar da, bravo pentru colegii tăi din Iași care au comandat de au rupt.
ionică a zis
Felicitări, bre! Nu știu dacă e mai bine sau nu ca anul trecut, cert e că sunt mulțumit de orice vine ?
Marius Cucu a zis
Pentru noi asta e jobul, nu ca la tine.?
Adi a zis
“Ce să vezi, video nu convertește. Punct. Faci afișări, se uită lumea, am timp de retenție bun, dar nu e canal de afiliere.”
Care sunt câteva argumente pentru care ți-ai dat seama că video nu convertește? Ai și statistici pe anumite video-uri? Cam care e diferența că timp de munca pentru un articol vs un video raportat la rata de conversie din afiliere din experiența ta?
În afară din ce am citit, mai ales le produsele digitale, YouTube convertește foarte bine. În schimb da e mai greu să urmărești clipul, să dai să-ți afișeze descrierea că mai apoi sa dai click pe linkul de afiliat. Doar daca nu zici tu in video “găsești link în descriere” ?
Marius Cucu a zis
Pentru că perioada de decizie pentru recenzii, inclusiv la tech, este mult mai mare de 24h cât ai la Emag și efectiv pierzi comisionul pentru cei de pe text. Iar pe video muncești între 3 și 5 zile. Bine, asta eu pentru că le fac un pic mai dubios față de ceea ce e la noi. 🙂
vali a zis
ma bucur ca ti-a mers bine, dupa munca si rasplata 🙂 si da, chroot chiar isi face treaba foarte bine, am incercat cateva firme de hosting din Romania iar pana acum cu chroot e cel mai ok