Pornind de la ideea de reinventare pe care am tot sugerat-o în comentariile articolelor anterioare cred că putem să avem o discuție și despre AI. Nu neapărat despre Chatbot, roboței de scris au tot fost testați de 3-4 ani de zile, dar acesta s-a viralizat în ultima perioadă.
Cred că tot internetul a povestit despre Chat AI am zis să testez și eu acolo unde mă pricep. Nu greșesc când zic că primul ghid de TV a fost scris de mine pe română, de acolo au pornit și undeva pe 10 000 de comentarii pe care le-am tot șters ca să fie cât de cât de actualitate despre ceea ce vorbim p-acolo.
Mă uit la captura de mai jos și parcă îmi citesc textul.
Evident, nu a venit AI-ul să îl citească pe Cucu, dar sigur a făcut o sinteză a ceea ce este pe internet în momentul de față în materie de articole despre televizoare. Partea mișto este că textul este bine scris, aproape ca al unui om.
La programatori lucrurile stau la fel de bine. Se scrie cod simplu, cumva pare a fi un Google mai avansat. Nu ajunge să îți facă tot codul, dar îți returnează lucruri destul de bune. Practic, îl veți ca un instrument care te ajută. Un Stack Overflow mai inteligent.
Dacă la început credeam că roboții ne vor mânca viețile, cred că tot felul de utilitare de genul ne vor face viața mai ușoară. Nu știu cât de ușor va fi pentru Google, cumva pare că e momentul ca ei să se reinventeze.
De exemplu, CNET deja a publicat articole scrise de AI.
SEO și AI
Pe partea de SEO, de exemplu, lucrurile listate de Redoo via Dojo par a fi la nivel de 2018. Deja este duelul roboților, în care prioritizează conținutul bazat pe ceea ce vrea cititorul. Sau cel care privește, asta pentru că, de când am observat cum funcționează treaba pe Youtube, nu văd diferențe atât de majore de comportament. Sunt ceva metrici diferiți pentru că textul are la bază mult mai multe link-uri față de video, dar se schimbă lucrurile și acolo, mai ales când va deveni căutarea pe video tot mai bună.
Nu trebuie arătate cu degetul opțiunile de scriere ale articolelor, ci trebuie să ne folosim de ele acolo unde se poate.
Timestamp-urile de pe Youtube par a face un pic de muncă pentru schema.org și ușor, ușor, lucrurile se îndreaptă spre o direcție interesantă.
Mai mult, am făcut ceva teste în ultima perioadă și e un pic ciudat ce se întâmplă cu link-urile. Am observat că fac mai mult rău decât bine.
Sunt discuții că Microsoft va face parteneriat cu așa ceva. Bing e mic raportat cu Google, dar cred că toată lumea va dori să fure un pic din felia celor de la Google. Însă, Microsoft are antecedente și a stricat multe la viața lui.
Și revin să zic, Google are atât Youtube, cât și zona de text. Un concurent mai greu, cel puțin pe partea de conținut video, e TikTok.
Eu zic că aplicațiile de genul sunt programe ce vor omorî tot ceea ce înseamnă muncă repetitivă de acum. Google, în sine, de exemplu, penalizează conținutul automat de ani buni. Aplicații de genul au tot fost pe internațional, dar nu le-am folosit prea mult.
CTR pe zona de căutare
Am urmărit niște studii la un moment dat, nu mai știu unde am dat de ele și fiecare era de acord că zona de căutare deja nu mai este vorba despre primele poziții. Ai o grămadă de ilustrații, ai fragmente cu tot felul de recomandări, ai partea de shopping, ai reclamele clasice. Deja oamenii nu se mai focusează strict pe poziții din Google.
În fapt, am observat și eu de anul trecut că Google te bagă în Discover când are chef și cum are chef, iar traficul din News vine când și cum vrea el. Am o vagă bănuială despre ce face, dar nu aș putea să am rețeta succesului. Cert este că devine tot mai inteligent.
Adrian Bolocan a zis
E o provocare pentru creatorii de conținut text, asta e clar. Poate oferi multe, însă încă nu știm ce părere are Google despre aceste texte. În afară, am văzut că au apărut câteva publicații mari care anunță că vor publica articole create de AI.
Totuși, cel puțin în română, mi se par o idee cam seci textele.
Marius Cucu a zis
Știm de mult, le penalizează.
Grig a zis
Nu cred că penalizează atât faptul că sunt texte create cu AI, mai degrabă pare să penalizeze plagiatul de idei și expresii.
Marius Cucu a zis
Păi da, până la urmă AI-ul ia textele gata scrise și le reformulează. Am înțeles că versiunea următoare va fi și mai rapidă/ exactă.
Înțeleg că investește Microsoft bani în ei. Să sperăm că nu îl face praf.
Dan a zis
Problema, in viitor, ar putea fi nu faptul ca google penalizeaza articolele create de AI ci daca oamenii simpli vor mai simti sau nu nevoia de a mai folosi google in viitor. Poate peste cativa ani AI le va oferi tot ce au nevoie rapid fara sa mai caute pe diverse siteuri informatii d8n mai multe surse. Practic asta ar fi o problema pt toate siteurile din moment ce traficul organic din google e cel principal. Daca lumea se indreapta catre astfel de chat uri ce va face google? Iar ca si monetizare oare cum va fi monetizata o platforma gen chatGBT? Chatgbt are nevoie de informatiile existente si create pe google, siteuri etc ca sa genereze informatii, insa daca lumea n ar mai folosi google pt a cauta informatii atunci nici siteurile n ar mai exista, iar chatgbt de unde o sa si mai extraga informatiile? Daca ar disparea google si youtube ar disparea si siteurile si clipurile, iar asta ar duce la disparitia surselor de informatii pt AI ?
Marius Cucu a zis
Oricum ar fi, așa cum ai zis tu, nevoia de informație există. Nu văd s-ar putea renunța complet la componenta umană. Industria de creat de conținut mi se pare că a devenit mult prea mare, n-o să se renunțe la ea.
Dan a zis
Sper sa fie asa cum spui tu. Chatgbt fara google, siteuri, videoclipuri etc nu poate genera raspunsuri si solutii pt ca de acolo isi extrage informatiile banuiesc. Si-ar face singuri rau daca google ar avea probleme..
Marius Cucu a zis
Nu sunt convins că poate citi din videoclipuri. Google preia din schema și timestamps, nu cred că poate să rescrie tot din ce „aude” pe video.