Detalii, detalii, Amsterdam, chestii. Am fost acolo, vorba aia, dar mi-a luat un pic să mă adaptez la bicicletele din jur. Pur și simplu erau peste tot. Aproape peste tot, cert este că bicicleta avea întâietate, în orice situație. Asta față de mașini, cu pietonii era un pic la mica înțelegere. Dar și așa, la ce viteză băgau băieții cu bicicletele alea pline de rugină, c-o singură foaie… te gândeai de 2 ori dacă să traversezi.
Ah, da, la trecerea de pietoni era fix ca la mașini pe pista de biciclete, aveau porțiune de limitare a vitezei și chiar dădeau prioritate. Dacă nu dădeau, respectuos își cereau scuze. Și față de BMW-uri… chiar aveau semnalizări. Ridicau mâna aia ca să-i vezi, indiferent dacă aveau sau nu pe cineva în spate, indiferent dacă era străduță mai mică sau mai mare. Bine, în general când făceau stânga se întâmpla asta, la dreapta… mai rar.
În prima zi nu înțelegeam de ce sunt atât de multe biciclete, undeva pe la 100 000 cică ar fi p-acolo.
Apoi mi-am dat seama că, dacă vrei să te transporți cât de cât rapid… ai nevoie de bicicletă. Ai zone accesibile cu feribotul, așa că vei trece de pe-un mal pe altul cu pejosul sau cu bicicleta. Cel mult, tot ceva vehicul mic, autonom.
Nu prea înțeleg cum reușesc să le identifice. Ziua, să zicem că mai e cum mai e, dar seara erau unii ceva mai nedumeriți.
Iar oamenii ăștia chiar cară cu bicicleta orice. Unul trăgea de-o mașină de spălat, nenea ăsta avea o saltea micuță.
Și, evident, ca în orice stat cu instituții băiatul a fost prins pe o zonă pietonală în care împingea ceva pe-o bicicletă. N-am văzut decât că s-a legitimat, nu știu dacă l-au și amendat.
Ah, da, au făcut chiar și parcări de bicicletă pe apă, pe platforme, pentru că, probabil, n-aveau unde să le mai pună.
ice4you a zis
Iuresul asta de biciclete il vezi si prin Copenhaga, pe acolo ai impresia ca te vaneaza. Eu inteleg cultura asta a bicicletei la nordicii astia, dar ca pieton esti stresat maxim, de fiecare data cand schimbi directia de mers trebuie sa te uiti de zece ori in spate mai ales, ca ai sanse bune sa te ia pe ghidon vreun biciclist de asta, chiar daca au veritabile autostrazi pentru genul asta de transport. In rest, da, si pentru mine a fost o dilema cum naiba le deosebesc prin parcari din marea aia de biciclete, ca multe sunt exact la fel, d’alea ruginite cu o foaie, vorba ta.
Marius Cucu a zis
A fost pe listă Copenhaga anul ăsta, dar până la urmă, va fi Belgia. Deh, e extrem de stresant. În primele 2 zile chiar eram girofar: stânga, dreapta, apoi m-am obișnuit cu ideea și am văzut că sunt relativ ok și ei, te feresc chiar dacă pare că nu se asigură deloc. Asta dacă n-ai norocul să dai de niște turiști pe bicicletă… 🙂
Legat de faza cu rugina, mi se pare foarte ok treaba atât timp cât oamenii nu pun preț atât de mare pe lucruri. Își face treaba, e ok, merge și așa, te transporți eficient din A în B.
ice4you a zis
Cand ziceam ca is ruginite, ma refeream strict la faptul ca sunt toate la fel, multe negre, de unde si dilema mea cum naiba le deosebesc. E normal sa fie asa, pana la urma au parte de o clima umeda, iar bicicletele alea nepretentioase sunt si foarte durabile la cate sute de mii de kilometrii fac aia calare pe ele. Fiind o cultura deja, s’au obisnuit pietonii cu ei, ei cu pietonii, insa modelul ala, sincer nu l’as vedea importat pe la noi de exemplu, unde daca ar fi ca pe acolo, probabil ca nu ai mai avea loc pe la UPU. 😀
Marius Cucu a zis
Noi închidem școlile la prima ninsoare și ne plângem pe Facebook. Suntem mai glamour, mai pensați. N-avem noi șanse să importăm d-astea.
Doc a zis
Vezi vreun bizon cu jipan respectând un biciclist în România?Nu prea cred.
Marius Cucu a zis
Văd o poliție care nu-și face treaba și niște parlamentari care îngheață punctele de amendă. Ar fi fost prilejul perfect să le dea frâu liber și să înceapă să disciplineze traficul.
Costin a zis
Mai ai si tu rabdare pina dupa alegeri 😉
Deocamdata ne dau ciocolata, cacatul urmeaza dupa…